Novu sezonu Formule 1 ekskluzivno od ove sezone možete pratiti na kanalima Sportkluba. Iz dana u dan uoči početka sezone predstavit ćemo vam momčadi i vozače u novoj sezoni.
Nacionalnost: Francuz
Datum rođenja: 07. 02. 1996.
Mjesto rođenja: Rouen, Francuska
Godina: 25
Visina: 177 cm
Težina: 71 kg
F1 karijera: 2017. –
Najbolji plasman u sezoni: 7. (2019.)
Broj utrka: 64
Pobjede: 1
Pobjednička postolja: 2
Najbolja pozicija na startu: 4. (x2)
Mjesta u prvom startnom redu: 0
Najbrži krugovi: 2
Bodovi: 199
Utrka u vodstvu: 1
Službena web stranica: www.pierregasly.com
Gasly se utrkuje od svoje devete godine, a 2011. nastupa u francuskoj Formuli 4 u kojoj završava treći s četiri pobjede i sedam postolja, donosi MAXF1.net.
Uslijedio je prelazak u Formulu 2 2.o NEC i Euro, a 2013. postaje prvak Formule Renault 2.0 Euro za Tech 1 Racing (3 pobjede, 8 postolja, 4 pole positiona i 2 najbrža kruga).
Iduće godine prelazi u Formulu Renault 3.5 u kojoj se brzo snašao i završio drugi iza Carlosa Sainza, a nastupio je i na šest utrka GP2 serije u kojima nije osvojio nijedan bod.
Gasly je 2015. karijeru nastavio u GP2 seriji za momčad DAMS u kojoj završava 8. s četiri postolja i 3 pole positiona, a testirao je i Toro Rossov i Red Bullov F1 bolid i postao član Red Bullove juniorske momčadi.
Nakon borbe s Antoniom Giovinazzijem tijekom uzbudljive GP2 sezone 2016. Pierre Gasly postao je prvak, ali nije osigurao mjesto u Formuli 1 2017. nego je otišao u japansku Super Formulu. I tamo je skoro postao prvak, ali mu je zbog lošeg vremena uskraćena prilika za osvajanje naslova jer je posljednja utrka odgođena.
Ali zbog jedinstvenih okolnosti u Toro Rossu, Gasly je 2017. na VN Malezije dobio priliku u Formuli 1 u kojoj je nastupio na posljednjih pet utrka i osigurao mjesto u momčadi gdje će mu momčadski kolega biti Brendon Hartley.
Gasly je imao vrlo dobru prvu punu sezonu koja nije prošla bez grešaka, ali je učinio ono što se od njega očekivalo – zasjenio je momčadskog kolegu Hartleya i imao sjajne nastupe na vikendima kada je bolid bio najkonkurentniji.
Već na drugoj utrci sezone u Bahrainu Toro Rosso je imao fantastičan, nevjerojatno brz bolid kojem je jako odgovarala konfiguracija staze s pretežno sporim i srednje brzim zavojima, a Gasly se kvalificirao peti (samo 1.3 s zaostatka za pole positionom) i završio četvrti čime je ostvario rezultat karijere. Time je Honda ujedno ostvarila najbolji rezultat otkako su se 2015. vratili u F1 s McLarenom.
Iduća prilika za Toro Rosso bio je Monako, a Gasly opet nije razočarao te je završio osmi. Uslijedilo je pet utrka bez bodova, ali Gasly je ponovno bio najbolji kad je bolid bio konkurentan na idućoj sporoj stazi u Mađarskoj.
Francuz se po kiši kvalificirao na šesto mjesto i u suhoj utrci završio šesti čime je osvojio još osam bodova, a dva boda osvojio je i na brzom Spa Francorchampsu nakon ljetne pauze. Jedini bod do kraja sezone osvojio je u Brazilu, ali Red Bull je zbog Ricciardova prelaska u Renault bio prisiljen dati mu priliku da 2019. vozi u glavnoj Red Bullovoj momčadi uz Verstappena.
Red Bull je priznao da je Gasly promoviran malo ranije nego bi bilo idealno, ali da vjeruju u njegov potencijal i da će mu dati dovoljno vremena. U Verstappenu ima sjajnu referencu i priliku da pokaže koliko vrijedi.
I dok je Verstappen prvih šest utrka F1 sezone završio među prva četiri, Gasly se mučio ovladati zahtjevnim Red Bullom RB15 te je tek u Monaku uspio završiti među prvih pet uz najbrži krug nakon što je na trećoj utrci u Kini odvozio prvi najbrži krug u F1 karijeri.
Ali nemogućnost da smanji svoj zaostatak za Verstappenom i neodlučnost prilikom pretjecanja vozača za cijeli krug natjerali su Red Bullove šefove da razmisle o Gaslyjevoj budućnosti u njihovoj prvoj momčadi pa je od VN Belgije priliku uz Verstappena dobio Alexander Albon.
Vraćanje u Toro Rosso nije negativno utjecalo na Gaslyja koji je počeo sve bolje voziti, a vrhunac sezone imao je na pretposljednjoj utrci sezone u Brazilu gdje je završio drugi iza pobjednika Verstappena i time ostvario prvo pobjedničko postolje u Formuli 1.
Gasly je zadržan u Toro Rossu i 2020., koji je preimenovan u AlphaTauri, a novi momčadski kolega bio mu je Daniil Kvyat kojega je u potpunosti zasjenio, pogotovo u kvalifikacijama.
Na prvoj utrci sezone u Austriji Francuz je završio sedmi, što je ponovio i na četvrtoj utrci na Silverstoneu, a nakon devetoga i osmog mjesta u Španjolskoj i Belgiji uslijedila je šokantna pobjeda u Monzi.
Gasly je iskoristio priliku koja se ukazala nakon Hamiltonove kazne i pravovremenoga prekida utrke nakon što je Gasly već obavio svoj ulazak u boks, a sjajnom vožnjom pod pritiskom obranio se od bržega Sainza u McLarenu i momčadi donio prvu pobjedu od 2008. i prvu pod imenom AlphaTauri.
Najbolji kvalifikacijski rezultat u 2020. ostvario je u Imoli gdje se kvalificirao na četvrto mjesto, samo tri desetinke iza Verstappena u Red Bullu, ali je u utrci odustao s petoga mjesta zbog oštećenoga hladnjaka.
Bez obzira što je 2019. završio na sedmom mjestu, što mu je rezultat karijere, Gasly je 2020. definitivno imao najbolju sezonu u Formuli 1 koju je završio na desetom mjestu u lošijem bolidu nego 2019. i osigurao vozačko mjesto u AlphaTauriju 2021. gdje će mu novi momčadski kolega biti debitant Yuki Tsunoda.