Lewis Hamilton više od dva mjeseca čekao je jubilarnu stotu pobjedu u Formuli 1 koju je ostvario u dramatičnoj završnici utrke u Rusiji – donosimo pregled njegove karijere u kojoj je već sad srušio veliki broj rekorda.
PIŠE: DARJAN PETRIĆ
Hamilton je u 15 sezona u Formuli 1 vozio za samo dvije momčadi (McLaren-Mercedes i Mercedes) i koristio samo jedan motor (Mercedes), ali nevjerojatno je dobro tempirao prelazak u Mercedes koji je posljednjih sedam godina najbolja momčad u Formuli 1.
Od 100 pobjeda, koliko ih je ostvario u 281 nastupu u Formuli 1, Hamilton je 21% pobjeda ostvario u McLarenu, a 79% u Mercedesu, a uspio je pobijediti i ostvariti barem po jedan pole position u svakoj sezoni otkako je 2007. debitirao u Formuli 1.
Biografija
Iako je Lewisu Hamiltonu utrkivanje najprije bilo samo hobi, ubrzo je postalo njegova profesija. Nakon što je znanje izbrusio u okolici rodnoga Stevenagea, mladi britanski vozač okrenuo se nacionalnim utrkama. S deset godina i malo manje od dvije godine trkaćeg iskustva, Hamilton je postao najmlađi osvajač britanskog kadetskog prvenstva u kartingu.
Nije dugo trebalo da Lewis počne gomilati trofeje u kartingu što nije promaklo oštrom oku Rona Dennisa koji je 1998. potpisao Lewisa u McLarenov program za mlade vozače. Dennisova vjera u mladog Hamiltona bila je tolika da je ugovor uključivao i opciju prvenstva nastupanja za McLarenovu F1 momčad ako 13-godišnji Britanac dođe do Formule 1.
McLarenova financijska potpora omogućila je Hamiltonu da zasja na mnogo većoj pozornici te je mladi Britanac osvojio višestruke naslove europskog prvaka u kartingu. A s 15 godina postao je najmlađi prvak, što je rekord koji i danas stoji.
Ipak, Hamiltona je od ostalih izdvajao njegov talent, a ne njegova mladost.
Godine 2002. odlučio se nastupiti u vrlo konkurentnoj britanskoj Formula Renault seriji. Sve dvojbe o tome kako će se mladi Lewis nositi s naglim porastom snage u bolidu Formule Renault brzo su otklonjene već u prvoj sezoni u kojoj je završio treći, a godinu kasnije osvojio je naslov prvaka osvojivši rekordnih deset pobjeda, devet najbržih krugova i jedanaest pole positiona.
Njegova brzina u utrci i konstantnost u vožnji podsjećale su na mladog Fernanda Alonsa, aktualnog dvostrukog svjetskog prvaka u Formuli 1.
Početak u Formuli 1
McLaren je zato krajem 2006. odlučio dati Hamiltonu priliku u svom F1 bolidu, a Britanac nije razočarao te je osigurao mjesto u McLarenu za 2007. zajedno s aktualnim prvakom Fernandom Alonsom.
Hamilton je 2008. odlučno krenuo u osvajanje svog prvog naslova prvaka u Formuli 1.
U scenariju posljednje utrke sezone kojeg se ne bi posramili ni najveći svjetski blockbusteri, Hamilton je u posljednjem zavoju prestigao Timu Glocka koji je na kišnom Interlagosu ostao na gumama za suho i tako se našao ispred Hamiltona. Tako je Lewis osvojio peto mjesto koje mu je trebalo, a time i svoj prvi naslov prvaka u Formuli 1.
Nakon toga je Hamilton proveo još četiri godine u Mclarenu, ali nije uspio osvojiti nijedan naslov. Ključni trenutak njegove karijere bio je kada je 2013. godine prešao u Mercedes.
Prelazak u Mercedes najbolja odluka karijere
Prijelaz u Mercedes pokazao se punim pogotkom jer je bolid bio sposoban za osvajanje pole positiona i pobjeda, dok je McLaren imao sezonu bez ijednog pobjedničkog postolja. Hamilton je pobijedio u Mađarskoj, osvojio pet pole positiona i završio četvrti u ukupnom poretku, dva mjesta iznad novog momčadskog kolege Rosberga.
2014. godine u napetoj borbi za naslov s momčadskim kolegom Rosbergom osvojio je svoj drugi naslov svjetskog prvaka.
Sljedeća sezona bila je dominantna. Na VN SAD-a potvrdio je titulu i osvojio treći svjetski naslov i postao je jedini aktivni vozač s pobjedama u svim godinama u kojima je nastupio.
2016. sezona je bila razočaravajuća za Hamiltona. Njegov momčadski kolega Nico Rosberg iskoristio je neke pogreške Britanca tijekom sezone i osvojio svoj prvi i jedini naslov svjetkos prvaka jer se nakon toga oprostio od Formule 1.
Nova sezona za Hamiltona je donijela nove izazove i dugoočekivanu borbu sa suparnikom iz druge momčadi – na iznenađenje mnogih taj suparnik bio je Ferrari, a vozač Sebastian Vettel. Međutim, izostao je zanimljiv kraj i Hamilton je dvije utrke prije kraja osigurao četvrti naslov prvaka.
Vettel ponovno vodi 2018., ali Hamilton i Mercedes su ipak prejaki
Sebastian Vettel sjajno je otvorio F1 sezonu 2018. s dvije pobjede na prve dvije utrke, a Hamilton je bio razočaravajuće spor na za njega inače vrlo jakoj stazi u Kini te je završio četvrti. Ali to se pokazala kao tek jedna od tri utrke u sezoni na kojima Lewis nije završio na postolju i to je ključ još jednog uvjerljivog naslova prvaka.
Hamilton je svoju šestu titulu prvaka osvojio sljedeće sezone. Također bez neke velike borbe, titulu je osigurao dvije utrke prije kraja ispred svog momčadskog kolege Bottasa.
Hamilton je i uoči 2020. veliki favorit za naslov prvaka, njegov sedmi, čime bi se izjednačio s Michaelom Schumacherom, a s obzirom na stabilna pravila u odnosu na 2019. Mercedes je i dalje prvi favorit za pobjede i pole positione.
Hamilton je dominirao F1 sezonom 2020. u kojoj je izjednačio učinak Michaela Schumachera i osvojio sedmi naslov prvaka, a prestigao ga je i u broju pobjeda te ih nakon 2020. ima četiri više od Nijemca.
Hamilton je u Rusiji ostvario dugoočekivanu 100. pobjedu u Formuli 1 nakon šokantne kišne završnice u kojoj je Norris ostao na gumama za suho, a Verstappen je uspio završiti drugi nakon starta sa začelja.
Tom pobjedom Hamilton je došao do vodstva u poretku vozača, a sedam utrka prije kraja njegova prednost ispred Verstappena iznosi samo dva boda. Borba se nastavlja, kao i lov na rekordni osmi naslov svjetskoga prvaka koji nitko u povijesti F1 nije osvojio.
Čeka nas fenomenalna završnica sezone koju možete pratiti samo na Sport Klub televiziji.