Max Verstappen propustio je osvojiti uvjerljiv pole position s kojim se mogao dovesti u sjajnu poziciju uoči starta pretposljednje utrke u Saudijskoj Arabiji, a podaci otkrivaju da je uoči sudara imao još veću prednost nego nakon prva dva sektora.
Hamilton je odvozio vrlo dobar posljednji krug 1:27.511 čime je srušio Verstappenov prvi Q3 krug za 0.142 sekundi i preuzeo pole position, a Bottas je dodao još malo pritiska na Verstappena s drugim najbržim krugom 1:27.622 s kojim ga je za 0.031 sekundi gurnuo na treće mjesto, donosi MAXF1.net.
Verstappen je prije početka posljednjega kruga znao da ako želi razdvojiti Mercedese ili ih oboje pobijediti mora odvoziti vrlo agresivan krug i pronaći barem 0.032 s da skine Bottasa i 0.143 s da preuzme pole position od Hamiltona.
Staza Jeddah Corniche Circuit sastoji se, kao i sve druge, od tri sektora, a svaki od njih od nekoliko mini sektora, ovisno o duljini pojedinoga sektora – prvi sektor sastoji se od devet mini sektora, drugi od šest, a treći od osam mini sektora.
Nakon prvoga sektora, u kojem je dotaknuo zid na izlazu iz drugoga zavoja jer je malo promašio vrh zavoja, Verstappen je imao 0.107 sekundi prednosti ispred Hamiltona, u drugom sektoru zaradio je još 0.137 sekundi te je uoči trećega sektora imao 0.244 sekundi prednosti.
Ali Verstappen se tu nije zaustavio te je fantastično prošao zavoje 22, 23 i 24 na početku trećega sektora i tu postavio apsolutno najbolja vremena u mini sektorima nakon čega je njegova prednost uoči posljednjega zavoja narasla na oko četiri desetinke.
Donja grafika prikazuje Hamiltonove mini sektore u trenutku kad je završio svoj posljednji krug u kojem je odvozio apsolutno najbolji drugi i treći sektor, a tu su i Verstappenovi mini sektori u propalom posljednjem krugu u kojem je postavio osam apsolutno najboljih mini sektora od čega je preuzeo dva od Hamiltona u drugom sektoru (treći i peti).
Bez obzira na veliku prednost koju je imao, Verstappen je odlučio kočiti izuzetno kasno za posljednji zavoj, blokirao prednji lijevi kotač i promašio vrh zavoja nakon čega je agresivno dodao gas da pokuša zarotirati bolid što je dovelo do gubitka kontrole nad stražnjim krajem koji je udario u zid.
Na donjoj grafici pauzirani su trenuci kočenja za posljednji zavoj Hamiltona i Verstappena, a koristeći referentne točke pokraj staze vidi se koliko je Verstappen kočio kasnije od Hamiltona koji je ionako vrlo kasno kočio, čemu svjedoči najbolje vrijeme u trećem sektoru i u posljednja tri mini sektora u tom sektoru.
Verstappenov krug bio je sasvim na granici i Nizozemac ga je htio i završiti u tom stilu, ali želja da odvozi fenomenalan krug koštala ga je pole positiona u trenutku kad je i s konzervativnijim prolaskom posljednjega zavoja mogao bez problema završiti prvi s obzirom na veliku prednost koju je imao.
Vozači na svom upravljaču vide koji trenutni zaostatak ili prednost imaju u odnosu na svoj prethodni krug ili trenutno najbolje vrijeme pa je još nevjerojatnije da je Verstappen tako žestoko pritiskao na kočenju za posljednji zavoj u trenutku kada to zaista nije bilo potrebno.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!