Aktualni svjetski prvaci planiraju odraditi predsezonska testiranja i prve tri utrke nove sezone s početnom specifikacijom bočnih stranica koju su pokazali na predstavljanju RB20, ali od četvrte utrke sezone u Japanu stiže ekstremnija inačica po uzoru na odbačeni Mercedesov koncept.
Red Bull je zaintrigirao F1 javnost predstavljanjem novoga bolida RB20 koji na fotografijama nema jasno vidljive bočne usisnike, a tek nakon povećanja svjetline na fotografijama je moguće vidjeti vertikalne usisnike uz rub šasije.
I dok su se suparnici prošle godine i tijekom zime bavili dizajnom dominantnoga RB19, pokušavajući integrirati njegove ideje na svoje bolide, Red Bull je morao pronaći nova rješenja kako bi zadržali svoju prednost.
Iako su vertikalni usisnici, zajedno s produljenim gornjim vodećim rubom bočnih stranica umjesto donjim, već sami po sebi prilično drukčiji od svega ostalog na aktualnim bolidima, Red Bull navodno priprema još ekstremnije rješenje koje nije spremno za početak sezone.
Autosport prenosi da će Red Bull na VN Japana, utrku koja se vozi 7. travnja, donijeti svoju inačicu ‘nultih’ bočnih stranica koja ima sličnosti s rješenjem koje je Mercedes započeo sezonu 2022., ali su ga odbacili jer je bolid previše poskakivao i očekivani downforce nije bio na razini.
Red Bullovo trenutno rješenje evolucija je prošlogodišnjega jer naglasak stavlja na ogromni prostor ispod bočnih stranica dok je Mercedesovo rješenje na F1 W13 (gore) posve suprotno jer pokušava minimizirati gornji volumen početka bočnih stranica koje su šire u svom donjem dijelu i koje maksimiziraju površinu podnice prema stražnjem kraju.
Moguće je da Red Bull priprema vlastitu interpretaciju Mercedesova rješenja ili će jednostavno svoj trenutni koncept odvesti u još ekstremnije vode nakon što vericifiraju podatke na testiranjima i prvim utrkama.
Red Bull je prošle godine smanjio površinu bočnih usisnika u odnosu na RB28 iz 2022., ali za vrijeme sezone donji su rub bočnih usisnika pomicali još dvaput prema gore čime su još smanjili njihovu površinu i povećali volumen zraka koji prolazi ispod.
Smanjenje površine usisnika dovodi hlađenje do granica pa je moguće da Red Bull ne želi previše riskirati u vrućim uvjetima na prve tri utrke sezone u Bahrainu, Saudijskoj Arabiji i Australiji, a ako sve prođe dobro onda bismo u Japanu mogli vidjeti novo, još ekstremnije rješenje.
Jedan od razloga zašto Red Bull toliko pritišće na području hlađenja je činjenica da vrijeme provedeno u zračnom tunelu isključivo u svrhu ispitivanja hlađenja ne ulazi u maksimalan broj sati koji neka momčad smije koristiti zračni tunel za aerodinamički razvoj.
To je posebno važno za Red Bull koji kao pobjednik prošle sezone ima najmanje sati za aerodinamička testiranja dok posljednji Haas ima najviše.
Gledaj Formulu 1 eksluzivno na Sport Klubu uz EON TV i Telemach.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!