McLarenov tehnički direktor James Key smatra da će većina momčadi vratiti izgubljene performanse zbog promjene pravila uoči ove sezone i da još uvijek postoji potencijala u trenutnim pravilima.
Uoči velike promjene pravila za 2022. FIA i Formula 1 uveli su nekoliko manjih promjena za 2021. koje uključuju smanjene dimenzije podnice ispred stražnjih kotača, kraće pregrade difuzora i ograničene dimenzije usisnika za hlađenje kočnica.
Promjene su trebale dovesti do gubitka oko 10% downforcea, ali kako momčadi već mjesecima rade na novom konceptu uspjeli su nadoknaditi većinu gubitaka koji su u početku bili ogromni.
“Promjene su imale učinak u smislu da su zaustavile brzi razvoj ovih bolida i to nam je i trebalo za ovu dodatnu godinu s ovim pravilima,” rekao je Key dodavši: “Ali i dalje postoji puno razvojnoga potencijala na ostatku bolida.”
“Moja procjena je da će do početka sezone većina nadoknaditi sve gubitke. Bilo da je riječ o prvoj specifikaciji bolida ili nekoj drugoj, teško je reći, ali mislim da još nisu nadoknadili sto posto.”
“Naša prva specifikacija je to donekle uspjela, a prva trkaća specifikacija, koja je još uvijek u procesu definicije, nadoknadit će još jedan dio. Trenutno ne mogu dati brojke u smislu gdje ćemo biti na prvoj utrci. Ali riječ je o nekoliko postotaka razlike, a ne o 110% (prošlogodišnjih performansi), recimo to tako.”
“Bio je to pravi izazov koji je tražio nova razmišljanja jer su geometrije nametnute pravilima jedinstvene i nismo ih susretali u prošlosti.”
“Te promjene vam uzimaju downforce sa stražnjega kraja i prisiljavaju vas da smanjite nešto downforcea i naprijed kako biste uravnotežili bolid tako da je riječ o globalnom smanjenju downforcea.”
Povratak izgubljenih performansi trebao bi značiti da će bolidi ove godine biti podjednako brzi po krugu kao i prošle, ali da ipak budu sporiji pobrinuo se Pirelli koji je nakon dvije godine korištenja istih guma pripremio čvršću i težu specifikaciju svojih guma koje bi trebale biti oko sekundu sporije po krugu i koje su vozači isprobali krajem prošle godine.
Razlog je činjenica da su se Pirellijeve gume iz 2019. sve teže i teže nosile sa sve većim opterećenjima koje su na njih stavljali sve brži bolidi iz 2020., što je dovodilo do pregrijavanja i pucanja guma na VN Velike Britanije.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!