Ferrari razmatra radikalni koncept F1 motora za 2022.

Automoto 9. velj 202119:13 > 19:14
Foto: Vladimir Rys/Bongarts/Getty Images

Ferrari razmatra potpuno novi koncept svoje pogonske jedinice za 2022. koji uključuje novu poziciju kompresora koja dosad još nije viđena u Formuli 1, prenosi Autosport.

Nakon što su prošle godine imali najslabiju pogonsku jedinicu Ferrari je za ovu sezonu pripremio novi motor koji bi trebao ispraviti slabosti prethodnika, a razvojne tokene potrošili su na redizajn stražnjega kraja kako bi suzili područje oko mjenjača.

Ali za 2022. Ferrari planira otići korak dalje te promijeniti dugogodišnji koncept koji turbopunjač i kompresor ima na stražnjoj strani motora, kao i Renault, dok Mercedes od početka hibridne ere 2014. kompresor ima s prednje strane motora.

Rješenje s odvojenim kompresorom od turbopunjača zahtjeva smještaj MGU-H unutar V-nagiba motora, između kompresora i turba, a nakon dvije sezone na takav koncept prešla je i Honda 2017.

Projekt novoga motora vodi Wolf Zimmermann, a još jedna velika promjena je i pozicija kompresora koji ne samo da bi bio odvojen od turbopunjača sa stražnje strane motora nego bi bio smješten u usisnoj kutiji iznad motora gdje bi bio još više termički izoliran.

Osim te prednosti, radikalni smještaj kompresora omogućio bi još kompaktniji dizajn pogonske jedinice što bi donijelo aerodinamičke prednosti koje su ključni diferencijator performansi u današnjoj F1.

Ferrari je prošle sezone imao najgoru sezonu od 1980. kada su također završili šesti u poretku konstruktora bez ijedne pobjede, a ukupno je to bila treća sezona u hibridnoj eri u kojoj su ostali bez ijedne pobjede nakon 2014. i 2016.

Formulu 1 od ove sezone ekskluzivno možete pratiti na kanalima Sportkluba.