Red Bullu prijeti velika kazna i isključenje iz prvenstva zbog mogućega kršenja ograničenja budžeta za prošlu sezonu dok je Aston Martin navodno za manji iznos također premašio najveći dopušteni iznos, prenose pouzdani izvori.
Formula 1 prošle je godine po prvi puta u svojoj povijesti uvela ograničenje budžeta od 145 milijuna dolara, a za ovu je godinu taj iznos dodatno smanjen na 140 milijuna dolara kako bi se izjednačio odnos snaga među momčadima, donosi MAXf1.net.
FIA je dovršila svoju analizu troškova svih momčadi za prošlu sezonu i uskoro će objaviti rezultate i momčadima koje su zadovoljile limit troškova dodijeliti certifikat, a Autosport prenosi da su momačdi obaviještene o tome i da će rezultate saznati 5. listopada.
Iako FIA nije komentirala jesu li neke momčadi premašile najveći dopušteni iznos od 145 milijuna dolara, koji ne uključuje plaće vozača, tri najplaćenija menadžera i još neke troškove poput marketinga, nekoliko dobro upućenih izvora tvrde da su dvije momčadi prekršila najveći dopušteni iznos potrošnje za 2021.
Riječ je o momčadima Red Bulla i Aston Martina, a dok je Aston Martin navodno prekršio iznos za manje od 5% (za manje od 7.25 milijuna dolara), Red Bull je navodno u prekršaju za više od 5%.
Za manje prekršaje, odnosno manje od 5% u odnosu na limit 145 milijuna dolara (ukupna potrošnja manja od 152.25 milijuna dolara), kazne mogu varirati od javne opomene, oduzimanja bodova u vozačkom ili konstruktorskom prvenstvu, isključenje iz pojedinih događaja, ograničenja aerodinamičkih testiranja ili novčane kazne.
Za veće prekršaje, veće od 5% u odnosu na limit (više od 152.25 milijuna dolara), kazne se također mogu odnositi na oduzimanje bodova u vozačkom ili konstruktorskom prvenstvu, isključenje iz pojedinih događaja, ograničenja aerodinamičkih testiranja, isključenje iz prvenstva ili buduće smanjenje ograničenja budžeta.
Mercedes – FIA mora zadržati robustan stav prema kršenju pravila
Red Bull i Aston Martin za sada ne žele konkretno komentirati na ovu temu, a šefovi ostalih momčadi vrše pritisak na FIA-u da bude odlučna i oštra u slučaju bilo kakvih kršenja ograničenja budžeta.
“Ograničenje budžeta vjerojatno je najvažnija evolucija pravila kako bi se zadržali jednaki uvjeti igre,” rekao je Mercedesov F1 šef Toto Wolff.
“Zato je izuzetno važno demonstrirati da se ta pravila prate i nadziru.”
“Ali nemam razloga vjerovati drukčije. FIA, posebno Mohammed [ben Sulayem, predsjednik FIA-e] pokazali su prilično robustan stav u primjeni različitih vrsta pravila.”
“Zato mislim da ako govorimo o nečem velikom, on će pokazati isti integritet i vodstvo koje je pokazao i ranije.”
Williams – ‘Kršenje ograničenja budžeta ozbiljnije je od varanja na stazi’
Williamsov šef momčadi Jost Capito pridružio se pritisku koji šefovi momčadi vrše na FIA-u kako bi ozbiljno kaznili kršitelje ograničenja budžeta.
“Ako netko ne ostane unutar limita budžeta to mora imati ozbiljne posljedice jer u tom sučaju to ima i posljedice na razvoj ovogodišnjega bolida i cijelu ovu sezonu,” rekao je Capito.
“Zato to ima sportski utjecaj na ovu sezonu. Nema smisla da dobijete novčanu kaznu jer ste potrošili previše novca. To bi bilo potpuno kontradiktorno pravilima. Za mene je to ozbiljniji prekršaj od varanja na stazi.”
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!