Na današnji dan prije 24 godine u nesreći na stazi u Imoli smrtno je stradao jedan od najvećih vozača Formule 1 u njenoj povijesti, Brazilac Ayrton Senna.
On this day 24 years ago F1 lost arguably it's greatest driver ever. I never got to see him race live but from what I've seen and heard, it's hard to disagree that Ayrton Senna was the most naturally gifted racing driver ever. A true hero to millions around the world. #RIPSenna pic.twitter.com/ofa7CFrC5j
— Aaron Wynne (@_AaronWynne_) April 30, 2018
Senna je poginuo kada se bolidom zabio u betonski barijeru u trenutku dok je vodio u utrci Grand Prixa Imole 1994. godine. Samo dan ranije, na istoj stazi poginuo je Roland Ratzenberger tijekom kvalifikacijske utrci.
Ayrton Senna running down the Imola pitlane in order to grab a lift to the scene of Roland Ratzenberger’s accident, 24 years ago today…
?? #F1 pic.twitter.com/ax3oI7nKbk
— Stuart Dent (@Stuart_Dent) April 30, 2018
Te dvije smrti bile su okidač za velike sigurnosne promjene u ovom sportu, a pogibija Senne dogodila se u momčadi Williams, u koju je početkom te sezone prešao nakon dugogodišnjeg branjenja boja McLarena.
Nakon nekoliko vožnji u novoj momčadi, Senna je bio nezadovoljan i upozoravao je kako se ne osjeća udobno niti sigurno u tom vozilu.
Ayrton Senna , the Man
We'll miss you forever, thanks."Ayrton Senna jumps from his own car, runs towards an injured Érik Comas after a terrible crash and holds Comas' head in a stable position until the doctors arrive."#f1 #ayrtonsenna #Brazil #Brasilpic.twitter.com/t63XOnZHYT
— Witchie Air ????? (@witchieair) May 1, 2018
“Imam vrlo loš osjećaj dok vozim ovaj bolid, posebno kada ga moram voziti na samoj granici”.
Najpoznatija nesreća u povijesti F1 dogodila se na zavoju Tamburello, a Ayrton je bolidom udario u nezaštićenu prepreku brzinom od oko 220 km/h. Preminuo je gotovo trenutačno.
Kao uzrok nesreće službeno je utvrđen mehaničarski kvar, iako do dana današnjeg postoje teorije koje odbacuju to objašnjenje.
Senna je u karijeri osvojio tri naslova svjetskog prvaka (1988., 1990. i 1991.), ukupno ostvario 41 pobjedu i 80 puta se penjao na podij.