Pobjedom Carlosa Sainza i odustajanjem Maxa Verstappena, Lewisa Hamiltona i Georgea Russella završili su neki prilično nevjerojatni nizovi rezultata, ali neki su i dalje nastavljeni, od kojih jedan traje gotovo 16 godina.
Kada je Verstappen upao u probleme sa stražnjom desnom kočnicom, koji su ga već u četvrtom krugu prisilili na odustajanje, bilo je jasno da nas očekuje neobična utrka budući da Verstappen nije odustao dvije godine, donosi MAXF1.net.
U te dvije godine, od VN Australije 2022., Verstappen je pobijedio na 35 od 43 održane utrke, ali Ferrari je u Sainzovim rukama izgledao da bi barem dobro namučio Verstappena da Nizozemac nije odustao.
Verstappenovo odustajanje prekinulo je nekoliko nizova u kojima se trostruki svjetski prvak nalazio, ali to nisu jedini nizovi kojima je došao kraj na ovogodišnjem izdanju VN Australije.
Verstappen – 9 pobjeda
Verstappen je slavio na posljednjih sedam utrka prošle sezone i na prve dvije utrke ove sezone što znači da je u Australiji ciljao izjednačiti vlastiti rekord od deset pobjeda zaredom koji je ostvario prošle godine od Miamija do Monze.
Verstappen – 43 utrke u bodovima
Od VN Australije 2022. do VN Australije Verstappen je stalno osvajao bodove, što je niz od 43 utrke, njegov najbolji takav niz u karijeri.
Samo je jedan čovjek više utrka zaredom osvajao bodove, a to je Hamilton koji je u 48 uzastopnih utrka (VN Velike Britanije 2018. – VN Bahraina 2020.) završavao među prvih deset.
Hamilton – 24 utrke u bodovima
Sedmerostruki svjetski prvak također je bio u dobrom nizu osvajanja bodova, ali kvar na pogonskoj jedinici izbacio ga je iz utrke već u 15. krugu.
Hamilton je s ovim nizom od 24 utrke u bodovima dijeli peto mjesto svih vremena s Michaelom Schumacherom, ali Britanac ima još dva bolja niza – 33 utrke zaredom u bodovima (VN Japana 2016. – VN Francuske 2018., treće mjesto svih vremena) i 48 utrka zaredom u bodovima (VN Velike Britanije 2018. – VN Bahraina 2020., najduži niz u povijesti).
Leclerc – 7 utrka start iz prvoga reda
Ferrarijev vozač u petak je izgledao kao glavni Verstappenov izazivač, ali njegove su se šanse spektakularno raspale u subotu kada je potpuno podbacio u kvalifikacijama i startao tek peti.
To je bilo posebno iznenađujuće jer je Leclerc u sedam utrka prije toga startao iz prvoga reda i to često kada je Ferrari bio manje konkurentan nego prošloga vikenda u Australiji.
Rekorder je Senna koji je 24 utrke zaredom startao prvi ili drugi (VN Njemačke 1988. – VN Australije 1989.), a Hamilton je vlasnik drugoga najdužeg takvog niza – 20 utrka (VN Belgije 2014. – VN Italije 2015.).
Mercedes – 62 utrke u bodovima
Zahvaljujući dvostrukom odustajanju u Australiji, Mercedes je kao momčad prekinuo niz od čak 62 utrke u bodovima koji traje od VN Francuske 2021. – posljednji put su ostali bez bodova na VN Azerbajdžana 2021.
Nizovi koji još uvijek traju
Ovakvih nizova ima prilično puno, ali spomenut ćemo samo najvažnije.
Leclerc – 12 utrka u bodovima
Nakon što su prekinuti nizovi Verstappena i Hamiltona, Leclerc je trenutno u najdužem nizu osvajanja bodova koji traje od Monze prošle godine. Iako je u Austinu diskvalificiran, a u Brazilu nije startao, Leclerc je i u tim vikendima osvajao bodove u sprintu tako da je nastavio spomenuti niz.
Verstappen – 10 utrka u vodstvu
Iako se iz odustajanja teško može izvući nešto pozitivno, Verstappen je u Australiji ponovno bio vodeći (samo u prvom krugu) i nastavio niz od 10 utrka koje je vodio barem jedan krug.
Apsolutno rekorder je Hamilton s 18 utrka zaredom u vodstvu (VN Mađarske 2014. – VN Velike Britanije 2015.), a Verstappenov najbolji niz broji 12 utrka u vodstvu (VN Australije 2023. – VN Italije 2023.).
Red Bull – 46 utrka u bodovima
Perez je petim mjestom (10 bodova) spasio Red Bull da nastave niz osvajanja bodova i spriječio Ferrari da preuzme vodstvo u poretku konstruktora.
Ferrari je nizu od 22 utrke u bodovima, McLaren je u posljednjih 17 utrka osvajao bodove, Aston Martin u posljednjih šest, a Haas u posljednje dvije.
Mercedes (proizvođač motora) – 303 utrke u bodovima
Uvjerljivo najimpresivniji niz koji još uvijek traje je niz osvajanja bodova bolida s Mercedesovom pogonskom jedinicom.
On je započeo na VN Kine 2008. (gdje je Hamilton uvjerljivo slavio uoči finala sezone u Brazilu), ali ključna stvar za takav niz bila je činjenica da je Mercedes od 2009. svoje motore isporučivao i Brawn GP-u i Force Indiji nakon što su godinama njihove motore koristili samo McLarenovi bolidi.
Mercedes je uoči sezone 2010. kupio Brawn GP i broj momčadi s njihovim motorima zadržao na tri (Mercedes, McLaren i Force India), a od 2014. Mercedes ima četiri momčadi koje koriste jer je njihove pogonske jedinice počeo koristiti i Williams.
Idućih šest godina (2015. – 2020.) McLaren je koristio Hondine i Renaultove pogonske jedinice, ali Mercedes je 2015. svoje motore isporučivao Lotusu i 2016. Manoru pa su i te dvije godine imali četiri momčadi.
Samo tri sezone u hibridnoj eri (2017. – 2020.) Mercedes je imao tri momčadi (Mercedes, Force India / Racing Point i Williams), ali povratkom McLarena Mercedes od 2021. ponovno ima četiri momčadi pa je njihov niz osvajanja bodova još sigurniji.
Zaista je teško zamisliti utrku u kojoj bi Mercedes, McLaren, Williams i Aston Martin ostali bez bodova pa će se Mercedesov niz osvajanja bodova kao proizvođača motora vjerojatno nastaviti u godinama koje dolaze.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Bundesliga
Premier League
La Liga
Champions League
Europa League
Conference League
Eurobasket 2025
Euroleague
NBA
ABA League
Eurocup
ACB League
Australian Open
Roland Garros
Wimbledon
US Open
Masters 1000
Formula 1
MotoGP
WRC

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!