Pobjedom Carlosa Sainza i odustajanjem Maxa Verstappena, Lewisa Hamiltona i Georgea Russella završili su neki prilično nevjerojatni nizovi rezultata, ali neki su i dalje nastavljeni, od kojih jedan traje gotovo 16 godina.
Kada je Verstappen upao u probleme sa stražnjom desnom kočnicom, koji su ga već u četvrtom krugu prisilili na odustajanje, bilo je jasno da nas očekuje neobična utrka budući da Verstappen nije odustao dvije godine, donosi MAXF1.net.
U te dvije godine, od VN Australije 2022., Verstappen je pobijedio na 35 od 43 održane utrke, ali Ferrari je u Sainzovim rukama izgledao da bi barem dobro namučio Verstappena da Nizozemac nije odustao.
Verstappenovo odustajanje prekinulo je nekoliko nizova u kojima se trostruki svjetski prvak nalazio, ali to nisu jedini nizovi kojima je došao kraj na ovogodišnjem izdanju VN Australije.
Verstappen – 9 pobjeda
Verstappen je slavio na posljednjih sedam utrka prošle sezone i na prve dvije utrke ove sezone što znači da je u Australiji ciljao izjednačiti vlastiti rekord od deset pobjeda zaredom koji je ostvario prošle godine od Miamija do Monze.
Verstappen – 43 utrke u bodovima
Od VN Australije 2022. do VN Australije Verstappen je stalno osvajao bodove, što je niz od 43 utrke, njegov najbolji takav niz u karijeri.
Samo je jedan čovjek više utrka zaredom osvajao bodove, a to je Hamilton koji je u 48 uzastopnih utrka (VN Velike Britanije 2018. – VN Bahraina 2020.) završavao među prvih deset.
Hamilton – 24 utrke u bodovima
Sedmerostruki svjetski prvak također je bio u dobrom nizu osvajanja bodova, ali kvar na pogonskoj jedinici izbacio ga je iz utrke već u 15. krugu.
Hamilton je s ovim nizom od 24 utrke u bodovima dijeli peto mjesto svih vremena s Michaelom Schumacherom, ali Britanac ima još dva bolja niza – 33 utrke zaredom u bodovima (VN Japana 2016. – VN Francuske 2018., treće mjesto svih vremena) i 48 utrka zaredom u bodovima (VN Velike Britanije 2018. – VN Bahraina 2020., najduži niz u povijesti).
Leclerc – 7 utrka start iz prvoga reda
Ferrarijev vozač u petak je izgledao kao glavni Verstappenov izazivač, ali njegove su se šanse spektakularno raspale u subotu kada je potpuno podbacio u kvalifikacijama i startao tek peti.
To je bilo posebno iznenađujuće jer je Leclerc u sedam utrka prije toga startao iz prvoga reda i to često kada je Ferrari bio manje konkurentan nego prošloga vikenda u Australiji.
Rekorder je Senna koji je 24 utrke zaredom startao prvi ili drugi (VN Njemačke 1988. – VN Australije 1989.), a Hamilton je vlasnik drugoga najdužeg takvog niza – 20 utrka (VN Belgije 2014. – VN Italije 2015.).
Mercedes – 62 utrke u bodovima
Zahvaljujući dvostrukom odustajanju u Australiji, Mercedes je kao momčad prekinuo niz od čak 62 utrke u bodovima koji traje od VN Francuske 2021. – posljednji put su ostali bez bodova na VN Azerbajdžana 2021.
Nizovi koji još uvijek traju
Ovakvih nizova ima prilično puno, ali spomenut ćemo samo najvažnije.
Leclerc – 12 utrka u bodovima
Nakon što su prekinuti nizovi Verstappena i Hamiltona, Leclerc je trenutno u najdužem nizu osvajanja bodova koji traje od Monze prošle godine. Iako je u Austinu diskvalificiran, a u Brazilu nije startao, Leclerc je i u tim vikendima osvajao bodove u sprintu tako da je nastavio spomenuti niz.
Verstappen – 10 utrka u vodstvu
Iako se iz odustajanja teško može izvući nešto pozitivno, Verstappen je u Australiji ponovno bio vodeći (samo u prvom krugu) i nastavio niz od 10 utrka koje je vodio barem jedan krug.
Apsolutno rekorder je Hamilton s 18 utrka zaredom u vodstvu (VN Mađarske 2014. – VN Velike Britanije 2015.), a Verstappenov najbolji niz broji 12 utrka u vodstvu (VN Australije 2023. – VN Italije 2023.).
Red Bull – 46 utrka u bodovima
Perez je petim mjestom (10 bodova) spasio Red Bull da nastave niz osvajanja bodova i spriječio Ferrari da preuzme vodstvo u poretku konstruktora.
Ferrari je nizu od 22 utrke u bodovima, McLaren je u posljednjih 17 utrka osvajao bodove, Aston Martin u posljednjih šest, a Haas u posljednje dvije.
Mercedes (proizvođač motora) – 303 utrke u bodovima
Uvjerljivo najimpresivniji niz koji još uvijek traje je niz osvajanja bodova bolida s Mercedesovom pogonskom jedinicom.
On je započeo na VN Kine 2008. (gdje je Hamilton uvjerljivo slavio uoči finala sezone u Brazilu), ali ključna stvar za takav niz bila je činjenica da je Mercedes od 2009. svoje motore isporučivao i Brawn GP-u i Force Indiji nakon što su godinama njihove motore koristili samo McLarenovi bolidi.
Mercedes je uoči sezone 2010. kupio Brawn GP i broj momčadi s njihovim motorima zadržao na tri (Mercedes, McLaren i Force India), a od 2014. Mercedes ima četiri momčadi koje koriste jer je njihove pogonske jedinice počeo koristiti i Williams.
Idućih šest godina (2015. – 2020.) McLaren je koristio Hondine i Renaultove pogonske jedinice, ali Mercedes je 2015. svoje motore isporučivao Lotusu i 2016. Manoru pa su i te dvije godine imali četiri momčadi.
Samo tri sezone u hibridnoj eri (2017. – 2020.) Mercedes je imao tri momčadi (Mercedes, Force India / Racing Point i Williams), ali povratkom McLarena Mercedes od 2021. ponovno ima četiri momčadi pa je njihov niz osvajanja bodova još sigurniji.
Zaista je teško zamisliti utrku u kojoj bi Mercedes, McLaren, Williams i Aston Martin ostali bez bodova pa će se Mercedesov niz osvajanja bodova kao proizvođača motora vjerojatno nastaviti u godinama koje dolaze.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!