FIA potvrdila uvođenje važnog kontrolnog mehanizma

Automoto 16. srp 202213:02 > 13:02 0 komentara
xHasanxBratic AvensImagesx via Guliver Image

FIA je potvrdila da će od prve utrke nakon ljetne stanke u Belgiji uvesti najavljenu kontrolu vertikalnih aerodinamičkih oscilacija nakon što su taj fenomen označili kao ‘značajan sigurnosni problem’, a od VN Francuske momčadi će prvi puta imati uvid u parametre koji će se mjeriti.

Iako je poskakivanje pri velikim brzinama prisutno od prvih testova nove generacije bolida, FIA je nakon osme utrke prvenstva u Azerbajdžanu odlučila reagirati budući da su na neravnim i brzim ulicama Bakua vozači imali velikih problema s bolovima u leđima, donosi MaxF1.net.

FIA je najavila uvođenje AOM parametra (Aerodynamic Oscillation Metric) koji će biti mjera dopuštene razine vertikalnih oscilacija i koji će se prvi puta mjeriti na idućoj utrci prvenstva u Francuskoj iako ga momčadi još uvijek neće morati poštivati odnosno ostati unutar definiranih granica oscilacija.

Momčadi će time dobiti na vremenu i vidjeti kako će novi parametar utjecati na postavke bolida unatoč sve glasnijim komentarima momčadi da FIA-ina intervencija nije potrebna budući da momčadi sve bolje kontroliraju taj aerodinamički fenomen, uključujući i Mercedes koji je imao najviše problema.

“Odgovornost je i pravo FIA-e da intervenira za sigurnosna pitanja,” stoji u kratkom priopćenju iz FIA-e nakon sastanka Tehničkog savjetničkog odbora u četvrtak.

Razlog zašto pravila dopuštaju da se poduzmu takve mjere je kako bi se omogućilo donošenje odluka bez utjecaja momčadi i pozicija u kojima se one nalaze po pitanju konkurentnosti.

Osim kontrole poskakivanja, FIA će od VN Belgije uvesti i tehničku direktivu koja bi trebala smanjiti fleksibilnost podnice i pametnoga korištenja metalnih graničnika u podnici čija se potrošnja konstantno mjeri kako bolidi ne bi bili preblizu tlu.

Pravila trenutno dopuštaju najviše 2 mm fleksibilnosti na određenim točkama na podnici i graničnim metalnim pločicama od titana, koje proizvode iskre kad bolidi stružu o tlo, a navodno su neke momčadi pronašle način da svoje podnice savijaju do 6 mm.

Od iduće godine FIA je najavila da će rubovi podnice biti podignuti za 25 mm kao i striktnije testove i preciznije senzore koji će mjeriti aerodinamičke oscilacije.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!