Predstavnici F1 momčadi i FIA raspravljat će oko uvođenja mogućih mjera koje bi trebale pomoći izjednačiti snage trenutnih pogonskih jedinica kako bi se pomoglo Renaultu čiji motor ima ‘značajan’ zaostatak za suparnicima.
Razvoj motora zamrznut je na početku 2022., godinu dana ranije kako bi Red Bull mogao nastaviti u Formuli 1 nakon Hondina povlačenja na kraju 2021., donosi MAXF1.net.
Proizvođači motora žestoko su pritiskali s razvojem pogonskih jedinica uoči isporuke posljednje specifikacije u proljeće i jesen 2022., čak i po cijenu pouzdanosti budući da se i dalje smiju uvoditi promjene u svrhu bolje pouzdanosti.
Ali za vrijeme vikenda u Mađarskoj pojavile su se snažne glasine oko mogućega uvođenja mjera za izjednačavanje koje bi proizvođačima sa zaostatkom za najboljim dopustile modifikacije koje bi im pomogle smanjiti zaostatak.
Renault je proizvođač koji navodno ima najveći deficit za najboljima, što je neizravno potvrdio i šef Alpineove F1 momčadi Otmar Szafnauer.
“Sve momčadi rade svoje analize [snage suparničkih motora] i FIA radi svoje analize,” rekao je Szafnauer.
“Mi smo značajno ispod.”
Navodno je Renaultov deficit oko 30 KS, što je oko 3% u odnosu na ukupnu snagu pogonskih jedinica.
Za vrijeme dogovora oko zamrzavanja motora dogovoreno je i da će se proizvođaču sa zaostatkom većim od 1% dopustiti da s modifikacijama smanji zaostatak ispod te mjere.
“U vrijeme dogovora, postojao je i sporazum među proizvođačima motora da ako itko ispadne iz 1% da bi onda nastupile diskusije u dobroj namjeri kako bi se ta izjednačenost vratila,” rekao je Szafnauer.
Red Bullov Christian Horner podržao je ideju, a Szafnauer je kaže da je to lijepo od njega budući da je zamrzavanje motora nastupilo godinu dana ranije kako bi se izašlo u susret Red Bullu.
“Drago mi je da je to Christian rekao jer, ako pogledate unatrag, razlog zašto su motori zamrznuti bio je taj što se Honda u to vrijeme povukla i Red Bull nije imao odjel za motore koji bi ih nastavio razvijati.”
“Razlog zašto smo se svi složili bio je u korist Red Bulla pa je lijepo da to Christian prepoznaje.”
O ovoj temi će se raspravljati na ovotjednom sastanku F1 Komisije.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!