
Ferrari je predstavio svoj novi bolid za 2025. SF-25 na zajedničkom predstavljanju sezone u Londonu, a talijanska momčad nakon toga je objavila i prve studijske fotografije novoga bolida u tamnijoj nijansi crvene kojega će danas prvi puta testirati na zatvorenom testu na svojoj stazi Fiorano.
Nakon što su prošlu sezonu završili na drugom mjestu u poretku konstruktora, samo 14 bodova iza McLarena, Ferrari u novu sezonu ulazi s jasnim ambicijama osvajanja naslova prvaka s Lewisom Hamiltonom umjesto Carlosa Sainza i Charlesom Leclercom kojem će ovo biti sedma sezona u Maranellu, donosi MAXF1.net.
Prošlogodišnji SF-24 bio je jasno poboljšanje u odnosu na prethodnika SF-23, posebno u uvjetima utrke, a iako je riječ o posljednjoj godini aktualnoga tehničkog pravilnika Ferrari se odlučio na prilično velike promjene u potrazi za performansama.
Danas će SF-25 imati svoj debi na stazi iza zatvorenih vrata u Fioranu, vozeći do 200 kilometara u svom prvom izlasku na stazu, nedugo prije odlaska u Bahrain na jedino testiranje prije sezone koje će se održati od 26. do 28. veljače.
Ime bolida SF-25 slijedi obrazac iz protekle dvije godine i naglašava stabilnost pravila, a ujedno je to 71. bolid Formule 1 koji je proizveo Ferrari, četvrti od generacije bolida predstavljenih 2022.
Ferrari ističe da je riječ o ‘potpuno novom bolidu’, koji koristi drugačija tehnička rješenja od onih usvojenih u prošlosti. Najvidljivija promjena koju je pokrenuo tim predvođen Loicom Serrom bez sumnje je učinjena na prednjem ovjesu koji se prebacuje s push rod dizajna na pull rod koji McLaren i Red Bull koriste od početka nove ere pravila 2022.
Zamisao iza ove promjene u arhitekturi bila je očistiti protok zraka oko bolida, a istovremeno dati veći prostor za daljnji aerodinamički razvoj koji je prilično iscrpljen s prethodnom iteracijom.
Bolid je evolucija u svakom pogledu u usporedbi s prošlogodišnjim koji je predstavljao dobru polaznu točku unatoč donekle promašenom paketu nadogradnji iz Španjolske s kojim su izgubili oko dva mjeseca razvoja, ali i puno naučili.
Budući da su pravila koja se odnose na pogonsku jedinicu onemogućila razvoj performansi od 2022., na tom polju nema tehničkih inovacija.
Međutim, to ne znači da nije bilo prostora za daljnja poboljšanja. Stabilnost pravila također je značila da se fokus pomaknuo prema daljnjoj optimizaciji strategije korištenja pogonske jedinice u nastojanju da se ona prilagodi svakoj situaciji pojedinoga vikenda i izvuče maksimalni potencijal.
Osiguravanje pouzdanosti je posao bez kraja, a tijekom zime, unatoč daljnjem smanjenju dopuštenih sati rada ispitnoga uređaja, radilo se na analizi i pregledu svakoga procesa i lekcija naučenih iz sezone 2024. kako bi se osigurala pouzdanost u svim područjima.
Ferrarijev vizualni identitet također se promijenio za 2025. i predstavlja mješavinu prošlosti, sadašnjosti i budućnosti, uz deklaraciju stila, moći i tradicije.
Tamnija nijansa trkaće crvene sa svojim mat završetkom evocira desetljeća utrka, crpeći inspiraciju iz intenzivnih tonova ranih dana Scuderije, s ukošenom, podebljanom bijelom trakom koja se ističe kao prepoznatljiva značajka na automobilu, simbolizirajući dinamiku i viziju koja gleda u budućnost, a ujedno predstavlja prirodniji kontrast naslovnom sponzoru HP koji tu ulogu ima od prošlogodišnje VN Miamija.
“Stvarno sam uzbuđen zbog lansiranja SF-25. Svake godine snažno se trudimo poboljšati i cijela momčad već mjesecima predano radi,” rekao je Leclerc.
“Prošle sezone smo vidjeli jako tijesnu borbu i bili smo vrlo blizu naslova. Ove godine naš je cilj jasan: želimo osvojiti svjetsko prvenstvo u konstruktorima [posljednji puta 2008.], a moj osobni cilj je osvojiti naslov u konkurenciji vozača [posljednji puta 2007. s Kimijem Raikkonenom].”
“Otkako se Lewis pridružio momčadi, već vrlo blisko surađujemo i vjerujem da će mi njegovo iskustvo i pristup biti izvor inspiracije.”
“Fizički i psihički sam više nego spreman za novu sezonu i jedva čekam da krenem na stazu da učinim sve što mogu da vratim Scuderiju Ferrari HP na vrh.”
“Mojih prvih nekoliko tjedana bilo je apsolutno nevjerojatno i iz prve ruke sam vidio strast i predanost cijele momčadi, tako da je današnje predstavljanje moga prvog bolida Scuderije Ferrari HP zaista uzbudljivo,” rekao je Hamilton.
“Toliko je napornoga rada uloženo u pripreme za sezonu koja je pred nama i nismo mogli biti više gladni ili odlučni da uspijemo.”
“Ušao sam u godinu s tolikim iščekivanjem za ovo novo poglavlje, a sada sam još više napunjen duhom i uvjerenjima svih koje sam upoznao protekloga mjeseca.”
“Ne mogu biti ponosniji što sam na ovom putovanju s njima. Jedva čekam da izađemo na stazu s Charlesom, guramo jedan drugoga naprijed i učinimo sve što možemo da odvedemo momčad do vrha.”
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!