McLaren MP4-25 iz 2010. kojim su upravljali Lewis Hamilton i Jenson Button prodan je na aukciji u Velikoj Britaniji za 5,6 milijuna eura.
Britanska aukcijska kuća RM Sotheby organizirala je aukciju za McLarenov F1 bolid iz 2010. s kojim je Lewis Hamilton do posljednje utrke sezone bio u igri za naslov prvaka, a koji je imao inovativan sustav za smanjenje otpora zraka F-duct, donosi MAXF1.net.
Te godine u McLaren je stigao tada aktualni svjetski prvak Jenson Button koji je ostvario prve dvije pobjede za momčad u Australiji i Kini, a Hamilton je kasnije ostvario još tri pobjede u Turskoj, Kanadi i Belgiji.
Bolid je ostvario samo jedan pole position, na VN Kanade 2010., u godini u kojoj je Red Bull dominirao kvalifikacijama s 15 pole positiona (Vettel 10, Webber 5), dva je uzeo Ferrari (Alonso), jedan McLaren (Hamilton) i jedan Williams (Hulkenberg) u promjenjivim uvjetima u Brazilu.
Bolid je bio na aukciji prošlu subotu, za vrijeme trajanja vikenda za VN Velike Britanije, a prije nego je uručen novome vlasniku McLarenov testni vozač Rob Garofall odradio je nekoliko krugova ispred domaće publike na Silverstoneu.
Riječ je o šasiji broj 01, što je dodatno podiglo cijenu ovoga bolida, kao i činjenica da ga je vozio Lewis Hamilton koji je 2010. imao samo jedan naslov prvaka iz 2008., a danas se bori za rekordni osmi naslov prvaka protiv Verstappena.
Šasiju broj 01 Hamilton je koristio u Maleziji, Kini, Monaku i Turskoj, a Button ju je koristio u Singapuru, Japanu, Koreji, Brazilu i Abu Dhabiju.
Bolid je pogonjen 2,4-litrenim Mercedesovim V8 motorom FO108X u eri zamrznutoga razvoja motora (2007. – 2013.), a imao je snagu od oko 750 KS i gotovo savršenu pouzdanost.
Uz bolid dolazi i sva potrebna oprema koja je potrebna kako bi se ovaj bolid pokrenuo i koristio, ali tehnologija je tako složena da morate unajmiti McLarenove mehaničare kako biste odradili testnu vožnju.
Inovativni F-duct sustav koji su svi morali kopirati
McLaren je sa svojim MP4-25 imao inovativan trik u rukavu koji je konkurencija postupno otkrivala i kopirala tijekom sezone, a riječ je o F-duct sustavu.
Sustav se temelji na tome da vozač na pravcu, gdje se želi riješiti nepotrebnoga downforcea za veću brzinu, nogom zatvori rupu s lijeve strane kokpita i time zračnu struju koja ulazi kroz mali usisnik s gornje strane monokoka šalje kroz stražnje krilo.
Ta zračna struja izlazi s donje strane gornjega elementa stražnjega krila i tako ometa uobičajeno strujanje zraka preko krila, smanjujući downforce, a time i otpor zraka.
U slučaju kad vozač ne aktivira sustav, zračna struja koja ulazi kroz mali usisnik jednostavno prolazi ispod stražnjega krila, ne ometajući njegov rad.
Ovisno o stazi, F-duct sustav na pravcu je donosio oko 10 km/h dodatne brzine što vrijedi otprilike od 0.2 – 0.5 sekundi po krugu.