LeBron je Mr. Klutch, prijestolje odavno pripada Kralju

SKener 8. sij 201916:58 > 17:00
(Photo by Harry How/Getty Images)

NBA sezona ulazi u fazu iščekivanja završnice prijelaznog roka, međutim iza kulisa odigrava se jedna sasvim druga utakmica, ona u kojoj glavnu ulogu ima LeBron James i njegova menadžerska agencija.

Photo by Harry How/Getty Images)

Čelništvo NBA lige na čelu s Adamom Silverom nedavno je svim klubovima lige uputila memorandum gdje izričito naglašavaju: „strogo je zabranjeno utjecati na igrače koji su pod ugovorom na način kojim bi netko pomislio da se uzurpira njihov status u drugim klubovima.”

Cijeli cirkus nastao je oko nedavne rečenice koju je ‘ispalio’ LeBron James:

Ne bih imao ništa protiv kada bi Anthony Davis stigao u Lakerse, volio bih s njim dijeliti svlačionicu.”

Nedužna izjava koja je nastala nakon pitanja jednog novinara. Ipak, te su riječi naljutile čelnike New Orleans Pelicansa čiji je Davis igrač, a i vlasnike drugih klubova iz manjih sredina koji su od NBA tražile zaštitu. Upravo je i to razlog zašto je liga dostavila navedeni memorandum.

Međutim, to neće previše promijeniti stvari jer, svidjelo se to drugima ili ne, LeBron James je apsolutni vladar NBA tržišta. I to preko vlastite menadžerske agencije Klutch Sports. Formalno, James nije vlasnik jer to ne smije biti, a što je naravno i logično obzirom da je još uvijek aktivan igrač. Stoga, najbolji svjetski košarkaš ovlastio je dva najbolja prijatelja koji umjesto njega ‘gospodare’ NBA tržnicom. Ta dvojica su Rich Paul i Maverick Carter. Doduše, potonji nije menadžer već ovlašteni predstavnik agencije, ali s visokim udjelom u pregovorima sa strankama. Rich Paul je ključan čovjek čitave priče.

Erika Goldring/Getty Images

Paul je u mlađim danima preživljavao tako što je prodavao sportsku opremu iz vlastitog kombija, a jednog dana 2002. godine upoznao je LeBrona Jamesa, nedugo zatim razmijenili su kontakt podatke i s vremenom postali prijatelji. James je u svojim prvim NBA godinama bio član agencije CAA (Creative Artists Agency) koju je vodio prominentni NBA menadžer Leon Rose. James je iskoristio svoj status u agenciji te je zatražio od Rosea da zaposli njegovog ‘novog najboljeg prijatelja’ Richa Paula.

Paul je radio u sjeni Rosea sve do 2012. godine kada je osnovao vlastitu menadžersku agenciju Klutch Sports, a nikoga nije iznenadilo što je sa sobom odmah poveo i LeBrona. Danas, klijentela te agencije predstavlja neka od vrlo poznatih imena NBA svijeta, tu su John Wall, Ben Simmons, Eric Bledsoe, zatim nešto manje poznatija imena poput braće Markieffa i Marcusa Morrisa, Coryja Josepha te mnogih drugih. Tu je i dvojac iz Cleveland Cavsa, Tristan Thompson i JR Smith, obzirom kako su godinama dijelili svlačionicu s Jamesom nikoga nije iznenadilo što su obojica, nakon dugih pregovora potpisali bogate ugovore s Cavsima, iako bi teško takve uvjete dobili negdje druge. Thompson zarađuje 20 milijuna dolara po sezoni, a Smith 15, jednostavno vlasnik Cavsa Dan Gilbert nije se želio zamjeriti LeBronu Jamesu pa je pristao na ‘ucjenu’ Richa Paula koji je ispregovarao te uvjete.

Iako je Paul formalno šef agencije, mnogi uopće ne sumnjaju kako iza svega stoji James koji će se razotkriti kada za to dođe vrijeme, a to će biti po završetku karijere. LeBron na raspolaganju ima čitav niz projekata kojima se želi baviti nakon što ubaci posljednji koš, a temelje je počeo postavljati prije nekog vremena. Već naveliko producira televizijske emisije, kao i dokumentarne filmove kroz vlastitu produkcijsku tvrtku, prošlog je ljeta potpisao ugovor za snimanje nastavka kultnog animiranog filma Space Jam. No, košarka ostaje prvi i najvažniji ‘biznis’.

James je u nedavnom razgovoru za ESPN priznao kako je imao povećih problema s dovođenjem priznatih igrača u Cleveland, to nije bio slučaj u Miamiju, a definitivno neće biti problem s Los Angelesom. Anthony Davis je napravio prvi korak potpisavši za Richa Paula ili bolje rečeno, LeBrona Jamesa, hoće li mu ‘menadžer’ postati i novi suigrač?

Mnogi su spremni staviti velike novce na tu okladu.