Ubili su romantiku, ovo je smrt nogometa. Te dvije rečenice mogu se čuti iz usta onih koji su na nož dočekali vijest o osnivanju Superlige.
Nekad su bogataši dolazili gledati sirotinju, danas sirotinja dolazi gledati bogataše. To je ono u što se nogomet pretvorio u više od 150 godina.
I ne, nije vam nogomet otelo 12 europskih velikana u nedjelju navečer.
Da, nogomet se igra zbog navijača, ali danas, još više zbog novca.
Pa nije bez razloga naziv Arsenalovog stadiona Emirates, Cityjev Etihad, nije bez vraga reklama na Realovom dresu 80 milijuna dolara, na dresovima ostalih velikana tek nešto malo manje.
Isto tako, zaboravljate da cijena ulaznice za utakmice europskih velikana se ne plaćaju po kunu, kao što je praksa kod nekih naših ‘velikana’.
Ne, oni nisu ubili romantiku, oni jednostavno diktiraju trendove, a trendovi su da ljudi žele gledati i plaćati najbolje, što ponekad u Ligi prvaka nije slučaj.
Pa oni će samo za sudjelovanje u Superligi dobiti četiri puta više nego što zarade osvajanjem Lige prvaka. Isto tako, više ne želi biti taoci Uefe kada su u pitanju TV prava, koja su im u doba pandemija koronavirusa najvažnija za opstojnost. JP Morgan spreman im je dati ono što misle da zavrjeđuju.
Zašto da ne određuju sami koliko će zaraditi, ako to mogu, a ne da budu taoci Uefe, koja ionako samo gleda, poput jedne države na Balkanu, kako ‘nahraniti’ uhljebe. Neki su rekli dosta, zašto da svi od nas žive…
Hoćete nogometnu romantiku, imate svoj lokalni klub, platite ulaznicu 20 kuna, popijte pivu i uživajte u njihovom uspjehu. Vrhunski sport davno je prestao biti romantika…