Talijanski grad Monza, puno poznatiji po slavnoj stazi pokraj grada, ovog vikenda će biti domaćin posljednjeg čina sezone Svjetskog prvenstva u reliju (WRC), u kojem se ove godine po prvi puta vozilo i u Hrvatskoj.
Odluka o prvaku pasti će upravo u Monzi, a u najboljoj poziciji je branitelj naslova Francuz Sebastien Ogier u Toyoti, koji ima 17 bodova prednosti ispred a momčadskog kolege Velšanina Elfyna Evansa.
Titula će tako ostati Toyoti, jer progonitelji više nemaju šanse doći do vrha. Ogier ima 204 boda, Evans 187, treći je Belgijanac Thierry Neuville (Hyundai), pobjednik posljednjeg relija u Kataloniji, sa 159, a četvrti je još jedan vozač Toyote, mladi Finac Kalle Rovanperä sa 140.
Pobijedi li Ogier na kraju sezone, to će mu biti osmi naslov u posljednjih devet godina i na neki način oproštaj, budući da ga iduće godine očekuje samo nekoliko odabranih relija. Preokret na vrhu, međutim, donio bi Evansu prvu titulu u karijeri.
U izravnom obračunu Francuz će imati puno bolju startnu točku, ako bude prvi, drugi ili treći, bit će prvak bez obzira na Evansov plasman. Velšanin mora, želi li naslov, ući među prva tri, nadajući se da Francuz neće biti ispred njega. Evansu bi se ponudila šansa u slučaju da suparnik odustane ili ostane bez bodova, a tada bi Velšaninu bila dovoljno pobjeda ili drugo mjesto za naslov, a treće samo ako tada dobije još barem tri boda u “power-stageu”.
Scenarij raspleta sezone predviđa i mogućnost bodovnog izjednačenja – ako se to dogodi, prvak će biti Ogier jer ima veći broj pobjeda – četiri, a Evans dvije.
Monza će biti centar zbivanja, dio brzinskih ispita održavat će se i na samoj F1 stazi, a ostatak će trkače voditi u okolne planine. Prošlogodišnji rally pokazao je da Monza može biti vrlo zahtjevna utrka sa specifičnim dionicama i izazovnim i uskim lokalnim cestama. Lani je čak pao i snijeg, ove godine vremenske prognoze to ne predviđaju, ali nije isključena kiša.Najzahtjevniji će biti dionica Costa Valle u dužini od 22 km, koji će voditi kroz prijevoj Valcava. U subotu će se miting približiti Bergamu i Milanu, a potom će se svi vratiti u Monzi i okolicu.
Prošle godine utrka je održana bez gledatelja, ove će gledatelji biti dopušteni i na samoj trkaćoj stazi, gdje će se moći popuniti čak 75 posto kapaciteta na tribinama.
“Sretan sam i imam privilegiju da mogu imati tako izuzetnu karijeru. To mi daje opuštenost, znam da će biti i pritiska, ali i to mi treba. Karte su u mojim rukama, samo moram raditi svoj posao,” rekao je Ogier, koji je imao 44 boda prednosti, no ona se u posljednje dvije utrke znatno se istopila.
“Šanse su male, ali pokušat ću to maksimalno iskoristiti. Pristup je jasan, uzmi što više, a onda ćemo vidjeti. Bio sam u teškoj poziciji usred utakmice sezone, sada su se stvari popravile”, rekao je Evans, koji je dobio reli u Finskoj i bio drugi u Kataloniji.
Dok u borbi za naslov prvaka među vozačima još ima malo manevarskog prostora, Toyota ima toliko veliku prednost u odnosu na konkurente da će biti dovoljno i sedmo mjesto jedne od posada, čime bi japanska momčad postala nedostižna za Hyundai .
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!