Red Bullov F1 šef Christian Horner smatra da je problem s poskakivanjem na koji se Mercedes žali cijele sezone posljedica njihovoga koncepta, a ne nove generacije pravila i da FIA ne bi trebala intervenirati zato što je netko odradio lošiji posao od drugih.
Aerodinamičko poskakivanje fenomen je koji je obilježio novu sezonu Formule 1, a neke momčadi poput Mercedesa s tim se problemom nose teže od ostalih, donosi MAXF1.net.
Zbog sve više prigovora vozača na bolove koje trpe, posebno na neravnim stazama poput Bakua, FIA je intervenirala i u Kanadi objavila tehničku direktivu kojom su najavili da će u skoroj budućnosti nastojati ograničiti razinu poskakivanja definiranjem i kontroliranjem posebnih parametara.
Još uvijek nije poznato kako će se točno mjeriti ti parametri i od koje će se utrke to početi primjenjivati, a u Kanadi se spominjalo da bi nova direktiva trebala stupiti na snagu za dva tjedna na Silverstoneu.
Horner je već izjavio da FIA ne bi trebala kažnjavati momčadi koje su odradile bolji posao od drugih i da problem nije u pravilima nego u interpretaciji pravila, a nakon Kanade je ponovio da je Mercedes sam kriv za probleme koje imaju zbog koncepta svoga bolida.
“Problem koji ima Mercedes nešto je ozbiljniji nego na bilo kojem drugom bolidu, ili je barem bio prije Kanade,” rekao je Horner.
“Znam da su se vozači žalili, ali naši vozači se nisu žalili na poskakivanje. Rekli su da bi se neke staze mogle izravnati, možda na nekim mjestima ponovno asfaltirati, ali nismo imali problema s poskakivanjem.”
“Problem je što oni [Mercedes] svoj bolid podešavaju jako tvrdo [ovjes]. Mislim da je problem njihov koncept, a ne pravila.”
Horner se složio sa šefom Alpineove momčadi Otmarom Szafnauerom i šefom AlphaTaurija Franzom Tostom da je trenutak uvođenja nove direktive bio vrlo znakovit kao i brzina kojom je Mercedes reagirao na mogućnost uvođenja druge spone kojom su od Kanade momčadi mogle spojiti šasiju s podnicom i na taj način smanjiti fleksibilnost podnice i poskakivanje.
Mercedes je već na prvom treningu u Kanadi bio spreman s drugom sponom koji su odmah isprobali na svom bolidu, ali se nisu usudili koristiti to rješenje u ostatku vikenda zbog straha od protesta budući da mogućnost korištenja druge spone još nije postala dio pravila.
“Postoji proces tijekom kojega se uvode takve stvari, mislim da je situacija s drugom sponom bila posebno razočaravajuća,” rekao je Horner.
“To je moralo biti diskutirano na tehničkom zasjedanju i to je jako naklono prema rješavanju problema jedne momčadi koja se jedina pojavila s tim rješenjem u Kanadi, čak i prije uvođenje tehničke direktive.”
FIA je najavila da će se uoči Silverstonea sastati s tehničkim direktorima kako bi se raspravilo o mogućim mjerama koje će uvesti.
“Imamo neke od najsjajnijih inženjerskih talenata na svijetu i stvari će konvergirati, sumnjam da ćemo iduće godine u ovo vrijeme ovdje sjediti i pričati o poskakivanju, čak i ako pravila ostanu ista.”
“Ovi bolidi i dalje su relativno novi, mislim da će momčadi tijekom razvoja bolida početi rješavati neke od tih problema. Ne možete samo tako odjednom promijeniti tehnička pravila na pola sezone.”
“Ako je bolid opasan momčad ga ne bi trebala koristiti, imaju taj izbor. Ili FIA, ako smatraju da je pojedini bolid opasan uvijek na raspolaganju imaju crnu zastavu.”
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!