Formula 1 službeno je odbila Andrettijev zahtjev za ulazak u Formulu 1 jer ne vjeruju da bi bili dovoljno konkurentni niti bi donijeli dodatnu vrijednost prvenstvu, ali su napomenuli da su voljni ponovno razmotriti situaciju kad brend General Motorsa Cadillac bude spreman ući sa svojom pogonskom jedinicom.
Iako je FIA američkoj momčadi prošloga ljeta dala zeleno svjetlo za ulazak u Formulu 1, tu odluku trebao je potvrditi Formula One Management (FOM), uz većinu trenutnih momčadi koje su dosad bile protiv takvoga ishoda, donosi MAXF1.net.
Ali to se ipak nije dogodilo nakon što je danas izdano priopćenje koje objašnjava da Andrettijev ulazak, zasad bez brenda Cadillac, a time i bez vlastite pogonske jedinice, ne donosi očekivanu dodatnu vrijednost prvenstvu.
“Naš proces procjene je utvrdio da prisustvo 11. momčadi samo po sebi ne bi dalo vrijednost prvenstvu”, rekao je nositelj komercijalnih prava za sport u svojoj službenoj izjavi.
“Najznačajniji način na koji bi novi sudionik donio vrijednost jest konkurentnost. Ne vjerujemo da bi podnositelj zahtjeva bio konkurentan sudionik.”
“Dodavanje 11. momčadi stavilo bi operativno opterećenje na promotore utrke, izložilo bi neke od njih značajnim troškovima i smanjilo bi tehničke, operativne i komercijalne prihode ostalih natjecatelja.”
“Nismo uspjeli identificirati materijalno očekivani pozitivan učinak na financijske rezultate kao ključne pokazatelje čiste komercijalne vrijednosti prvenstva.”
Andrettijev ulazak u Formulu 1 2025. ili 2026. značio bi da Renault, kao proizvođač motora s najmanje momčadi (samo Alpine), mora isporučivati pogonske jedinice novoj momčadi sve dok Cadillac ne uđe u prvenstvo, što se neće dogoditi prije 2028.
Ali kad Cadillac bude spreman ući u prvenstvo, vodstvo Formule 1 voljno je ponovno razmotriti zahtjev.
“Drugačije bismo gledali na prijavu za ulazak momčadi u prvenstvo 2028. s GM-ovom pogonskom jedinicom, bilo kao GM-ova tvornička momčad ili kao GM-ov klijent koji dizajnira sve dopuštene komponente unutar kuće.”
“U ovom slučaju bilo bi dodatnih čimbenika koje treba razmotriti u pogledu vrijednosti koju bi podnositelj zahtjeva donio prvenstvu, posebno u pogledu dovođenja prestižnoga novog proizvođača u sport kao dobavljača pogonskih jedinica.”
Andretti je i bez odobrenja Formule 1 započeo intenzivan proces pripreme oko ulaska u prvenstvo pa su posljednjih mjeseci zaposlili još više ljudi i testirali 60%-tni model bolida za 2024. u zračnom tunelu.
Dizajn, testiranje i proizvodnja odvijali bi se na četiri lokacije u tri zemlje – u engleskom Silverstoneu bilo bi središte trkaće momčadi, a u njemačkom Koelnu bi se koristio Toyotin zračni tunel.
U američkom Charlotteu, GM-ovom središtu, testirala bi se dinamika vozila i vršilo istraživanje i razvoj dok bi se u još uvijek nedovršenom sjedištu Andretti Globala u Indianapolisu trebale proizvoditi brojne komponente.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!