Red Bull na Silverstone dolazi u nizu od šest uzastopnih pobjeda dok Ferrari nije slavio od Australije – Sport Klub u suradnji s MaxF1.net donosi najavu VN Velike Britanije na kojoj se vozi 73. utrka u povijesti Formule 1 na stazi gdje je održana prva F1 utrka 1950...
Broj utrka: 72
Broj krugova: 52
Duljina kruga: 5891 m
Duljina utrke: 306.198 km
Rekord kruga u utrci: 1:27.097 (Max Verstappen, Red Bull RB16, 2020.)
Apsolutni rekord kruga: 1:24.303 (Lewis Hamilton, Mercedes F1 W11, Q3, 2020.)
REKORDI (nakon utrke 2021.)
Pobjede: Lewis Hamilton (8), Ferrari (17)
Pole positioni: Lewis Hamilton (7), Ferrari (15)
Najbrži krugovi: Nigel Mansell (7), Ferrari (20)
Pobjednička postolja: Lewis Hamilton (11), Ferrari (58)
Prvi startni red: Lewis Hamilton (9), Ferrari (36)
Utrka u vodstvu: Lewis Hamilton (11), Ferrari (31)
Bodovi: Lewis Hamilton (258), Ferrari (608.78)
Silverstone je dom britanskog motorsporta i na njemu se 1950. godine vozila prva utrka Svjetskog prvenstva Formule 1. Velike Nagrade Velike Britanije vozile su se i na Brands Hatchu i Aintreeu, a od 1987. ta privilegija pripada isključivo Silverstoneu. Kako bi stazi osigurali dugoročnu budućnost, organizatori su posljednjih godina izvršili brojne modifikacije, kako na samoj konfiguraciji staze, tako i na njezinu okruženju, donosi MAXF1.net.
Silverstone Wing, što je ime novih bokseva, ključan je čimbenik koji je umirio Berniea Ecclestonea i njegove stalne kritike koje su se ponajviše odnosile na male garaže i centar za medije. Novi dio staze, tzv. ‘Arena’, podijelio je mišljenja. Stara Abbey šikana bila je jedno od najboljih mjesta za pretjecanje, a prizor bolida koji nestaju pod mostom i punim gasom prolaze desni zavoj bio je jedan od najboljih koje ste mogli vidjeti.
Richard Phillips, šef menadžmenta na Silverstoneu, priznao je: “Mnogima će nedostajati prizor modernih bolida koji ubrzavaju kroz Bridge,” dok je bivši predsjednik BRDC-a Damon Hill rekao: “Ako očekujete da ću reći da je to fantastično, bojim se da to neću moći učiniti. Vozači vole brze i uzbudljive zavoje. Kao i publika.”
Čak i s DRS-om na National Straightu, Brooklands nije prirodno mjesto za pretjecanje, što će potvrditi svaki ljubitelj utrka touring automobila. I dok je uklanjanje jednog od najboljih dijelova staze nedvojbena šteta, riječ je o maloj cijeni koju je Silverstone morao platiti kako bi dugoročno opstao u Formuli 1.
Navedenim promjenama nisu se bitno promijenili izazovi koje bolidi i vozači moraju svladati. I dalje je potrebna prilično velika razina downforcea, potrošnja guma vrlo je visoka, ali se zato kočnice ispodprosječno troše. Silverstone je i dalje jedna od najbržih staza u kalendaru Formule 1 i testira sposobnosti bolida u brzim zavojima do krajnjih granica.
Detaljno o cijeloj povijesti Velike nagrade Velike Britanije pročitajte na MAXF1.net.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!