Ducati ostaje bez velike tehničke prednosti

Automoto 22. ožu 202216:26 > 16:27
DavidexGennari

Tehnička komisija MotoGP-a odlučila je od 2023. godine zabraniti uređaj za reguliranje visine motocikla s njegove prednje strane.

Podsjetimo, riječ je o mehaničkom uređaju koji intervencijom vozača može blokirati prednji kraj motocikla u donjem položaju prilikom kočenja, a kako bi po izlasku iz zavoja motocikl bio niži. To omogućava bolje ubrzanje zahvaljujući spuštenom težištu i povezano s time boljoj trakciji, manji rizik propinjanja prednjeg kotača (wheelie) te bolju aerodinamiku radi niže siluete.

Do sada je taj sustav jedini do kraja razvio Ducati, koji je na taj način omogućio svojim vozačima da učinkovitije iskoriste enormnu snagu koju razvija njihov Desmosedici agregat, te dobiju prednost u brzini čak i na kratkim ravnicama. Ovdje valja napomenuti kako će isti sustav koji se koristi na stražnem kraju motocikla, baš kao i tzv. “hole-shot” uređaj koji spušta prednju i stražnju stranu motocikla samo prilikom starnog ubrzanja, i dalje ostati legalan.

Objašnjenje tehničke komisije logično je, jer Ducati je vrlo perfidno koristio rupu u pravilima koja je definirala kako su takva pomagala zabranjena ako su pokretana električnim ili hidrauličnim putem. Kod njihovog sustava pokretanje se vršilo mehaničkim putem, ali ostaje činjenica kako je riječ o uređaju koji pomaže vozaču što pravilima nije dozvoljeno.

Tako su pravila proširena te sada definiraju da je zabranjeno koristiti bilo kakvu pomoć koja se aktivira dok se motocikl kreće. Naravno, jednako je važan motiv za zabranu i prekid utrke u razvoju “polu-legalnih” rješenja koja enormno podižu troškove, a nisu u duhu sporta.