Monegaška taktika: Kako je Red Bull nadmudrio Ferrari

Automoto 30. svi 202212:14 > 12:14 0 komentara
nordphotoxGmbHx xBratic via Guliver Images

Kaotična utrka na ulicama Monte Carla pružila je pravu stratešku borbu i nadmudrivanje među vozačima i momčadima zbog vrlo teških kišnih uvjeta na početku i brzoga sušenja staze koje ih je dovelo pred neke prilično teške odluke – donosimo pregled strategija i najbolje krugove po komponentama guma.

Iako je gotovo cijeli dan do utrke Formule 1 u Monaku bilo suho i sunčano, kiša je ipak ispunila očekivanja i počela padati prije 15 sati, a početak formacijskoga kruga odgođen je prvo na 15:09 pa na 15:16, donosi MaxF1.net.

Kako je u međuvremenu kiša značajno pojačala utrka je krenula iza sigurnosnoga automobila, a kad je postalo jasno koliko je stajaće vode na stazi utrka je prekinuta i nastavljena tek u 16:05 i to letećim startom uz obavezno korištenje punih kišnih guma.

Leclerc je poveo nakon letećega starta ispred Sainza, Pereza i Verstappena i izgradio 5.2 sekundi prednosti ispres Sainza nakon 15 krugova, ali kako se staza sve brže sušila tako je i sve intenzivnija bila radio komunikacija između vozača i momčadi.

Neki vozači poput Gaslyja, Strolal i Latifija prešli su na intermediate gume i već u toj fazi bili prilično brzi iako ne toliko brzi da bi prelazak na te gume bio apsolutno nužna odluka u tom trenutku.

Schumacher, Tsunoda i Vettel također su prešli na zeleno označeni intermediate za manje vode na stazi tijekom idućih nekoliko krugova, a među vodećima se za taj potez prvi odlučio Red Bull koji je u 16. krugu pozvao Pereza u boks.

Sainz je inzistirao da želi ostati na punim kišnim gumama sve dok ne bude trenutak za prelazak na gume za suho, iako mu je momčad sugerirala prelazak na intermediate gume, a Leclerc je pozvan u boks dva kruga kasnije od Pereza nakon što je Ferrari vidio koliko je Meksikanac brz na tim gumama.

Leclerc se vratio uvjerljivo iza Sainza, koji još nije bio u boksu, i Pereza, koji je iskoristio brže intermediate gume i na kraju 19. kruga Sainz je vodio s 6.8 sekundi prednosti ispred Pereza dok je Leclerc kasnio još 4.1 sekundu iza Meksikanca.

Verstappen je svoju promjenu na intermediate obavio kad i Leclerc i on je na kraju 19. kruga bio četvrti, 6.9 sekundi iza Leclerca.

Ali kako se staza sve brže sušila tako se bližio i trenutak prelaska na gume za suho i Ferrari na promjenu guma zove Sainza, koji je bio jako spor na punim kišnim gumama i gubio sve više vremena u odnosu na Pereza, ali i Leclerca, koji je tri kruga ranije prešao na intermediate i sustizao Pereza.

Leclerc je puno vremena izgubio iza Albona u 20. krugu nakon što je Williamsov vozač u 18. krugu prešao na gume za suho (hard) i koji je već tada kasnio cijeli krug za vodećima, a kad je Sainz kao vodeći Ferrari u 21. krugu ušao u boks po set hard guma Leclerc je morao čekati svoj red da i on dobije set hard guma.

Red Bull je svoje vozače u boks pozvao idući krug tako da su Ferrarijevi vozači morali juriti na gumama za suho i pokušati biti brži od Red Bullovih vozača na intermediate gumama – Perez protiv Sainza, a Verstappen protiv Leclerca.

Dok je Sainz izlazio iz boksa ispred njega se ubacio Latifi koji je kasnio cijeli krug i koji je već dva kruga bio na zagrijanim hard gumama – Kanađanin se Španjolcu maknuo tek uoči ulaska u tunel i šteta za Sainzovu utrku bila je učinjena.

Oba Red Bullova vozača uspjela su se vratiti ispred oba Ferrarijeva vozača iako je nad rezultatom utrke kasnije bio oblak sumnje zbog Ferrarijeva protesta zbog navodnoga prelaska Red Bullovih vozača preko žute linije.

Ali suci su nakon utrke objasnili da je njihov protest neutemeljen, s čime su se složili i u Ferrariju, tako da je izvorni rezultat VN Monaka ostao – Red Bull je slavio prvo i treće, a Ferrari drugo i četvrto nakon što su držali prve dvije pozicije u uvodnoj fazi.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!