VN Japana na SK: Vraća li se Red Bull na pobjedničke staze?

Automoto 21. ruj 202316:43 0 komentara
nordphotoxGmbHx xBratic nph00250 via Guliver Image

Samo tjedan dana nakon šokantnoga poraza Red Bulla na ulicama Singapura, Formula 1 putuje u Japan gdje se vozi 16. utrka prvenstva na kojoj je Max Verstappen u prošlogodišnjem izdanju utrke potvrdio drugi naslov prvaka – može li se Red Bull vratiti na svoju uobičajenu razinu konkurentnosti ili će ih suparnici namučiti u borbi za pobjedu?

Suzuka je jedna od najdražih staza svim vozačima, a omiljena je i među navijačima. Staza ima jedinstvenu konfiguraciju ‘osmice’ zbog čega ima podjednak broj lijevih i desnih zavoja, a neki od njih ubrajaju se u klasike, donosi MAXF1.net. 

Riječ je o jednoj od najvećih i najznačajnih staza koje su u kalendaru današnje Formule 1 i koja predstavlja veliki test za bolide i vozače. Izgradila ju je Honda 1962. kao svoju testnu stazu, a dizajner je bio John Hugenholz, Herman Tilke tih godina. Vozači ju uglavnom obožavaju jer je vrlo izbalansirana i fluidna te ima neke spektakularne sekvence zavoja.

Jedan od najizazovnijih zavoja je spektakularni 130R koji predstavlja izazov generacijama vozača. Zbog konfiguracije staze momčadi na svojim bolidima koriste puno downforcea kako bi bolidi bili što brži kroz zavoje te imali što veći grip na kočenju i ubrzanju, a manjak značajnijih pravaca im takve postavke i omogućuje.

Gume su posebno opterećene, posebno u prvom sektoru gdje se brzi zavoji vežu jedan za drugim, ali olakotna okolnost je što je opterećenje podjednako raspoređeno na lijeve i desne gume zbog jedinstvene konfiguracije.

Dio Suzukinog šarma svakako je i u tome što je gotovo nepromijenjena od samoga početka i njezinog uvođenja u kalendar Formule 1 1987.

Također, kako je najčešće na samom kraju kalendara Formule 1, često smo bili svjedoci spektakularnih završnica. Okršaji Ayrtona Senne i Alaina Prosta ušli su u legendu, a Damon Hill, Mika Hakkinen i Michale Schumacher postali su svjetski prvaci upravo na ovoj slavnoj stazi

U petak će sve momčadi dobiti priliku testirati novu verziju C2 smjese, s ciljem homologacije za sljedeću sezonu. Ova posljednja evolucija trebala bi pružiti bolje prianjanje od trenutnog C2, te se tako koherentnije uklopiti između C1 i C3.

Za prva dva slobodna treninga svaki će vozač imati dva dodatna seta guma, u usporedbi s uobičajenih 13 setova tijekom vikenda. Ovaj test je dio razvojnog programa koji je nedavno definiran za 2024. i nastavit će se s novom C4 smjesom koja će se testirati na stazi tijekom vikenda VN Meksika.

Prošle godine, Max Verstappen je ostvario dominantnu pobjedu na skraćenoj VN Japana u povratku u tu zemlju nakon tri godine na kojoj je slavio s velikom prednošću ispred Sergija Pereza koji je završio treći, ali je promoviran na drugo zbog kazne za Charlesa Leclerca koji je skratio posljednju šikanu u posljednjem krugu i dobio pet sekundi kazne.

Verstappen je u utrci koja je prekinuta već nakon dva kruga i ponovno startana 45 minuta prije isteka vremena od tri sata istinski dominirao i slavio s 27 sekundi prednosti ispred Pereza dok je Leclerc klasificiran treći.

Uzbudljivu utrku VN Japana pratite u nedjelju od 7 sati ujutro, a sve kreće s prvim slobodnim treningom u noći s četvrtka na petak od 4:30, na programu Sport Kluba!

Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!