Šefovi F1 momčadi priznaju da su bili uvjereni da se za skraćenu VN Japana neće dodijeliti puni bodovi jer je odvoženo tek nešto više od pola predviđenoga broja krugova i kažu da bi trenutna pravila trebalo ponovno promijeniti kako bi se izbjegle ovakve situacije.
Zbog jake kiše i loše vidljivosti prošlo je više od dva sata prije nego se utrka mogla nastaviti nakon uvodna dva kruga, ali iako je odvoženo samo 28 od 53 kruga odnosno 52% vozači su dobili pune bodove, donosi MAXF1.net.
Prema pravilima koja su na snazi bila do ove sezone moralo se odvoziti 75% utrke kako bi se dobili puni bodovi, ali se za više od dva kruga moglo osvojiti pola bodova, što se i dogodilo na VN Belgije i zato su pravila dorađena kako bi u takvim situacijama vozači dobili još manje bodova.
Ali nova pravila za 2022., koja predviđaju posebnu skalu za manje od 25% odvoženih krugova, posebnu skalu za 25-50% krugova, posebnu skalu za 50-75% krugovai pune bodove za više od 75% broja krugova, kažu da to vrijedi samo ako se utrka ne može nastaviti i zato je pune bodove moguće osvojiti s puno manje odvoženih krugova nego dosad samo ako se utrka može nastaviti.
Šefovi momčadi Red Bulla, Ferrarija i McLarena kažu da to nema smisla i da ideja novih pravila nije bila da se puni bodovi mogu osvojiti s tako malo odvoženih krugova.
“Mislim da je to pogrešno, da to nije uključeno nakon problema na Spa prošle godine, očito je da pravila nisu do kraja počišćena,” rekao je Horner nakon utrke.
“Bili smo snažno uvjereni da ćemo dobiti pune bodove samo ako odvozimo 75% utrke [40 krugova na Suzuki]. Tako da smo imali osjećaj da nam nedostaje jedan bod [za Maxov naslov].”
“Ali na kraju, Checov potez na Charlesu Maxu je donio prvenstvo. Mogli ste vidjeti njegovu iznenađenost i iznenađenost momčadi. Ali bilo je to prekrasno iznenađenje.”
“Siguran sam da će doći do promjene pravila nakon ove utrke.”
Ferrarijev šef F1 momčadi Mattia Binotto također prizaje da su i oni mislili da se neće dodijeliti puni bodovi za malo više od pola utrke.
“Bili smo zbunjeni jer smo mislili da se neće dodijeliti puni bodovi pa su naše kalkulacije govorile da nije svjetski prvak,” rekao je Binotto.
“Na kraju smo dobili objašnjenje i to je u redu. Riječ je o detalima, to je nešto što moramo razjasniti za budućnost, koja je prava namjera tih novih pravila.”
McLarenov Andreas Seidl slaže se sa svojim kolegama Hornerom i Binottom.
“Na kraju su se dodijelili puni bodovi što nije ono što smo svi mislili,” rekao je Seidl.
“To nije bila namjera FIA-e i momčadi.”
“Ali na kraju, čini se da smo svi previdjeli ovu rupu u pravilima i svi smo odgovorni za to. To znači da idući puta svi moramo odraditi bolji posao.”
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!