Nove bolide muči težina, samo jedan unutar granice

Automoto 1. ožu 202215:38 > 15:40
Alfa Romeo

Veći i teži kotači i brojne sigurnosne promjene dodatno su povećale težinu F1 bolida pa su ove godine nikad teži i nikad bliži nekad nezamislivoj granici od 800 kilograma, a brojne momčadi u ranoj fazi novih pravila muče se spustiti težinu bolida na minimalni iznos od 795 kg.

Prelazak na 18-inčne kotače dodao je 2.5 kg po prednjem i 3 kg po stražnjem kotaču, što je 11 dodatnih kilograma samo za kotače, a ukupno se granica minimalne težine povećala sa 752 na 795 kilograma odnosno za 43 kg u odnosu na 2021. zbog sigurnosnih promjena, posebno na bočnim dijelovima šasije, donosi MAXF1.net.

Ali čak ni uz veliko povećanje minimalne težine bolida momčadi se u ranoj fazi razvoja nove generacije bolida muče s prekomjernom težinom pa su neki bolidi i više od 10 kg teži od minimalnih 795 kg.

Deset dodatnih kilograma donosi oko 0.3 sekunde po krugu, ovisno o stazi, što je u Formuli 1 cijela vječnost, tako da će veliki dio resursa momčadi ići u smjeru smanjenja težine, posebno za momčadi čiji su bolidi značajno iznad minimalne težine.

Jedna od momčadi koja ima veliki problem s prekomjernom težinom navodno je Red Bull, prenosi njemački Auto Motor und Sport pozivajući se na pouzdane izvore iz inženjerskih krugova Formule 1, a prema istim tim izvorima samo Alfa Romeo nema više od minimalnih 795 kg.

To može zahvaliti, među ostalim, i kraćem međuosovinskom razmaku – od ove godine po prvi puta je ograničen međuosovinski razmak koji ne može biti veći od 3600 mm, a Alfa Romeo ima međuosovinski razmak od 3510 mm.

Ukoliko neka momčad uspije postići minimalnu težinu ispod granične, mora ju nadopuniti balastom kako bi se postigla težina od 795 kg, ali taj balast može se pozicionirati izuzetno nisko što spušta težište bolida.

Usporedbe radi, prošlih sezona međuosovinski razmaci bili su između 3600 i 3700 mm, s tendencijom povećanja jer veći razmak među osovina nudi više prostora za bolju integraciju komponenti pogonske jedinice i hlađenja što nudi aerodinamičke prednosti. Također, veća površina podnice također nudi veći aerodinamički potencijal.

McLaren također jako dobro stoji po pitanju težine sa svojim MCL36 koji je tek nekoliko kilograma iznad minimalne težine od 795 kg, a za vrijeme prvoga predsezonskoga testa u Barceloni razgovaralo se o mogućnosti povećanja iznosa minimalne težine iako se čini da do toga ipak neće doći.

“Prvo se govorilo da će težina ići gore, ali onda je došlo do preokreta”, rekao je u Barceloni Red Bullov motorsport savjetnik Helmut Marko.

Minimalna težina je ne tako davne 2009. godine bila 605 kg, 2010. je povećana na 620 kg, 2011. na 640 kg zbog obaveznoga KERS sustava, a 2014. dolazi do značajnoga povećanja na 690 kg zbog uvođenja kompleksnih hibridnih pogonskih jedinica.

Zbog širih bolida i većih kotača i guma 2017. dolazi do povećanja na 728 kg, a tijekom iduće četiri godine dolazi do postupnoga povećanja na 752 kg za 2021.