Neobičan odabir guma Pirellija za utrku u Australiji

Automoto 7. ožu 202217:20 > 17:20 0 komentara
DPPI Panoramic

Službeni dobavljač F1 guma Pirelli objavio je koje će tri komponente guma donijeti na svaku od prve tri utrke sezone, a za treću utrku u Australiji odlučili su se za neoubičajen odabir.

Formula 1 ove godine koristi 18-inčne umjesto 13-inčnih guma čiji je promjer narastao sa 660 na 720 mm, a čija je težina 2.5 kg veća po prednjem i 3 kg po stražnjem kotaču.

I dalje postoji pet komponenti guma (C1 najtvrđa, C5 najmekša) iako su potpuno drukčije od prošlogodišnjih, kao i konstrukcija guma koja je robusnija kako bi vozači mogli više pritiskati uz manje pregrijavanja.

Pirelli će i dalje donositi tri komponente guma po vikendu pri čemu će svaki vozač dobiti osam setova najmekše dostupne komponente koja će nositi crvenu oznaku, tri seta žuto označene srednje komponente i dva seta najtvrđe komponente koja će nositi bijelu oznaku.

Zbog globalne pandemije Pirelli je 2020. uveo fiksnu alokaciju guma za sve momčadi, bez da vozači mogu birati koje komponente gume žele u kojoj količini, što se na zahtjev momčadi nastavilo i 2021. i 2022.

Za ovu sezonu Formula 1 ukinula je pravilo da će vozači koju prođu u Q3 morati startati utrku na setu guma na kojem su odvozili najbolje vrijeme u Q2 što znači da će svi vozači moći birati gume na kojima će startati, a ne samo vozači koji se kvalificiraju izvan prvih deset.

Za prvu utrku sezone u Bahrainu Pirelli će donijeti tri najtvrđe komponente guma (C1,C2,C3), a za drugu utrku u Saudijskoj Arabiji donijet će tri srednje mješavine (C2,C3,C4).

Za treću utrku u Australiji, koja se vozi prvi puta nakon 2019. i to na puno bržoj konfiguraciji, Pirelli je odlučio pripremiti neuobičajenu kombinaciju (C2,C3,C5) u kojoj su preskočili C4 komponentu.

Pirelli je u ranijim sezonama također znao donijeti tri komponente koje nisu susjedne na skali tvrdoće kako bi povećali strateške varijacije i pružili nešto više prianjanja u jednom brzom krugu, ovisno o konfiguraciji staze i površini asfalta.

Kao i dosad, vozači će po jedan set dvaju tvrđih mješavina morati čuvati za utrku (a jedan od njih obavezno i koristiti) dok jedan set najmekše dostupne mješavine moraju čuvati za Q3.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!