Formula 1 stiže na posljednju postaju uoči ljetne stanke, a riječ je o jednoj od najsporijih i tehnički najzahtjevnijih staza u Budimpešti, mjestu prve pobjede Estebana Ocona u prošlogodišnjoj kaotičnoj utrci. Može li Ferrari ostvariti najavljenu dvostruku pobjedu i s dobrim osjećajem otići na pauzu?
Red Bull je u čvrstoj kontroli u oba prvenstva nakon Leclercove pogreške u Francuskoj, ali Ferrarijev F1 šef Mattia Binotto želi ostati optimističan i vjeruje da Leclerc i Sainz mogu do dvostruke pobjede u Budimpešti, donosi MAXF1.net.
Ne samo to, Binotto je toliko optimističan da vjeruje da Ferrari može slaviti na svih preostalih deset utrka i ne želi čekati Red Bullove pogreške i kvarove da se vrate u borbu za naslov.
Pirelli je za ovu utrku pripremio iste gume kao i za prošlu (C2, C3 i C4), a brojni uzastopni zavoji i kratki pravci traže maksimalan downforce i koncentraciju vozača.
Broj utrka: 36 (1986. – 2021.)
Broj krugova: 70
Duljina kruga: 381 m
Duljina utrke: 306.630 km
Rekord kruga u utrci: 1:16.627 (Lewis Hamilton, Mercedes F1 W11, 2020.)
Apsolutni rekord kruga: 1:13.447 (Lewis Hamilton, Mercedes F1 W11, Q3, 2020.)
REKORDI (nakon utrke 2021.)
Pobjede: Lewis Hamilton (8), McLaren (11)
Pole positioni: Lewis Hamilton (8), McLaren i Ferrari (8)
Najbrži krugovi: M. Schumacher i Raikkonen (4), Williams i Ferrari (9)
Pobjednička postolja: Lewis Hamilton (10), Ferrari (26)
Prvi startni red: Lewis Hamilton (10), Williams (17)
Utrka u vodstvu: Lewis Hamilton (12), McLaren (17)
Bodovi: Lewis Hamilton (240), Ferrari (412)
Iako su u posljednjih nekoliko godina učinjene određene promjene, kako na samoj stazi, tako i na građevinama oko nje, jer Formula 1 od svojih staza zahtjeva sve više i više, Hungaroring je nevjerojatno uska staza za suvremene standarde ovoga sporta, a boksevi i ostali objekti daleko su od najboljih u kalendaru.
Unatoč svemu, Velika Nagrada Mađarske je od 1986. stalna postaja u kalendaru Formule 1 i ima svoj šarm. To je jedan od razloga što je 2009. stazi produžen ugovor do 2016.
Smještena u dolini, dizajneri staze u potpunosti su iskoristili prirodni potencijal ove lokacije, koristeći neravnine i uspone kako bi pred vozače stavili jedinstveni izazov. A kako se s nekih mjesta vidi i do 80% staze, sjajno je mjesto i za gledatelje.
Hungaroring se nalazi blizu Budimpešte i navijači iz cijeloga svijeta putuju na ovu istočnoeuropsku stazu, a kako je taj dio Europe zaista zahvaćen F1 groznicom, atmosfera je uvijek vesela. U svjetlu uspjeha Mike Hakkinena u kasnim devedesetima, ova je utrka postala neslužbena Velika Nagrada Finske zbog bliskosti ta dva naroda.
Unatoč svim pozitivnim osobinama ove staze, pretjecanja su vrlo rijetka i teško izvediva. Jedan od razloga je što se Hungaroring jedva koristi tijekom godine pa je staza vrlo prašnjava, zbog čega je na stazi samo jedna čista linija. Zato je sličnija privremenim uličnim stazama koje su u najboljem stanju u posljednjem krugu utrke. Drugi razlog je konfiguracija staze s puno sporih zavoja i kratkim pravcima.
Osim ako je staza mokra, najbolje mjesto za pretjecanje je prvi zavoj gdje se nalazi i DRS zona. Startno ciljna ravnina 2003. godine je produljena za 200 metara, a prvi zavoj postao je oštriji kako bi se olakšalo pretjecanje. U praksi su dobici tim zahvatom bili minimalni.
Zbog nevjerojatno puno zavoja i samo jednog dužeg pravca, bolidi koriste gotovo sav downforce koji mogu dobiti (više se koristi samo u Monacu). Motori su opterećeni više nego u prosjeku zbog male prosječne brzine, što otežava hlađenje, dok su kočnice ispodprosječno opterećene. Gume se iznadprosječno troše, pogotovo stražnje koje se najviše troše na ubrzanju iz velikog broja sporih zavoja.
O povijesti utrke više pročitajte ovdje.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!