FIA je napokon objavila smjernice kojih se drže prilikom suđenja u duelima F1 vozača koje su vozači dobili uoči početka sezone u Bahrainu, a danas su ih objavili javno uoči početka prvoga sprint vikenda sezone u Imoli. Utrku pratite na kanalima Sport Kluba.
Ove smjernice izdaje FIA kao odgovor na zahtjev vozača Formule 1 kako bi potvrdila čimbenike koje FIA-ini stjuardi mogu uzeti u obzir prilikom donošenja odluka u vezi s određenim ponovljenim kršenjima koja se događaju tijekom sezone, donosi MAXF1.net.
Radi izbjegavanja sumnje, ovo su samo smjernice koje pomažu upraviteljima u donošenju odluka i nisu obvezujući. Sve odluke sudaca bit će donesene u skladu s pročitanim FIA-inim međunarodnim sportskim kodeksom, zajedno sa svim relevantnim propisima koji se primjenjuju na Formulu 1.
1. Smjernice za pretjecanje na unutarnjoj strani zavoja
“Da bi se automobilu koji se pretječe dalo dovoljno prostora automobilu koji pretječe, automobil koji pretječe mora imati značajan dio automobila uz automobil koji se pretječe i manevar pretjecanja mora se obaviti na siguran i kontroliran način, a pritom omogućiti automobilu da jasno ostane unutar granica staze.”
“Kada se uzme u obzir što je ‘značajan dio’ za pretjecanje na unutarnjoj strani zavoja, među raznim čimbenicima koje će suci uzeti u obzir prilikom korištenja svoje diskrecije, suci će razmotriti jesu li prednje gume automobila koji pretječe uz drugi automobil najkasnije do vrha zavoja.”
2. Smjernice za pretjecanje na vanjskoj strani zavoja
“Da bi automobilu koji se pretječe dalo dovoljno prostora automobilu koji pretječe, automobil koji pretječe mora imati značajan dio automobila uz automobil koji se pretječe i manevar pretjecanja mora se obaviti na siguran i kontroliran način, a pritom omogućiti automobilu da jasno ostane unutar granica staze.”
“Kada se uzme u obzir što je ‘značajan dio’, za pretjecanje na vanjskoj strani zavoja, među raznim čimbenicima koje će suci uzeti u obzir prilikom korištenja svoje diskrecije, suci će razmotriti je li automobil koji pretječe ispred drugog automobila u vrhu zavoja. Automobil koji se pretječe mora biti sposoban odvoziti zavoj, a pritom ostati unutar granica staze.”
3. Smjernice za šikane i s-zavoje
Gore navedene smjernice primjenjivale bi se na sličan način za svaki zavoj. Uz gore navedene smjernice, mi ćemo podsjetiti sve zainteresirane na postojeće propise koji pokrivaju sljedeća pitanja:
Granice staze
Zahtjevi članka 27.3 Sportskog pravilnika F1 strogo će se provoditi, a prekršaji prikladno kazniti:
“Radi izbjegavanja sumnje, bijele linije koje definiraju rubove staze smatraju se dijelom staze, ali rubnjaci nisu. Ako automobil napusti stazu iz bilo kojeg razloga, vozač se može ponovno pridružiti. Međutim, to se smije učiniti samo kada je to sigurno i bez stjecanja trajne prednosti. Smatrat će se da je vozač napustio stazu ako niti jedan dio automobila ne ostane u kontaktu sa stazom.”
Ometanje
Zahtjevi članka 27.4 Sportskog pravilnika F1 strogo će se provoditi, a prekršaji prikladno kazniti:
“Ni u jednom trenutku automobil se ne smije voziti nepotrebno sporo, nepredvidivo ili na način koji bi mogao biti potencijalno opasan za druge vozače ili bilo koju drugu osobu.”
Vraćanje trajne prednosti
Procedura navedena u članku 27.3 striktno će se slijediti:
“Ako automobil napusti stazu, vozač se može ponovno pridružiti, međutim, to se može učiniti samo kada je to sigurno učiniti i bez stjecanja trajne prednosti. Po apsolutnom nahođenju direktora utrke, vozaču se može dati prilika da vrati svu prednost koju je stekao odlaskom sa staze.”
“Ako vozač, na primjer, skrati šikanu ili zavoj, njegova je ili njezina odgovornost jasno vratiti prednost koju je stekao. To može uključivati vraćanje prednosti u vremenu do pada natrag na poziciju iza relevantnog vozača.”
Poštovanje zastava
“Svi natjecatelji su dužni poštivati sve istaknute zastave za uredno vođenje Događaja, strogo u skladu s propisima. Prekršaji će biti primjereno kažnjeni.”
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!