Svjetsko motorsport vijeće danas je odobrilo pravila za novu generaciju pogonskih jedinica za 2026. što je preduvjet za ulazak novih proizvođača poput Porschea i Audija, ali i promjene pravila oko aerodinamike i sigurnosti za 2022. i 2023.
Nakon nekoliko godina rasprava i prijedloga, FIA je napokon objavila da je novi set pravila za pogonske jedinice, koji će na snagu stupiti 2026., odobren i da će, kao što je i očekivano, biti veći udio električne snage nego dosad, donosi MAXF1.net.
Porsche navodno planira kupiti 50% udjela u Red Bullovoj F1 momčadi i s njima zajedno raditi na novoj generaciji pogonskih jedinica za 2026., a iako još nema službene potvrde Red Bull bi s novim odjelom Red Bull Powertrains, kojega čine stručnjaci iz Honde i Mercedesa, trebao raditi na dizajnu V6 motora dok bi električni dio razvijao Porsche.
Četiri glavna čimbenika novih pravila za pogonske jedinice
- zadržati spektakl – nove pogonske jedinice imat će slične performanse kao i trenutne (oko 1000 KS ukupne snage) – to znači da će zadržati V6 turbo motor, ali će udio električne snage biti puno veći – 350 kW umjesto dosadašnjih 120 kW
- ekološka održivost – udio električne snage bit će povećan do 50%, a koristit će se gorivo iz 100% obnovljivih izvora energije
- financijska održivost – troškovi će biti manji nego trenutni, zadržavajući tehnološku izvrsnost koja je srž Formule 1
- atraktivnost novim proizvođačima – pravila su dizajnirana kako bi bnilo moguće da se novi proizvođači pridruže i budu konkurentni
Jedan od uvjeta za ulazak novih proizvođača na koji su pristali trenutni proizvođači je odbacivanje složenoga MGU-H, toplinske motor – generatorske jedinice, što je također potvrđeno s novim setom pravila.
Tehnički pravilnik za 2022. (promjene od VN Belgije)
Fleksibilnost središnjega dijela podnice – promjene kako bi se redefinirali zahtjevi za metalne graničnike i blokove oko rupa za mjerenje debljine odnosno potrošenosti drvene daske u sredini podnice.
Mjerenje vertikalnih oscilacija – FIA uvodi obavezno mjerenje i poštivanje granica ovoga parametra kako bi se zaštitilo zdravlje vozača i povećala sigurnost.
Tehnički pravilnik za 2023.
Kako bi se ublažili učinci poskakivanja odnosno vertikalnih oscilacija karakterističnih za novu generaciju ground effect bolida, FIA će za 2023. uvesti nekoliko promjena u tehničkom pravilniku.
- rubovi podnice moraju biti 15 mm viši nego 2022. (inicijalni prijedlog bio je 25 mm, ali je postignut kompromis)
- grlo difuzora bit će podignuto, pri čemu se vodilo računa da se time ne utječe na dizajn mehaničkih komponenti u tom dijelu bolida
minimalna čvrstoća rubova difuzora bit će povećana - dodatni senzor za praćenje fenomena poskakivanja
Također, nakon Zhouove nesreće na VN Velike Britanije, FIA je najavila strože testove prevrtanja odnosno povećala zahtjeve za prolazak tih testova, s najavom da za 2024. planiraju uvesti dodatna poboljšanja po tom pitanju.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!