Ferrarijev novi F1 bolid za 2023. trebao bi biti lakši od granice minimalne mase za novu sezonu koja iznosi 796 kilograma što bi momčadi trebalo pomoći da lakše pronađu optimalan balans i smanje potrošnju guma koja im je bila slaba točka 2022.
Iako je do predstavljanja novoga Ferrarija za 2023. ostalo još više od mjesec dana (14. veljače), pojavljuje se sve više glasina od dobro upućenih izvora oko tehničkih detalja na bolidu koji nosi kodno ime 675, donosi MAXF1.net.
Temeljno područje na koje se Ferrari usredotočio je očekivano aerodinamika koja je ključan faktor performansi već nekoliko desetljeća, a nova pravila uvedena 2022. koja naglasak stavljaju na podnicu samo pojačavaju taj učinak.
Ferrari je odlično ušao u F1 sezonu 2022. s inovativnim F1-75 koji je imao jedinstven oblik bočnih stranica, a talijanska momčad zadržat će sličan koncept i za 2023. uz nešto uži stražnji kraj kako bi se izvuklo još više performansi.
Momčadi su se uoči početka sezone 2022. mučile ostati ispod granice minimalne mase koja je u posljednji čas povećana sa 795 na 798 kilograma, a Ferrarijev F1-75 bio je jedan od najlakših bolida, za razliku od Red Bulla i Mercedesa koji su imali više od 10 kg viška.
Za novu sezonu 2023. FIA je smanjila granicu minimalne mase na 796 kg, a dobro upućeni izvori iz Italije govore da bi novi Ferrari trebao biti lakši i od te nove, niže granice.
To bi im trebalo pomoći da minimalnih 796 kg dopune nisko pozicioniranim balastom, što snižava težište, ali može pomoći i u pronalasku optimalnoga balansa tijekom trkaćega vikenda jer se balast smije koristiti i za promjenu raspodjele opterećenja na prednjoj i stražnjoj osovini.
Raspored mase na prednjoj i stražnjoj osovini do 2011. je bio slobodan, ali od 2011. je FIA odlučila postaviti fiksne intervale u kojima se mora nalaziti opterećenje prednje i stražnje osovine – tada je prednja osovina morala biti opterećena s minimalno 45.5%, a stražnja s 53.3 % ukupne mase od 640 kg.
Za 2023. prednja osovina mora biti minimalno opterećena s 44.5%, a stražnja s 54.0% ukupne mase pa su dva ekstrema distribucije mase:
- masa maksimalno naprijed: prednja osovina: 46%, stražnja osovina: 54%
- masa maksimalno iza: prednja osovina: 44.5%, stražnja osovina: 55.5 %
To znači da momčadi imaju 1.5 % ukupne mase za pomicati po uzdužnoj osi odnosno 11.94 kg pa su dva ekstrema distribucije mase:
- masa maksimalno naprijed: prednja osovina: 366.16 kg, stražnja osovina: 429.84 kg.
- masa maksimalno iza: prednja osovina: 354.22 kg, stražnja osovina: 441.78 kg.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!