FIA, Formula 1 i F1 momčadi složile su se oko ključnih točaka za novu generaciju F1 motora koji će se koristiti od 2025., a najvažnija točka za navijače je cilj da nova pogonska jedinica bude ‘snažna i emotivna’.
Formula 1 od 2014. koristi 1,6-litrene V6 turbo motore sa sustavom za obnovu energije koji danas u kombinaciji imaju više od 1000 KS, ali manjak snažnoga zvuka po kakvom je F1 u prošlosti bila poznata jedna je od ključnih zamjerki među publikom.
Nova pogonska jedinica trebala bi biti ‘relevantna’ po pitanju zaštite okoliša i ‘značajno jeftinija’, a uz više emocija trebala bi biti privlačna novim proizvođačima koje je dosad odbijala izuzetna složenost trenutnih pogonskih jedinica.
F1 Komisija, koja je danas izglasala pravilo za zamrzavanje trenutne generacije motora od 2022. do kraja 2024., objavila je pet ključnih točaka koje bi nove pogonske jedinice od 2025. trebale ispunjavati.
To su: okolišna održivost i socijalna i automobilska relevantnost, u potpunosti održivo gorivo, kreiranje snažne i emotivne pogonske jedinice, značajno smanjenje troškova te atraktivnost novim proizvođačima pogonskih jedinica.
Pravilo o zamrzavanju motora znači da će trenutne pogonske jedinice od početka 2022. biti jednake kao do kraja svoga ciklusa na kraju 2024. jer specifikaciju s kojom započnu 2022. više neće moći razvijati.
Red Bull će zahvaljujući toj odluci moći koristiti Hondine motore i nakon 2021. budući da se japanski proizvođač povlači iz F1 na kraju ove sezone i da sami nemaju resursa ni znanja razvijati složene pogonske jedinice.