Novu sezonu Formule 1 ekskluzivno od ove sezone možete pratiti na kanalima Sportkluba. Iz dana u dan uoči početka sezone predstavit ćemo vam momčadi i vozače u novoj sezoni.
Nacionalnost: Talijan
Datum rođenja: 14.12.1993
Mjesto rođenja: Martina Franca, Italija
Godina: 27
Visina: 185 cm
Težina: 70 kg
F1 karijera: 2017. – ?
Najbolji plasman u sezoni: 17. (2019. i 2020.)
Broj utrka: 40
Najbolji plasman u utrci: 5. (x1)
Pobjednička postolja: 0
Najbolja pozicija na startu: 7. (x1)
Mjesta u prvom startnom redu: 0
Najbrži krugovi: 0
Bodovi: 18
Utrka u vodstvu: 1
Službena web stranica: www.antoniogiovinazzi.com
Biografija
Antonio Maria Giovinazzi trkaću je karijeru započeo u kartingu, a 2012., u dobi od 19 godina, uvjerljivo je osvojio kinesko natjecanje ‘Formula Pilota China’ s 50 bodova prednosti.
Iste godine natjecao se i u Formuli Abarth i Formuli Abarth Euro u kojima je ostvario po dvije pobjede u tri nastupa, donosi MAXF1.net.
Godine 2013. Giovinazzi se okušao u europskoj Formuli 3 za momčad Double R Racing, a u prvenstvu je završio tek 17. Paralelno je nastupao i u britanskoj Formuli 3 gdje je završio drugi iza Jordana Kinga s dvije pobjede i sedam pobjedničkih postolja.
Giovinazzi je i 2014. vozio europsku Formulu 3 gdje završava šesti za momčad Jagonya Ayam with Carlin, a s istom momčadi 2015. završava drugi iza Felixa Rosenqvista iako je ostvario šest pobjeda i 20 postolja (Rosenqvist 13 pobjeda i 24 postolja).
Talijan je 2015. pobijedio na Mastersu europske Formule 3 na Zandvoortu uz pole position i najbrži krug, a u Macauu je završio četvrti te je iste godine dva dana testirao i GP2 bolid za momčad Carlin i odvozio 500 km. Giovinazzi je 2015. odvozio i dvije utrke u DTM-u koje je završio na 19. i 21. mjestu.
Iduće godine Giovinazzi se natječe u GP2 seriji za Prema Racing momčad u kojoj završava drugi u prvenstvu iza Red Bullova juniora Pierrea Gaslyja, sa samo osam bodova zaostatka, a odvozio je i tri utrke u LMP2 kategoriji utrka izdržljivosti.
Giovinazzi je 2017. napokon dočekao priliku u Formuli 1 te je testirao Sauberov C36 u Barceloni (151 krug u dva dana), a zbog Wehrleinove ozljede na Race of Champions dobio je priliku na prvoj utrci sezone u Australiji gdje se kvalificirao 16. i završio na 12. mjestu.
Ali tada je uslijedila Kina gdje se dvaput razbio na polumokrom startno ciljnom pravcu (u Q1 i u utrci) i odustao nakon što se kvalificirao na 18. mjestu dok je u travnju, devet dana iza VN Kine, testirao Ferrari SF70H u Bahrainu (93 kruga).
Giovinazzi je 2017. dobio još sedam prilika na prvom slobodnom treningu za Haas koji ima vrlo bliske odnose s Ferrarijem, a 2018. dobio je još šest nastupa na prvim slobodnim treninzima za Alfa Romeo Sauber (ukupno 738 km) te je bio Ferrarijev testni i razvojni vozač uz Daniila Kvyata.
Talijan je 2018. odradio i pet testnih dana u F1 bolidima (tri za Alfa Romeo Sauber i dva za Ferrari) pri čemu je skupio 2975 kilometara iskustva u Formuli 1, a nastupio je i na legendarnoj utrci 24 h Le Mansa u GTE Pro kategoriji za momčad AF Corse i završio na 20. mjestu.
Giovinazzi je ukupno u 2018. odvozio čak 3173 km u F1 bolidima što je respektabilna brojka u vrijeme vrlo ograničenih testiranja.
Kako je Charles Leclerc promoviran u Ferrari, a Marcus Ericsson napustio Sauber nakon četiri sezone, Giovinazzi je za F1 2019. potvrđen kao Sauberov vozač uz Kimija Raikkonena koji će mu biti sjajna referenca u debitantskoj sezoni.
Giovinazzi je dobro započeo F1 sezonu 2019. iako je Raikkonen bio puno uspješniji po bodovima koje je osvajao na prve četiri utrke, ali Talijan je uspio završiti prvih devet utrka sezone.
Prvi dobar rezultat bilo mu je 11. mjesto na drugoj utrci sezone u Bahrainu, a na prvi bod morao je čekati do Austrije gdje je završio deseti. Iduću utrku na Silverstoneu je odustao u 18. krugu jer se izvrtio i zaglavio u šljunčanoj zamci, a ukupno je četiri puta osvajao bodove.
Rezultat sezone ostvario je na VN Brazila gdje je završio peti i osvojio deset bodova od ukupno 14 koliko je osvojio cijele sezone (71%), a među prvih deset završio je četiri puta u sezoni s 21 utrkom.
Giovinazzi je imao vrlo dobar kvalifikacijski omjer s Raikkonenom u kojem je Finac bio bolji 11:10, ali u utrkama je Giovinazzi samo četiri puta osvajao bodove dok je Raikkonenu to uspjelo devet puta.
Raikkonen je završio 12. u poretku vozača s 43 boda, a Giovinazzi je bio 17. s 14 bodova.
Alfa Romeo zadržao je istu vozačku postavu i za 2020., ali zahvaljujući padu snage Ferrarijeva motora Raikkonen i Giovinazzi tek su povremeno uspjeli proći u Q2 i osvojiti pokoji bod.
Bolid je po brzini bio oko Williamsa i Haasa s kojima se borio veći dio sezone, a Raikkonen i Giovinazzi osvojili su tek po četiri boda što je momčad svrstalo na osmo mjesto u poretku konstruktora.
Raikkonen je osvojio dva deveta mjesta na Mugellu i Imoli, a Giovinazzi je triput osvajao bodove – na prvoj utrci sezone u Austriji bio je deveti, a na Nurburgringu i Imoli završio je deseti.
Giovinazzi je 2020. imao pozitivan kvalifikacijski omjer s Raikkonenom (9:8), a oba vozača ukupno su osvojila po četiri boda iako je Talijan triput osvajao bodove, a Finac dvaput.
Momčad će i 2021. zadržati istu vozačku postavu i nadaju se, kao i Haas, da će Ferrari ove godine imati konkurentniju pogonsku jedinicu koja je 2020. bila najslabija u Formuli 1.