Predstavljanja vozača za novu F1 sezonu 2022. koja počinje idući vikend u Bahrainu započinjemo s aktualnim svjetskim prvakom Maxom Verstappenom koji je prošle sezone u nevjerojatnoj sezoni osvojio svoj prvi naslov prvaka. Novu sezonu možete pratiti ekskluzivno na kanalima Sport Kluba.
Nacionalnost: Nizozemac
Datum rođenja: 30.09.1997.
Mjesto rođenja: Hasselt, Belgija
Godina: 24
Visina: 180 cm
Težina: 67 kg
F1 karijera: 2014. – ?
Najbolji plasman u sezoni: prvak 2021.
Broj utrka: 141
Pobjede: 20
Pobjednička postolja: 60
Pole positioni: 13
Mjesta u prvom startnom redu: 29
Najbrži krugovi: 16
Bodovi: 1162
Utrka u vodstvu: 1557.5
Službena web stranica: verstappen.nl
Motorsport je dio Maxova života od njegova rođenja. Otac Jos odveo ga je na karting utrku sa samo tri godine, a mladi Max već se htio utrkivati. Iako je otac htio čekati do njegove šeste godine, Max je bio toliko uporan da se u kartingu okušao dvije godine ranije.
Otac Jos Verstappen iskusni je F1 vozač koji iza sebe ima čak 107 utrka, a vozio je za Benetton, Simtek, Footwork, Tyrrell, Stewart, Arrows i Minardi. Trkaći geni ne dolaze samo s očeve strane jer mu je majka Sophie također bila brza vozačica koja je u karting danima pobjeđivala neke buduće F1 vozače.
Max je do 2003. već redovno vozio karting na privatnim treninzima, jednom do dvaput tjedno, a s ozbiljnim utrkivanjem započeo je 2005. kada se natjecao u punoj Mini karting sezoni i osvojio Belgijsko Mini prvenstvo (VAS) pobijedivši na svih 21 utrka sezone.
Otac Jos oduvijek je bio dio njegove karijere, od samoga početka. Kao trener, mentor, mehaničar, menadžer i taksist, Jos je na sina prenosio svoje ogromno iskustvo. Kad je Max začet, Jos je bio usred F1 karijere, a deset dana nakon njegova rođenja Jos je odletio u Suzuku gdje je vozio VN Japana za momčad Tyrrella.
Max je već ponovio jedno bitno očevo dostignuće pobjedom na Zandvoort Masters utrci Formule 3. Jos je utrku osvojio 1993., a Max 2014. s pole positiona, baš kao što je to učinio i njegov otac 21 godinu ranije.
Nakon uspješne karting karijere čiji je vrhunac bilo osvajanje KZ1 Svjetskog prvenstva 2013., Max je 2014. prešao u utrke jednosjeda u prvoj sezoni Florida Winter Series prvenstva. Vozio je Tatuus FA10B s 1,4-litrenim FTP turbo motorom, a za sezonu se pripremao još 2013. kada je s različitim momčadima na različitim stazama testirao Formulu Renault 2.0, kao i bolid ATS Formule 3 Cup.
Sezona 2014. počela je sjajno kada je na prvoj utrci u Sebringu na putu do četvrtog mjesta odvozio najbrži krug utrke. Ukupno je na 12 utrka sezone ostvario dvije pobjede, pet pobjedničkih postolja, tri pole positiona i tri najbrža kruga.
Njegovi ciljevi bili su jasni: “Pokušati napraviti što manje pogrešaka i pobijediti na što više utrka. Pokušati biti konstantan i završiti na što boljoj poziciji u FIA Formula 3 europskom prvenstvu.”
Mladi Max nije razočarao ni sebe ni ostale. Prvu pobjedu ubilježio je već na šestoj utrci vrlo kompetitivne Formule 3 na Hockenheimu, a zvijezda je postao kada je slavio na šest utrka u nizu (od 13. do 18. utrke), pri čemu je u potpunosti dominirao utrkama na Spa i Norisringu.
Belgijski Spa Francorchamps Maxu je ujedno i omiljena staza: “Volim Spa jer je brza staza s puno brzih zavoja koji su mi oduvijek bili omiljeni. Također je izazovna i vrlo fluidna staza na kojoj je sjajno voziti.”
Max je sezonu završio na trećem mjestu u poretku, a krajem kolovoza, uoči posljednje dvije utrke prvenstva u Imoli i Hockenheimu, potvrđen je kao vozač Toro Rossa za 2015. nakon što je Daniil Kvyat prešao u Red Bull kako bi zamijenio Sebastiana Vettela.
Vijesti su šokirale svijet Formule 1 jer će Max Verstappen u Melbourneu 2015. postati najmlađi vozač u povijesti Formule 1 koji je nastupio na cijelom vikendu Velike Nagrade.
Mladi je Nizozemac 2014. vozio bolid Toro Rosso Renaulta na prvim slobodnim treninzima utrka na Suzuki, Austinu i Interlagosu kada je pokazao da su brzina, zrelost i povratne informacije daleko iznad uobičajenih za njegove godine.
Max je neosporno veliki talent, ali mnogi se pitaju je li ipak premlad za prvenstvo poput Formule 1, pogotovo ako se uzme tehnička složenost današnjih bolida. Ipak, Max je svoje kritičare dosad uspješno ušutkavao fantastičnim nastupima pa je moguće da će to nastaviti činiti i u Formuli 1.
Verstappenov momčadski kolega u njegovoj prvoj F1 sezoni bit će još jedan debitant u Formuli 1, Carlos Sainz Junior. Tako će momčad iz Faenze u 2015. imati dva debitanta u Formuli 1 čiji je prosjek godina ispod devetnaest.
Prva sezona u Maxovoj F1 karijeri u potpunosti je ispunila velika očekivanja. Max je bio brz, griješio je malo za debitanta, a posebno se istaknuo sjajnim pretjecanjima. Prve bodove osvojio je već na drugoj utrci u Maleziji gdje je završio sedmi i postao najmlađi osvajač bodova u povijesti Formule 1.
Završio je 12. u poretku vozača s 49 bodova, a najbolji plasmani su mu četvrta mjesta u Mađarskoj i Austinu. Verstappen je na kraju sezone dobio tri FIA-ine nagrade – za Pretjecanje godine (prestigao Felipea Nasra u Sauberu na Spa Francorchampsu), Debitanta godine i Osobnost godine. Pred Maxom Verstappenom definitivno je sjajna budućnost, a 2016. i dalje će voziti za Toro Rosso.
Zahvaljujući sjajnim nastupima u Toro Rossu i padu forme Daniila Kvyata u Red Bullu vodstvo momčadi odlučilo ih je zamijeniti što je Verstappen sjajno iskoristio i postao najmlađi pobjednik F1 utrke u povijesti, na prvoj utrci s Red Bullom u Španjolskoj.
Iako je na idućoj utrci uslijedilo triježnjenje u vidu dva sudara u Monaku, Verstappen je u ostatku sezone pokazao zadivljujuću brzinu i konstantnost, a njegove obrane pozicije postale su predmet rasprave i izazivale usporedbe sa Sennom i Schumacherom na početku njihovih karijera.
Iako je na idućoj utrci uslijedilo triježnjenje u vidu dva sudara u Monaku, Verstappen je u ostatku sezone pokazao zadivljujuću brzinu i konstantnost, a njegove obrane pozicije postale su predmet rasprave i izazivale usporedbe sa Sennom i Schumacherom na početku njihovih karijera.
Max je briljirao na kišnom Silverstoneu gdje je prestigao Rosberga u bržem Mercedesu, a pravi spektakl priuštio nam je u Brazilu gdje je u posljednjih 15 krugova prestigao 11 vozača i time se zauvijek upisao na listu sjajnih vozača po kišnim uvjetima.
Bez obzira što je sezonu završio iza momčadskog kolege Ricciarda (koji je cijelu sezonu vozio za Red Bull), Verstappen je definitivno glavna zvijezda budućnosti Formule 1 i na njega svakako treba računati već 2017.
Verstappen je 2017. imao velikih problema s pouzdanošću svoga Red Bulla RB13, posebno u prve dvije trećine sezone kada je odustao 7 puta u prvih 14 utrka. Ali na kraju je ipak ostvario dvije sjajne pobjede u Maleziji i Meksiku i osvojio 100 bodova na posljednjih šest utrka.
U kvalifikacijama je bio sjajan i bio bolji od Ricciarda omjerom 13:7 i u prosjeku bio 0.128 sekundi brži od njega iako je završio šesti, jedno mjesto iza Ricciarda koji je imao 32 boda više.
Verstappen je 2018. započeo s nekoliko sudara – prvo je u Kini udario u Vettela, a u Azerbajdžanu je kasno blokirao momčadskog kolegu Ricciarda što je dovelo do spektakularnog sudara dvojice Red Bullovih vozača.
Prvo postolje Verstappen je ostvario u Španjolskoj gdje je završio treći iza dva Mercedesova vozača, a u Monaku se razbio na trećem slobodnom treningu zbog čega je morao propustiti kvalifikacije i startati posljednji.
Ali zato je preostalih 15 utrka Verstappen odvozio uglavnom sjajno uz tek dva odustajanja zbog kvara na Silverstoneu i Hungaroringu – ostale utrke završio je među prvih pet uz čak 10 postolja.
Nizozemac je prvu od dvije pobjede u sezoni ostvario u Austriji nakon odustajanja Hamiltona i Bottasa i prestizanja Raikkonena uz manji dodir kotačima, a drugu pobjedu ostvario je u Meksiku gdje je slavio drugu godinu zaredom.
Kontroverzan trenutak Verstappen je imao u Brazilu gdje je vodio nakon što je prestigao Hamiltona na stazi, ali se sudario sa starim F3 suparnikom Oconom kojega je prestizao za cijeli krug kojega je nakon utrke nekoliko puta odgurnuo i dobio kaznu od FIA-e u vidu dva dana ‘društveno korisnog rada.
Verstappen je zahvaljujući nevjerojatnom nizu u drugom dijelu sezone završio četvrti u poretku vozača, samo dva boda iza trećega Raikkonena, i pokazao da će u dovoljno konkurentnom bolidu biti prijetnja Hamiltonu i Vettelu u borbi za naslov prvaka.
Verstappen je prvu utrku s Hondinim motorom u Australiji 2019. završio treći iza dva Mercedesa, zatim je tri utrke završio četvrti i onda opet bio treći u Španjolskoj, a iako je bio vrlo konstantan Nizozemac nije mogao zaprijetiti bržem Mercedesu.
Na devetoj utrci sezone u Austriji, u vrlo vrućim uvjetima, Verstappen se kvalificirao drugi iza Leclerca u Ferrariju, loše startao i pao na osmo mjesto, ali se uspio vratiti i prestići Leclerca u samoj završnici uz kontroverzni dodir kotačima koji suci na kraju ipak nisu kaznili.
Drugu pobjedu Red Bull nije morao čekati jer je Verstappen slavio već za dvije utrke u Njemačkoj gdje je bio dominantan u kišnim uvjetima, a na idućoj utrci osvojio je prvi pole position u karijeri na VN Mađarske gdje je završio drugi iza Hamiltona.
Verstappen je do kraja sezone pobijedio još jednom, s pole positiona u Brazilu, a završio je treći u poretku vozača s devet postolja.
Nakon kasnoga početka sezone 2020. u sedmom mjesecu u Austriji, Red Bull je na prvom vikendu sezone bio uvjerljivo iza Mercedesa u kvalifikacijama iako se Verstappen u utrci dobro držao do ranoga odustajanja.
Nizozemac je cijele sezone bio jedina prijetnja dominantnim Mercedesima, a prvu pobjedu u sezoni ostvario je na VN 70. obljetnice Formule 1 na Silverstoneu gdje je iskoristio Mercedesove probleme sa stupanj mekšim Pirellijevim gumama od prve utrke na istoj stazi.
Verstappen je prvi i jedini pole position u 2020. ostvario na posljednjoj utrci sezone u Abu Dhabiju gdje je uvjerljivo slavio ispred Bottasa i Hamiltona, a ove sezone očekuje se da ponovno bude glavna prijetnja Mercedesovim vozačima.
Uoči početka 2021. puno se očekivalo od Verstappena i Red Bulla koji su bili jedini realni kandidati koji mogu zaustaviti Hamiltona i Mercedes na pohodu po još jedan dvostruki naslov, ali na sreću cijeloga sporta dobili smo što smo i priželjkivali – uzbudljivu borbu za naslov prvaka.
Verstappen je svoju i Red Bullovu namjeru pokazao već u prvim kvalifikacijama sezone u Bahrainu gdje osvaja uvjerljiv pole position, ali Hamilton je uspio slaviti zahvaljujući boljoj strategiji u boljem čuvanju guma u završnici utrke u kojoj se uspio obraniti od bržega Verstappena.
Iako se činilo da Red Bull na početku sezone ima brži bolid, Hamilton je slavio na tri od prve četiri utrke – Verstappen je pobijedio samo u Imoli gdje smo vidjeli drugi okršaj kandidata za naslov u prvom zavoju po kiši u kojem je Hamilton morao popustiti da izbjegne sudar.
Najveću prednost pred Verstappenom cijele sezone Hamilton je imao nakon četvrte utrke sezone u Španjolskoj (14 bodova) u kojoj je na startu mogao izbjegavati sudar s Verstappenom koji kasno koči s unutarnje strane, ali je su Hamilton i Mercedes zahvaljujući bržem bolidu i boljoj strategiji uspjeli slaviti.
Ali onda je uslijedilo pet utrka u kojima su Verstappen i Red Bull bili brži – Monako, Azerbajdžan, Francuska i dvije utrke u Austriji. Verstappen je slavio na četiri od tih pet utrka, osim u Bakuu gdje mu je pukla guma u vodstvu, a Nizozemac je nakon druge utrke u Austriji imao najveću prednost ispred Hamiltona u cijeloj sezoni – 32 boda, nakon tri pobjede u nizu.
Uslijedio je kontroverzni sprint vikend u Silverstoneu gdje je Hamilton kažnjen za incident s Verstappenom u zavoju Copse nakon kojega je Nizozemac odustao, a Hamilton pobijedio unatoč kazni od deset sekundi što je gotovo u potpunosti istopilo Verstappenovu prednost.
Zahvaljujući Bottasovoj nepromišljenosti na mokrom startu VN Mađarske Verstappen je imao teško oštećen bolid u toj utrci s kojim je uspio osvojiti samo dva boda, a Hamilton je drugim mjestom prešao u vodstvu u poretku s osam bodova prednosti.
Belgija je bila kontroverzna utrka koja u pravom smislu nije ni održana nakon samo tri kruga iza sigurnosnoga automobila po velikoj kiši, a onda je došla Nizozemska u kojoj je Verstappen pobijedio s pole positiona i s tri boda prednosti preuzeo vodstvo.
Nakon Silverstonea, u drugom sprint vikendu sezone vidjeli smo i drugi okršaj kandidata za naslov koji je završio sudarom, a ovoga puta odustala su oba vozača i Verstappen je proglašen krivcem za incident, za što je dobio tri mjesta kazne za iduću utrku u Rusiji.
Hamilton je iskoristio Norrisovu krivu odluku u kišnoj završnici utrke da ostane na gumama za suho i dolazi do pobjede, a Verstappen sa začelja, nakon promjene motora, uz dosta sreće završava drugi nakon rane promjene na gume za kišu – Hamilton preuzima vodstvo s dva boda ispred Hamiltona.
Hamilton u Turskoj uzima novi motor i dobiva deset mjesta kazne, a u utrci u kojoj je Bottas uvjerljivo slavio Verstappen završava drugi i preuzima vodstvo u poretku sa šest bodova više od Hamiltona koji je završio peti.
Većina je očekivala da će Austin odgovarati Mercedesu, ali Verstappen i Red Bull neočekivano dolaze do pobjede s pole positiona uoči Meksika gdje je Verstappen opravdao status favorita iako je Mercedes zauzeo prvi startni red.
Uoči posljednje četiri utrke sezone Verstappen je imao 19 bodova prednosti, ali onda je uslijedio Brazil gdje Hamilton uzima peti motor, biva diskvalificiran iz kvalifikacija zbog stražnjega krila, starta posljednji u sprintu i dolazi do petoga mjesta, a u utrci slavi s desete pozicije u najdominantnijem Mercedesovom nastupu ove godine.
Hamilton je bio uvjerljiv i u Kataru iako nije koristio najnoviji motor, a Verstappen je opet završio drugi iako je zbog kazne za žute zastave u kvalifikacijama startao sedmi.
Kontroverzna pretposljednja utrka u Saudijskoj Arabiji donosi još jednu pobjedu za Hamiltona ispred Verstappena koji su imali nekoliko okršaja, ali je Nizozemac dobio dvije kazne nakon kojih je jedva zadržao drugo mjesto.
Za posljednju utrku sezone Verstappen je osigurao pole position, ali prvo mjesto gubi već nakon nekoliko metara zbog lošega starta i Hamilton je bio u čvrstoj kontroli utrke sve do same završnice kada se razbio Latifi u Williamsu i uzrokovao izlazak sigurnosnoga automobila.
Red Bull je pozvao Verstappena u boks pa je Nizozemac za posljednjih nekoliko krugova uzeo soft gume, a Mercedes nije pozvao Hamiltona u boks kako ne bi izgubili poziciju na stazu. Utrka se nastavila na kraju pretposljednjega kruga što je Verstappenu dalo šansu koju je iskoristio i osvojio naslov prvaka u nevjerojatno dramatičnom i kontroverznom raspletu.
Verstappen je ove godine ostvario najviše pobjeda (10/22), najviše postolja (18/22), najviše pole positiona (10/22), vodio u najviše krugova (652) i 15 puta se nalazio na vodećoj poziciji u prvenstvu.
U svojoj sedmoj F1 sezoni Nizozemac postaje svjetski prvak, što mu je prvi naslov u kategoriji jednosjeda, a time je spriječio Hamiltona da osvoji osmi naslov prvaka, slično kao što je Alonso 2005. i 2006. spriječio Schumachera u istom pohodu.
Prvi puta nakon 2012. godine gledali smo uzbudljivu borbu za naslov prvaka između dva vozača iz različitih momčadi, a Verstappen i Hamilton u potpunosti su ispunili očekivanja i priredili nam sezonu za pamćenje. Zato s punim pravom i iduće godine očekujemo isto.