Ferrarijeva inovacija za 2023. će se teško kopirati

Automoto 18. velj 202321:48 0 komentara
Guliver images

Ferrari je s novim SF-23 privukao pozornost vertikalnim usisnicima ispod bočnih usisnika za hlađenje čija je funkcija isprve bila predmet nagađanja, ali dobro upućeni izvori iz Italije potvrdili su da je riječ o interpretaciji S-duct sustava kakav se ranije koristio na nosu i koji će Ferrarijevi suparnici ove godine jako teško kopirati.

Drugoplasirana momčad prošlogodišnjega prvenstva 14. veljače je predstavila svoj ovogodišnji F1 bolid SF-23 koji su uživo prvi puta isprobali na Fioranu odvozivši 15 kilometara odnosno pet krugova u sklopu demonstracijske vožnje, a dan kasnije odradili su i prvi od dva dana za snimanje promotivnih materijala (100 km) koji im je poslužio kako bi provjerili sve sustave i ispitali korelaciju podataka uoči prvoga testa u Bahrainu, donosi MAXF1.net.

Iako je Ferrari ostao vjeran konceptu koji su predstavili s prošlogodišnjim F1-75, bolid je temljito dorađen kako bi se izvuklo više performansi uz poboljšanu pouzdanost i bolje korištenje Pirellijevih guma koje ove godine imaju novu konstrukciju prednjih guma.

Ali jedna od stvari koje su privukle najviše pozornosti je Ferrarijeva interpretacija S-duct sustava i to na mjestu na kojem dosad nije viđena – na bočnim stranicama. Ulaz u S-duct sustav nalazi se ispod bočnih usisnika za hlađenje, a izlaz je s gornje strane bočnih stranica, ispod i iza halo zaštite.

Ideja ovakvoga sustava je iskoristiti zračnu struju visoke energije uhvaćenu ispod bočnih usisnika za hlađenje i poslati ju s gornje strane bočnih stranica putem zakrivljenoga kanala, gdje se nalaze i horizontalni i zakrivljeni vertikalni prorezi za hlađenje, kako bi se ubrzao protok zraka.

Vrući zrak koji izlazi s gornje strane bočnih stranica je spor i niske energije pa je ovakav način ubrzanja strujanja vrlo učinkovit kako bi se poboljšao tok zraka prema stražnjem kraju gdje se nalazi i stražnje krilo i krilo ispod njega koje je od 2022. ponovno dozvoljeno pravilima (beam wing).

Ranije se S-duct sustav, koji je ime dobio po obliku kanala koji veže ulaz i izlaz, koristio na nosu kako bi se poboljšalo strujanje zraka s gornje strane nosa, ali Ferrari je pronašao način kako da isti princip iskoristi na posve drugom području za sličan učinak i poboljša aerodinamičku učinkovitost stražnjega kraja.

Budući da je za kopiranje ovakvoga rješenja potrebno potpuno redizajnirati unutarnju arhitekturu oko početka bočnih stranica, nije vjerojatno da će suparnici moći kopirait ovo rješenje na ovogodišnjim bolidima, ali za iduću sezonu to ne bi trebao biti veliki problem te bismo to rješenje vrlo vjerojatno mogli vidjeti na puno više bolida 2024. Naravno, ukoliko ga FIA ne odluči zabraniti.

Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, Optima Telekomu i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!