Formula 1 vraća se u Španjolsku koja se ove godine vozi na novoj konfiguraciji staze bez vrlo spore šikane u trećem sektoru koju je zamijenio izuzetno brzi pretposljednji zavoj, što će skratiti vremena po krugu i povećati opterećenja na prednju lijevu gumu.
Španjolska je ove godine nešto kasnije na rasporedu, iza Monaka kojem je obično prethodila, a glavna novost je nova – stara konfiguracija staze, donosi MAXF1.net.
Promjena se odnosi na treći sektor (vidjeti usporedbu) i značajno će povećati prosječne brzine po krugu i potrošnju prednje lijeve gume dok će smanjiti zahtjeve za trakcijom i potrošnju stražnjih guma.
Circuit de Catalunya već tradicionalno označava povratak cirkusa Formule 1 u Europu, a svojom je raznolikom konfiguracijom odličan pokazatelj forme bolida.
Do 2013. staza se zvala Circuit de Catalunya, a nakon sponzorskog ugovora s gradskim vijećem grada Barcelone zove se Circuit de Barcelona – Catalunya.
Staza nije previše popularna, ponajviše zbog malog broja pretjecanja i nezanimljivih utrka, što je posljedica njezine konfiguracije s puno brzih zavoja, kao i činjenice da momčadi na njoj najviše testiraju i jako ju dobro poznaju.
Barcelona je redovita postaja zimskih testiranja. Momčadi posljednjih godina najviše vremena provode upravo na ovoj stazi, zbog čega momčadi na utrku dolaze potpuno spremni, s detaljno razrađenim postavkama bolida. Ipak, razlike u temperaturi između veljače i svibnja zahtjevaju određene korekcije na postavkama.
Koji god razlog tome bio, utrke su često vrlo nezanimljive – 1999. bili smo svjedoci tek jednom pretjecanju tijekom cijele utrke (prema nekim statistikama ‘čak’ četiri!) dok je 2011. prvi puta u posljednjih 11 godina pobijedio bolid koji nije krenuo s najbolje startne pozicije. Doduše, pobijedio je Sebastian Vettel koji je krenuo drugi.
Uvođenje KERS-a i DRS-a donekle je poboljšalo situaciju po pitanju pretjecanja, a prvi je zavoj najprikladnije mjesto ukoliko vozač koji želi napasti uspije dobro odvoziti posljednjih nekoliko zavoja. Druga je prilika deseti zavoj nakon kojeg slijedi vrlo spori lijevi zavoj. On je promijenjen 2004. kada je postao oštriji, dok istovremeno nudi dosta prostora na izlazu. Stara konfiguracija vraćena je 2021.
Staza je izmijenjena i 2007. kada je umjesto brzog pretposljednjeg zavoja ubačena vrlo spora šikana, kako bi bolidi bili bliže pri izlasku na startno ciljnu ravninu i time se omogućilo lakše pretjecanje. Ta je konfiguracija bila aktualna do 2021. kada je vraćena brža, stara konfiguracija zavoja 10 od prije 2004., a za 2023. je vraćen brzi pretposljednji zavoj umjesto sporoga desnoga i spore šikane lijevo-desno.
Promjene za 2007. nisu se pokazale posebno uspješnima jer su pretjecanja bila podjednako rijetka, a staza je izgubila vrlo atraktivnu sekvencu od dva brza desna zavoja koje su bolidi prolazili gotovo punim gasom i čiji su povratak 2023. pozdravili svi vozači.
Zbog mnogo brzih zavoja, momčadi koriste velike količine downforcea kako bi stazu prošli u najkraćem vremenu. Gume se jako troše i griju, a motor i kočnice nisu posebno opterećeni. Posebno je izazovan zavoj broj 9 u koji se ulazi s više od 200 km/h, a izlazi s oko 250 km/h, a tri uzastopna desna zavoja na kraju kruga pod velika opterećenja stavljaju prednju lijevu gumu, koja je povratkom na brzu konfiguraciju 2023. pod još većim opterećenjem.
Treninge, kvalifikacije kao i samu utrku iz Katalonije pratite na programu Sport Kluba!
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!