F1 na SK: #55 Carlos Sainz

Automoto 22. ožu 202113:41 > 13:41
REUTERS/Hamad I Mohammed

Novu sezonu Formule 1 ekskluzivno od ove sezone možete pratiti na kanalima Sportkluba. Iz dana u dan uoči početka sezone predstavit ćemo vam momčadi i vozače u novoj sezoni.

Nacionalnost: Španjolac
Datum rođenja: 01. 09. 1994.
Mjesto rođenja: Madrid, Španjolska
Godina: 26
Visina: 177 cm
Težina: 66 kg
F1 karijera: 2015. –
Najbolji plasman u sezoni: 6. (2019. i 2020.)
Broj utrka: 118
Najbolji plasman u utrci: 2. (x1)
Pobjednička postolja: 2
Najbolja pozicija na startu: 3. (x2)
Mjesta u prvom startnom redu: 0
Najbrži krugovi: 1
Bodovi: 372
Utrka u vodstvu: 2
Službena web stranica: carlossainz.es

S obzirom da mu je otac dvostruki svjetski prvak u reliju (1990. i 1992.), ne iznenađuje da se i Carlos Sainz mlađi počeo baviti utrkama na četiri kotača. Kao sedmogodišnjak je počeo voziti karting u očevom karting centru u Madridu, ali se ozbiljno njime počeo baviti tek 2005. kad je imao deset godina. Idućih nekoliko godina skupljao je iskustva i uspjehe u brojnim utrkama diljem Europe, piše MAXF1.net.

Do 2009. se već smatrao talentom na kojeg treba računati iako nije napunio ni 15 godina. Iste je godine osvojio poznati Monaco Cart kup, kao i zapadnoeuropsku seriju KF3 koja uključuje Englesku, Francusku, Švicarsku, Portugal, Andoru i Španjolsku.

Sainza je Red Bull 2010. pozvao u svoju juniorsku momčad s kojom se natjecao u Formula BMW Europskom prvenstvu i sudjelovao u tri utrke azijsko-pacifičke serije Formule BMW s momčadi Antonio Ferrari’s Eurointernational, a osvojio je i Rookie Cup europskog prvenstva Formula BMW. Najbolja utrka bila mu je na izuzetno zahtjevnom Macauu u azijsko-pacifičkoj seriji Formule BMW gdje je pobijedio s prednošću od četiri sekunde.

Mladi je Španjolac 2011. prešao u Formulu Renault 2.0 i osvojio sjevernoeuropski kup s 12 pobjeda i 26 pobjedničkih postolja u 34 utrke. U europskom kupu završio je drugi u ukupnom poretku.

Godine 2012. prelazi u vrlo kompetitivno britansko prvenstvo Formule 3 kao član legendarne momčadi Carlin Motorsport. Natjecao se i u europskoj seriji Formule 3 i FIA europskom prvenstvu Formule 3 koja zbraja bodove iz dvije prethodno navedene serije.

Bila je to naporna sezona za Sainza koji je imao nekoliko sjajnih utrka. Pobijedio je na Spa Francorchampsu, a ukupno na četiri utrke u britanskoj Formuli 3 na putu do šestog mjesta u ukupnom poretku. U europskoj seriji Formule 3 završio je deveti, a u FIA europskom prvenstvu Formule 3 bio je peti. Neiskustvo i loša sreća stajale su ga boljih plasmana u 2012.

U seriji GP3 okušao se 2013., a momčadski kolega u momčadi MW Arden bio mu je Daniil Kvyat, također Red Bullov junior. Oboje su bili frustrirani postavkama bolida koje su im otežavale čuvanje guma, a nakon što su to riješili, mogli su se usredotočiti na popravljanje plasmana u ukupnom poretku. I dok je Kvyat uspio osvojiti naslov prvaka, Sainza je kočila prevelika želja i nešto lošija sreća, zbog čega je završio deseti u poretku.

Ipak, deseto mjesto nije bila stvarna slika Sainzovih sposobnosti, a daleko se bolje zabavljao u nekoliko utrka Formule Renault 3.5 te ne čudi da se 2014. odlučio usredotočiti samo na tu seriju.

Testirao Toro Rosso

Također, 18. srpnja 2013. prvi je put vozio bolid Formule 1 na testiranju na Silverstoneu gdje je vozio Toro Rosso STR8, a dan kasnije vozio je i Red Bull RB9.

Sainz mlađi je 2014. imao jasan cilj osvajanja naslova prvaka Formule Renault 3.5. Devetnaestogodišnjak bio je vrlo spreman te je s momčadi DAMS pobijedio već na drugoj utrci prvog vikenda sezone u Monzi. Tako je već nakon Monze imao 25 bodova, tri više nego što je skupio u nekoliko utrka u istoj seriji 2013.

Još jedna pobjeda na domaćem Aragonu udvostručila je Sainzov broj bodova, a u drugoj utrci završio je četvrti. Još jedno četvrto mjesto ostvario je u Monacu gdje se vozila samo jedna utrka. Savršen vikend na Spa Francorchampsu donio mu je dvije pobjede i još 50 bodova.

Uslijedila je Moskva gdje je završio 14. i 6., što mu je donijelo samo osam bodova od mogućih 50. Na Nurburgringu je sjajno odvozio prvu utrku i pobijedio, a na drugoj je odustao. U Mađarskoj nije bio brz poput Roberta Merhija koji je deklasirao konkurenciju i drugoplasiranog Gaslyja ostavio 29 sekundi, a Sainz je završio četvrti.

U Francuskoj je bio fantastičan i osvojio dvije pobjede i 50 bodova, a naslov je proslavio u Jerezu, doduše ne sa stilom jer je završio 15. i 11. Svejedno, naslov je osvojio s 227 bodova, s 35 bodova prednosti ispred Pierrea Gaslyja.

Kao dio nagrade za osvajanje naslova prvaka u Formuli Renault 3.5, Carlos je testirao Red Bullov bolid Formule 1 na testiranju na kraju sezone u Abu Dhabiju. Tri dana nakon Carlos je imenovan vozačem Toro Rossa gdje će 2015. biti momčadski kolega Maxu Verstappenu.

Tako je Toro Rosso nastavio s politikom mladih vozača pri čemu su ovoga puta nadmašili sami sebe – prosjek godina njihovih vozača za 2015. niži je od 19 godina.

Oduševio u prvoj F1 sezoni

Carlos Sainz oduševio je u svojoj prvoj F1 sezoni, iako možda ne kao njegov momčadski kolega Max Verstappen, ali svakako su bili vrlo blizu po performansama. Na njegovu žalost, Španjolac je imao više kvarova na Toro Rossu STR10 koji su ga stajali boljih rezultata i plasmana na kraju sezone.

U kvalifikacijama je bio vrlo izjednačen s Verstappenom, a Toro Rosso neprestano je hvalio svoja dva mlada vozača te ih zadržao i za iduću sezonu.

Ferrarijev motor učinio je Toro Rosso vrlo konkurentnim na početku sezone, ali kako je godina odmicala njihovi vozači sve su se teže nosili s poboljšanim ovogodišnjim pogonskim jedinicama Mercedesa, Ferrarija, Renaulta i Honde.

Red Bull je nakon prve četiri utrke zamijenio Kvyata i Verstappena, a Carlos Sainz imao je sjajnu sezonu koju je završio na vrlo dobrom 12. mjestu u poretku vozača.

Na Kvyata je povratak u Toro Rosso djelovao loše iako je osvojio bod i odvozio najbrži krug na VN Španjolske, ali nakon ljetne pauze Rus je pronašao staru formu i šefove uvjerio da i 2017. ostane u momčadi iz Faenze. Tako je GP2 prvak Pierre Gasly ostao bez mjesta u Formuli 1, baš kao i Vandoorne 2015.

Treća sezona u Toro Rossu donijela je vrlo dobre i konstantne rezultate za Sainza koji je u Španjolskoj startao peti, a u Singapuru završio četvrti i tako popravio vlastiti najbolji plasman i startno mjesto u F1 karijeri.

Prilika u Renaultu

Ali zbog spleta okolnosti u Toro Rossu i dugogodišnjeg Renaultova interesa koji ga je potpisao na godinu dana posudbe u 2018., Sainz je već od VN SAD-a dobio priliku u Renaultu i zamijenio otpisanoga Palmera.

Sainz je od prve utrke bio vrlo blizu novom momčadskom kolegi Hulkenbergu i pokazao da ćemo 2018. gledati uzbudljiv dvoboj dvaju sjajnih vozača u vrlo vjerojatno još konkurentnijem Renaultu. Španjolac je F1 sezonu 2017. završio na devetom mjestu u poretku vozača s 54 boda što mu je najbolji plasman na kraju sezone u njegovoj F1 karijeri.

Nova F1 sezona 2018. donijela je okršaj između Sainza i Hulkenberga, a u kvalifikacijama je uspješniji bio Hulkenberg s omjerom 13:8. Sainz nije mogao pratiti Hulkenbergov ritam na prve tri utrke, ali zato je u Bakuu bio sjajan j završio peti dok se Hulkenberg razbio u 10. krugu dok je bio nekoliko sekundi iza Sainza.

U ostatku sezone Sainz se trudio što bolje razumjeti Renaultov bolid i podesiti ga prema svom ukusu, a priznao je da se mučio izvući posljednjih nekoliko desetinki na novim gumama u kvalifikacijama.

Odlazak u McLaren

Iako je bodove osvajao na dvije utrke više (13 utrka) nego Hulkenberg (11 utrka), Sainz je završio tri mjesta i 16 bodova iza momčadskoga kolege dok je pretkraj sezone potvrđeno da će 2019. voziti za McLaren uz novoga mladog vozača Landa Norrisa čime je Sainz prekinuo veze s Red Bullom koji ga prati čitavu karijeru.

Sainz u McLarenu nije osvajao bodove na prve tri utrke 2019. zbog kvarova na pogonskoj jedinici i mjenjaču, ali prve bodove u sezoni osvojio je na četvrtoj utrci u Azerbajdžanu gdje završava sedmi ispred momčadskoga kolege Norrisa.

Španjolac je na toj utrci započeo niz od devet utrka u kojima je čak osam puta osvajao bodove, uključujući tri šesta i dva peta mjesta, a do kraja sezone još je jednom bio peti te ostvario prvo pobjedničko postolje u Formuli 1 u Brazilu.

Sainz je u Brazilu završio četvrti, ali je promoviran na treće mjesto nakon Hamiltonove kazne za udaranje Albona u Red Bullu pa je naknadno proslavio svoje prvo postolje i prvo McLarenovo postolje od VN Brazila 2012.

Norris i Sainz bili su vrlo izjednačeni u kvalifikacijama (11:10 za Norrisa), ali u utrkama je Sainz bio bolji te je završio šesti u poretku vozača što mu je najbolji plasman u Formuli 1.

McLaren je i 2020. zadržao istu vozačku postavu koja je ponovno bila vrlo izjednačena, a Norris je još jednom bio nešto uspješniji u kvalifikacijama s omjerom 9:8.

Sainz je nastavio sa sjajnim performansama u utrkama te marljivo skupljao bodove, a jedan od najboljih nastupa imao je u Monzi gdje se kvalificirao treći iza dominantnih Mercedesa.

Nakon Hamiltonove kazne Sainz je bio u prilici pobijediti, ali nije uspio prestići Gaslyja u AlphaTauriju te je završio drugi što mu je najbolji pojedinačni rezultat u F1 karijeri. Ujedno je i odvozio prvi krug u vodstvu u Formuli 1.

Sainz je zablistao i u Portugalu gdje je sjajnim prvim krugom u vlažnim uvjetima prestigao Mercedesove vozače i vodio četiri kruga, ali je na kraju završio vrlo dobar šesti.

Drugu sezonu u McLarenu Sainz je opet završio na šestom mjestu i izjednačio svoj najbolji plasman na kraju sezone, a 2021. će voziti za Ferrari uz Charlesa Leclerca.