Deseta i posljednja Bergerova pobjeda

MAX F1

Gerhard Berger na današnji je dan 1997. došao do desete i posljednje pobjede u Formuli 1 koju je ostvario s pole positiona i pritom odvozio najbrži krug, a prve bodove u karijeri osvojio je Jarno Trulli.

Njemačka je bila deseta od 17 utrka prvenstva uoči koje je vodio Michael Schumacher s četiri boda više od Villeneuvea, a Benetton je s Renaultovim V10 motorom bio vrlo konkurentan na superbrzom Hockenheimu.

Berger se nakon propuštanja tri utrke zbog operacije sinusa vratio u svoj bolid nakon što ga je mijenjao Alexander Wurz, a Benetton je četiri dana prije 1. slobodnog treninga potvrdio da će 1998. za njih voziti Giancarlo Fisichella.

Berger je osvojio 12. i posljednji pole position u karijeri (1:41.873) s 0.023 sekunde prednosti ispred Fisichelle u Jordan Peugeotu (također V10 motor, jedino su Minardi i Tyrrell koristili V8 motore), a treći i četvrti startali su Hakkinen i Schumacher.

Fisichelli je ovo bio prvi start iz prvoga reda u karijeri, a u utrci je prvi puta poveo utrku i u vodstvu se nalazio sedam krugova (preostalih 38 krugova vodio je Berger).

Berger je zadržao vodstvo na startu, a Fisichella ga je pritiskao sve dok mu nije pukla guma na ostacima raspadnutoga Ford Zetec-R motora Jana Magnussena. Iako mu je Magnussenovo odustajanje isprve donijelo vodstvo jer je dim iz motora usporio Bergera prije ulaska u boks, Fisichella je vodio samo dva kruga prije nego ga je Berger prestigao.

Michael Schumacher završio je drugi za Ferrari i nakon utrke Fisichellu vozio do boksa, a treći je bio Mika Hakkinen u McLaren Mercedesu. Trulli je osvojio prve bodove u karijeri na četvrtom mjestu, Ralf Schumacher bio je peti u drugom Jordanu, a Jean Alesi šesti u drugom Benettonu.

“Fantastična pobjeda za mene, momčad i sve, zaista sam osjećao da ovoga vikenda imam neke supermoći jer iako nisam u najboljoj formi mogao sam se koncentrirati cijelu utrku,” rekao je tada 38-godišnji Berger.

“Momčad je odradila sjajan posao i naša je strategija bila savršena. Imao sam problema pretkraj kad sam izgubio četiri ili pet sekundi kad je nekome otkazao motor ispred mene. Skoro sam u potpunosti stao i zaista sam mislio da sam izgubio utrku.”

“Bilo je iznenađujuće što sam nastavio u vodstvu! Mislim da smo dokazali da imamo odličan paket i da možemo ponovno biti konkurentni u ostatku sezone.”

“Cijeli vikend bio je vrlo emotivan za mene i posljednji krug bio je jedan od onih kojega ću se uvijek sjećati.”

Schumacher je drugim mjestom povećao svoju prednost ispred Villeneuvea na deset bodova, a Ferrari je vodio s devet bodova više od Williamsa, sedam utrka prije kraja – prisjetio se MAX F1.