Što smo vidjeli na prvoj utrci nove F1 sezone u Bahreinu? Ako pogledamo konačni poredak - ništa novo niti puno drukčije u odnosu na godinu ranije. Piše: Antonio Baković
Verstappen je druga galaksija za sve ostale, Perez to sve skupa nekako prati na radost svoje momčadi i svojih navijača, Ferrari je prvi izazivač koji je naoštrio zube, ali ih je odmah i polomio, a svima ostalima preostaje nadati se da će Red Bull ponekad napraviti krivi korak i ostaviti nešto na stolu. Ali, krenimo redom.
O prošloj sezoni sve je već ispričano. Bila je gotovo savršena ako ste Red Bull i Max Verstappen. Toliko savršena da su svi sasvim logično pomislili kako se to ne može nastaviti ili ponoviti. Ali, eto, na razočaranje neutralnih fanova itekako može. Čovjek je bio daleko od svog maksimuma, a svejedno je desetoricu vozača obišao za cijeli krug. Pereza je zakucao na 22 sekunde zaostatka. Što bi bilo da se morao truditi? Bojim se i pomisliti. Nezahvalno je nakon prve utrke tvrditi da je prvenstvo riješeno, no s druge strane iskreno se zapitajte na koga biste uložili zadnjih 100 eura na kladionici? Mislim da je sve jasno.
Nisu rijetki komentari na društvenim mrežama koji kažu otprilike: “Hvala vam na ovoj utrci. Pogledao sam je, ali vidimo se iduće godine”.
Pereza čeka više ili manje napeta borba za drugo mjesto. Koliko će dramatična biti ovisti će prije svega o Ferrariju. Talijani su uz određene dječje bolesti na otvaranju sezone na dobar način otvorili novo poglavlje. Uzeli su prve dvije “slobodne” pozicije, a čini se da bi mogli profitirati od situacije u kojoj se zna da Sainz vozi posljednju sezonu u crvenom bolidu. Zašto to mislim?
Pa zato jer je Leclerc u misiji dokazivanja da može biti broj jedan iduće sezone kada dođe Lewis Hamilton, a Sainz želi Ferrariju pokazati da ga se previše olako riješio s tim da će mu dobre izvedbe olakšati izbor novog poslodavca za narednu godinu. U toj borbi za bodove momčad bi mogla profitirati.
Iza njih su tri momčadi pogonjene Mercedesovim agregatom. Naravno, to su Mercedes, Mclaren i Aston Martin. Zasad se čini da je tu Aston ipak korak iza bez obzira na čeličnu volju Fernanda Alonsa, a da od Srebrnih strijela i Papaje u uvodnom dijelu sezone možemo očekivati zanimljive borbe od staze do staze. Sve to naravno vrijedi do trenutka kad momčadi krenu dostavljati prve pakete poboljšanja jer to će biti trenutak kada bi se odnosi snaga mogli promijeniti u većoj ili manjoj mjeri.
Velikih promjena u odnosu snaga nije bilo ni među “drugih” pet momčadi. Zhou je sa Sauberom uzeo 11. mjesto ispred Haasovog Magnussena, a onda su se iza njh smjestili vozači RB-a Ricciardo i Tsunoda (iako, malo je reći da Yuki nije bio zadovoljan obaveznim prepuštanjem pozicije momčadskom kolegi). Tu je i Williams kojeg, čini se, čeka sezona u kojoj će računati na pojedinačne bljeskove Alexa Albona, a posebna priča je Alpine.
Francuzi su jedina momčad koja na startu sezone nije smanjila relativnu razliku u odnosu na Red Bull. To je dovelo do ostavki u vrhu momčadi zaduženom za razvoj bolida. Samo po sebi to naravno više ne može donijeti puno dobroga jer ovo je bolid s kojim se Gasly i Ocon moraju hrvati ove godine, ali je barem pokazatelj da se traži neko novo rješenje i šok terapija za budućnost koja Alpineu nikako da postane sadašnjost.
Na kraju što reći osim zapjevati poznati stih Bijelog dugmeta: “Sve je isto ko i lani”. Očito nas čeka još jedna sezona koju će obilježiti Red Bull kojem svi gledaju u leđa. Znamo nekada kazati kako vodeći vozač ima metu na leđima, ali to nije slučaj s Maxom jer on je toliko ispred svih da tu imaginarnu metu nitko ne stigne ni naciljati.
Max Verstappen – četverostruki prvak svijeta? Nije velika greška ako to izgovorite jer za razliku od, primjerice Alpinea kojem budućnost stalno bježi, nekima ona dolazi i prije nego do nje u praksi i stignu.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!