Aston Martin predstavio novi bolid: ‘Za ovogodišnji bolid doista smo uzeli u obzir lekcije’

Automoto 23. velj 202522:31 0 komentara
Photo: Aston Martin

Aston Martin je otkrio svoga novog izazivača za novu sezonu Formule 1 nakon što smo na zajedničkom predstavljanju vidjeli samo novi vizualni identitet na starom bolidu.

AMR25 je evolucija svog prethodnika, s promjenama čiji je cilj učiniti bolid voznijim i poboljšati opće povjerenje vozača, što je bila velika slabost prošlogodišnjega paketa, posebno nakon novih dijelova uvedenih u Imoli.

Iako je momčad 2023. iznenadila fantastičnom formom, posebno u prvoj trećini sezone, i s Alonsom osam puta završila na postolju, 2024. nije donijela željeni napredak i sezonu su proveli na usamljenom petom mjestu, bez ijednoga postolja.

Novi bolid ima velike promjene aerodinamičkih površina u usporedbi s AMR24, s najistaknutijim promjenama na prednjim i stražnjim krilima, bočnim nosačima, poklopcu motora i podnici.

Predvodnik momčadi u 2025. je izvršni direktor i voditelj Andy Cowell, sa savršenim spojem iskustva i stručnosti na raspolaganju kako uz stazu tako i unutar AMR tehnološkog kampusa u Silverstoneu, koji je zamijenio Mikea Kracka koji je sada šef operacija na stazi, piše MaxF1.

“Uzbuđen sam što je ova sezona započela i što ću vidjeti kako AMR25 izlazi na stazu sutra u Bahreinu,” rekao je Cowell.

“To je vrhunac ogromnog truda i predanosti u AMR tehnološkom kampusu. Svi smo inspirirani DNK Aston Martina i neumorno težimo izvrsnosti, na stazi i izvan nje.”

“Za ovogodišnji bolid doista smo uzeli u obzir lekcije i povratne informacije iz prošle sezone. Usredotočili smo se na stvaranje vozljivoga bolida za Lancea i Fernanda i jako smo se trudili da ga učinimo benignijim.”

“Očekujemo da će biti tijesno od samog početka u Australiji tako da znamo da neće biti lako. Naši ciljevi su realni s pogledom na to kako se možemo kontinuirano poboljšavati u svim područjima, pogotovo jer mi, kao i sve momčadi, pristupiti vitalnoj promjeni pravila za 2026.”

Zajednički najduži vozački par na startnoj postavi za 2025

Vozačka postava momčadi ulazi u svoju treću uzastopnu godinu zajedno i to je zajednički najduži par za 2025. uz McLaren koji je jedina preostala momčad koja nije mijenjala vozače za 2025.

Lance kreće u svoju petu sezonu u zelenim bojama, a 26-godišnjak je sada najiskusniji kanadski vozač svih vremena u sportu. Fernando ulazi u svoju treću sezonu s momčadi, dok dvostruki svjetski prvak u vožnji kreće u rekordnu 22. sezonu natječući se u Formuli 1.

“Puno smo naučili u 2024. i momčad je to koristila kao pokretačku snagu dok krećemo u ovu sezonu s AMR25,” rekao je Alonso.

“Konkurencija će biti vrlo tijesna u ovoj posljednjoj godini ovih pravila, ali znam da je momčad naporno radila kako bi bili sigurni da smo spremni. Uzbuđen sam što se vraćam na pravi put; spreman sam pomoći momčadi da ojača i nastavi ovo putovanje s Aston Martin Aramcom.”

“Svi smo uložili puno rada tijekom zime kako bismo se poboljšali za 2025. Kao momčad, svi želimo dobro raditi i nastavit ćemo učiti tijekom godine,” rekao je Stroll.

“Ono što ovdje gradimo je tako uzbudljiv projekt sa sjajnim alatima i talentiranim ljudima, a 2025. je ključna godina za napredak. Veselim se sezoni koja je pred nama i povratku u kokpit, počevši s predsezonskim testiranjem u Bahrain.”

Što donosi novi AMR25

Photo: Aston Martin

Prednje krilo AMR25 je značajna evolucija prednjeg krila koje je momčad predstavila krajem prošle godine. Promjene su usmjerene na poboljšanje downforcea pri malim brzinama, balans i više stabilnosti vozačima kroz sve faze zavoja.

Bočne stranice AMR25 su reprofilirani i vizualno su najupečatljivija promjena u usporedbi s prethodnikom. Duboko urezane, imaju kanal duž gornje površine za bolje usmjeravanje protoka zraka, što je dobro poznati trend od početka ove ere pravila koja je započela 2022.

Usko pakirani raspored hladnjaka rekonfiguriran je kako bi se prilagodio novom dizajnu bočnih stranica. Hladnjaci igraju ključnu ulogu u regulaciji temperature pogonske jedinice, ali i aerodinamike jer kompaktniji dizajn omogućuje bolji protok zraka i kontrolu zračne struje prema stražnjem kraju.

Poklopac motora ima nazubljeni kralježak oštar poput žileta koji se proteže od središnjega usisnika iznad vozačeve glave prema stražnjem krilu kako bi usmjerio protok zraka prema stražnjem dijelu bolida.

Photo: Aston Martin

Dizajn podnice je revidiran kako bi se poboljšao protok zraka ispod bolida. Novi dizajn bočnih stranica i dizajn karoserije ga nadopunjuju, omogućujući bolje upravljanje protokom zraka ispod bolida i preko stražnjeg krila.

Novi kočioni kanali na prednjem i stražnjem dijelu bolida dizajnirani su za poboljšanje hlađenja kočnica i upravljanja protokom zraka. Kočni kanali usmjeravaju zrak u, ali i iz kočnog sklopa koji se sastoji od Brembo kočionih čeljusti i diskova i pločica od karbonskih vlakana Carbon Industrie.

Stabilan stražnji dio također poboljšava skretanje u zavoju ograničavajući klizanje, a stražnje krilo AMR25 dizajnirano je imajući to na umu, poboljšavajući učinkovitost u odnosu na prethodni dizajn.

Lance i Fernando prvi će put osjetiti AMR25 sutra kada odu na Bahrain International Circuit na promotivni događaj prije početka službenih predsezonskih testiranja 26. – 28. veljače.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!