Osma utrka ovogodišnjega prvenstva vraća nas na sjevernoameričko tlo, na stazu nazvanu po slavnom Gillesu Villeneuveu koja je sve samo ne uobičajena, a posve drukčije karakteristike od Barcelone jamče novi zaplet u borbi iza nedodirljivoga Red Bulla između Mercedesa, Ferrarija i Aston Martina.
Nakon što je Mercedes u Monaku predstavio novi paket poboljšanja i u punoj snazi ga iskoristio u Barceloni za dvostruko pobjedničko postolje, njihovi suparnici iz Ferrarija i Aston Martina ostali su bez odgovora na brzinu crnih bolida iz Brackleya, donosi MaxF1.
Posve drukčija priroda staze Gilles Villeneuve, koja naglasak stavlja na pravocrtno ubrzanje, pravocrtno kočenje i aerodinamičku učinkovitost, kao i posve drukčije gume koje je pripremio Pirelli (tri najmekše naspram tri najtvrđe mješavine iz Barcelone), sigurno će donijeti zanimljive obrate u odnosu snaga među momčadima.
To se ne bi trebalo odnositi na Red Bull koji je na svakoj stazi najbrži i jedino što varira je iznos njihove prednosti, a Verstappen je nakon prošlogodišnje pobjede s pole positiona i ove godine veliki favorit.
Velika nagrada Kanade u kalendaru Formule 1 nalazi se od 1967., a na stazi Gilles Villeneuve vozi se od 1978. Staza je smještena na otoku Île Notre-Dame, a kako se većinu godine ne koristi za utrkivanje, početkom F1 vikenda vrlo je prašnjava.
Slično kao i u Melbourneu, utrka se održava u javnom parku, a bolidi jure ispod krošnji drveća. Staza se jedva promijenila otkako je postala dio kalendara, a najveću je promjenu doživjela 1988. kada je promijenjen položaj bokseva. Razlog je što su utrke na ovoj stazi redovito uzbudljive, često i kaotične, neovisno o vremenskim prilikama.
Dvije najbolje prilike za pretjecanje su vrlo spori zavoj 10 i posljednja šikana (zavoji 12 i 13) na kraju dugoga pravca. Također, često vidimo pretjecanjima i u prvih nekoliko zavoja, kao i u zavojima 6 i 8 gdje staza prolazi kroz park.
Bolid nije nimalo lako podesiti jer je potreban što veći downforce za uske i spore šikane, pogotovo prilikom kočenja i ubrzavanja, a mnoštvo pravaca, pogotovo onaj na u 3.sektoru, zahtjevaju što veću brzinu na pravcu. Zato se momčadi u pravilu odlučuju za srednje/niske downforce postavke kako bi udovoljili svim zahtjevima.
Vrlo važan element su i rubnici koji se moraju agresivno koristiti kako bi se ostvarilo dobro vrijeme po krugu pa se prilikom podešavanja bolida posebna pozornost obraća i na ponašanje bolida prilikom prelaska preko njih, a podsjetimo se i kako je protekla VN Kanade u prošloj sezoni.
Max Verstappen ostvario je šestu pobjedu u 2022. i prvu u Kanadi s kojom je povećao prednost u poretku vozača nakon kasnoga pritiska Sainza u Ferrariju koji mu se približio nakon izlaska sigurnosnoga automobila.
Verstappen je drugi puta ušao u boks u 44. krugu, uzeo set hard guma i vratio se iza Hamiltona kojega je prestigao nakon samo jednoga kruga, a Sainz je vodio s oko deset sekundi prednosti.
Leclerc se probio u krug osvajača bodova, a Tsunodina pogreška na izlasku iz boksa, zbog koje se zabio u barijere u prvom zavoju, izazvala je izlazak sigurnosnoga automobila.
Sainz je to iskoristio i ušao u boks po hard gume i vratio se iza Verstappena koji je imao šest krugova starije gume dok su iza njega bili Hamilton, Russell, Ocon, Alonso i Leclerc.
Sainz je do kraja utrke ostao na manje od sekunde zaostatka za Verstappenom, odvozio najbrži krug utrke, ali nije uspio lansirati napad za pobjedu.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!