ANKETA: Mogu li Ferrari i Aston Martin uzvratiti Mercedesu?

Automoto 14. lip 202315:43 0 komentara
AP Photo/Frank Augstein via Guliver

Osma utrka ovogodišnjega prvenstva vraća nas na sjevernoameričko tlo, na stazu nazvanu po slavnom Gillesu Villeneuveu koja je sve samo ne uobičajena, a posve drukčije karakteristike od Barcelone jamče novi zaplet u borbi iza nedodirljivoga Red Bulla između Mercedesa, Ferrarija i Aston Martina.

Nakon što je Mercedes u Monaku predstavio novi paket poboljšanja i u punoj snazi ga iskoristio u Barceloni za dvostruko pobjedničko postolje, njihovi suparnici iz Ferrarija i Aston Martina ostali su bez odgovora na brzinu crnih bolida iz Brackleya, donosi MaxF1.

Posve drukčija priroda staze Gilles Villeneuve, koja naglasak stavlja na pravocrtno ubrzanje, pravocrtno kočenje i aerodinamičku učinkovitost, kao i posve drukčije gume koje je pripremio Pirelli (tri najmekše naspram tri najtvrđe mješavine iz Barcelone), sigurno će donijeti zanimljive obrate u odnosu snaga među momčadima.

To se ne bi trebalo odnositi na Red Bull koji je na svakoj stazi najbrži i jedino što varira je iznos njihove prednosti, a Verstappen je nakon prošlogodišnje pobjede s pole positiona i ove godine veliki favorit.

Velika nagrada Kanade u kalendaru Formule 1 nalazi se od 1967., a na stazi Gilles Villeneuve vozi se od 1978. Staza je smještena na otoku Île Notre-Dame, a kako se većinu godine ne koristi za utrkivanje, početkom F1 vikenda vrlo je prašnjava.

Slično kao i u Melbourneu, utrka se održava u javnom parku, a bolidi jure ispod krošnji drveća. Staza se jedva promijenila otkako je postala dio kalendara, a najveću je promjenu doživjela 1988. kada je promijenjen položaj bokseva. Razlog je što su utrke na ovoj stazi redovito uzbudljive, često i kaotične, neovisno o vremenskim prilikama.

Dvije najbolje prilike za pretjecanje su vrlo spori zavoj 10 i posljednja šikana (zavoji 12 i 13) na kraju dugoga pravca. Također, često vidimo pretjecanjima i u prvih nekoliko zavoja, kao i u zavojima 6 i 8 gdje staza prolazi kroz park.

Bolid nije nimalo lako podesiti jer je potreban što veći downforce za uske i spore šikane, pogotovo prilikom kočenja i ubrzavanja, a mnoštvo pravaca, pogotovo onaj na u 3.sektoru, zahtjevaju što veću brzinu na pravcu. Zato se momčadi u pravilu odlučuju za srednje/niske downforce postavke kako bi udovoljili svim zahtjevima.

Vrlo važan element su i rubnici koji se moraju agresivno koristiti kako bi se ostvarilo dobro vrijeme po krugu pa se prilikom podešavanja bolida posebna pozornost obraća i na ponašanje bolida prilikom prelaska preko njih, a podsjetimo se i kako je protekla VN Kanade u prošloj sezoni.

Max Verstappen ostvario je šestu pobjedu u 2022. i prvu u Kanadi s kojom je povećao prednost u poretku vozača nakon kasnoga pritiska Sainza u Ferrariju koji mu se približio nakon izlaska sigurnosnoga automobila.

Verstappen je drugi puta ušao u boks u 44. krugu, uzeo set hard guma i vratio se iza Hamiltona kojega je prestigao nakon samo jednoga kruga, a Sainz je vodio s oko deset sekundi prednosti.

Leclerc se probio u krug osvajača bodova, a Tsunodina pogreška na izlasku iz boksa, zbog koje se zabio u barijere u prvom zavoju, izazvala je izlazak sigurnosnoga automobila.

Sainz je to iskoristio i ušao u boks po hard gume i vratio se iza Verstappena koji je imao šest krugova starije gume dok su iza njega bili Hamilton, Russell, Ocon, Alonso i Leclerc.

Sainz je do kraja utrke ostao na manje od sekunde zaostatka za Verstappenom, odvozio najbrži krug utrke, ali nije uspio lansirati napad za pobjedu.

Created with Quiz Maker

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!