Uvode se velike promjene za vozače Formule 1

Automoto 1. velj 202219:54 > 19:55 0 komentara
DPPI Panoramic

Formula 1 s godinom dana zakašnjenja prelazi na 18-inčne gume koje će biti velika promjena za vozače, ali možda još veća promjena bit će smanjenje temperature na koju se smiju zagrijati gume prije izlaska iz garaže što je prva u nizu mjera koja vodi prema potpunoj zabrani grijača guma.

Nove 18-inčne gume Pirelli je dizajnirao krenuvši od praznoga lista papira – novi je profil gume, koji je značajno niži, nova je i struktura gume koja je sada robusnija, a nove su i komponente pri čemu i dalje postoji pet komponenti guma za suho, donosi MAXF1.net.

Proces dizajniranja uključuje i više od 10 000 sati testiranja u zatvorenom, više od 5000 sati simulacija i više od 70 virtualnih prototipa koji su doveli do stvaranja 30 različitih specifikacija koje su momčadi prošle godine testirale i s njima odvozile više od 20 000 kilometara.

Uloga vozača u razvoju novih guma bila je ključna jer je svaki od njih sa svojim komentarima usmjeravao razvoj guma i Pirelliju davao važne povratne informacije koje su pomogle stvaranju novih prototipova guma.

Zbog smanjenja troškova, FIA već godinama spominje zabranu grijača guma koji se u Formuli 1 koriste od 1985., a iako se inicijalno planiralo zabraniti grijače od 2021. u dogovoru s momčadima cilj ih je ukinuti do 2024. s postupnim smanjenjem maksimalne temperature na koju se smiju zagrijati gume.

Od ove sezone, gume za kišu više se ne smiju grijati grijačima, svaka momčad smije koristiti 20 umjesto 40 grijača guma, što je prvi korak prema smanjenju troškova.

Ali puno veća promjena je smanjenje temperature na koju se gume smiju grijati – do ove sezone prednje gume mogle su se zagrijati do 100 Celzijevih stupnjeva dok su se stražnje mogle grijati do 80 stupnjeva.

Od 2022. i prednje i stražnje gume smiju se zagrijati najviše do 70 Celzijevih stupnjeva što je velika promjena jer je radna temperatura guma ostala slična kao i dosad, oko 100 Celzijevih stupnjeva.

Gume brzo gube temperaturu kad se grijači skinu s njih, o čemu najbolje svjedoči maksimalno kasno skidanje grijača prije izlaska vozača iz garaže, a vozača nakon toga čeka i spora vožnja boksom pri čemu se dodatno gubi temperatura.

Ipak, vozačima će prilikom zagrijavanja novih 18-inčnih guma pomoći činjenica da se niskoprofilne gume brže zagrijavaju (i hlade) i da je Pirelli prilikom razvoja pazio na zagrijavanje guma.

“Kad smo razvijali gume, obratili smo posebnu pozornost na proces zagrijavanja,” rekao je Pirellijev F1 šef Mario Isola.

“Taj aspekt ne bi trebao patiti jer smo proširili radno podučje [temperaturni raspon u kojem guma nudi optimalne performanse].”

“Vozači su nam rekli da je trebalo nekoliko krugova [na testu u Abu Dhabiju na kraju 2021.] da dvije najtvrđe komponente [C1 i C2] uđu u radno područje.”

Pirelli je za novu generaciju bolida, koja će biti 43 kilograma teža nego 2021., dizajnirao novu konstrukciju guma koja je sada robusnija (i teža) pa će se moći koristiti niži startni tlakovi.

“Konstrukcija novih guma je robusnija što znači da ćemo moći koristiti niže tlakove,” rekao je Isola.

“Ne mogu dočekati da vidim kako će se nove gume nositi s novim bolidima za 2022. Što se tiče aerodinamike i razine downforcea, velika je razlika u odnosu na prije.”

“Očekujem da će novi bolidi imati manje downforcea u sporim zavojima i više downforcea u brzim. Nažalost, to nismo mogli simulirati sa starim bolidima [na kojima su se testirale 18-inčne gume na testu u Abu Dhabiju].”

Osim što je za 2022. porasla minimalna težina bolida za 43 kg (2021. 752 kg, 2022. 795 kg), porasla je i težina kotača zbog prelaska s 13-inčnih na 18-inčne gume.

Prednj kotač teži je 2.5 kg u odnosu na prošlu godinu, a stražnji kotač je 3 kg teži što će vozači itekako osjetiti. Ali zato će im niži profil gume omogućiti preciznije upravljanje.

“Vozači su nam rekli da mogu osjetiti dodatnu težinu na upravljaču,” potvrdio je Isola.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!