Mika Hakkinen na današnji je dan 1998. osvojio svoj prvi naslov svjetskoga prvaka nakon što je slavio na posljednjoj utrci prvenstva u Japanu i pobijedio Michaela Schumachera u Ferrariju.
Hakkinen je 1998. vodio u prvenstvu od prve utrke sezone u Australiji gdje je ostvario dvostruku pobjedu za McLaren ispred momčadskog kolege Coultharda koji ga je pustio zbog internog dogovora u kojem prednost ima vozač koji prvi prođe prvi zavoj u prvom krugu, a Finac je vodstvo u poretku zadržao do kraja sezone, donosi MaxF1.net.
Hakkinen je pobijedio na prve dvije utrke sezone u Australiji i Brazilu, završio drugi u Argentini, a nakon odustajanja u Imoli zbog mjenjača opet je slavio na iduće dvije utrke u Španjolskoj i Monaku.
U tom trenutku, nakon prvih šest utrka sezone, Hakkinen je vodio sa 17 bodova prednosti ispred Schumachera, ali Nijemac uzvraća s tri uzastopne pobjede u Kanadi, Francuskoj i Velikoj Britaniji i smanjuje Hakkinenovu prednost na samo dva boda.
Hakkinen je iza toga spojio još dvije uzastopne pobjede u Austriji i Njemačkoj prije Schumacherove sjajne pobjede u Mađarskoj s tri zaustavljanja u boksu s kojom se vratio na sedam bodova iza Hakkinena.
Kontroverzni trenutak dogodio se u Belgiji gdje se Schumacher zabio u Coultharda po teškoj kiši, nakon čega se sumnjalo da je Škot namjerno usporio kako bi pomogao momčadskom kolegi, a nakon dvostruke pobjede za Ferrari u Monzi Schumacher i Hakkinen su uoči posljednje dvije utrke sezone bili bodovno poravnati na 80 bodova.
Hakkinen je zatim pobijedio na pretposljednjoj utrci prvenstva na Nurburgringu gdje se vozila VN Luksemburga, a nakon Schumacherovih problema s pole positiona na startu utrke u Japanu Hakkinen je bez problema slavio i osvojio naslov s osam pobjeda i okruglih 100 bodova.
“Ovo je jako poseban dan za mene, trebalo mi je dosta da osvojim svjetsko prvenstvo u Formuli 1, ali sad se to i dogodilo i jako sam sretan”, rekao je Hakkinen nakon utrke.
“Momčad je ove sezone puno postigla i ovo je savršen rezultat za nas. Dva kriva starta značila su da moram ostati usredotočen unatoč prekidima i moram reći da je momčad odradila sjajan posao i zadržala bolid u optimalnom stanju.”
“Naravno da je činjenica da je Michael startao sa začelja smanjila pritisak, ali znao sam da će biti brz i da će se probiti kroz poredak. Momčad me informirala o tome što se događa što je bilo dobro jer sam se mogao koncentrirati na bolid, držati glavu gore i ostati hladan.”
“Sjajan dan za cijelu momčad, hvala vam!”
Hakkinen je pobijedio osam puta (Schumacher šest), osvojio devet pole positiona (Schumacher tri), 11 puta bio na postolju (kao i Schumacher) i odvozio šest najbržih krugova (kao i Schumacher).
Od 1015 krugova u F1 sezoni 1998. Hakkinen je vodio u čak 576 (56.75%), a Schumacher u 268 krugova. Zanimljivo, Hakkinen nijedan krug nije proveo izvan prvih šest – u 576 je vodio, u 173 je bio drugi, u 87 treći, u 12 četvrti, u jednom peti i u sedam šesti.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!