Mika Hakkinen na današnji je dan 1998. osvojio svoj prvi naslov svjetskoga prvaka nakon što je slavio na posljednjoj utrci prvenstva u Japanu i pobijedio Michaela Schumachera u Ferrariju.
Hakkinen je 1998. vodio u prvenstvu od prve utrke sezone u Australiji gdje je ostvario dvostruku pobjedu za McLaren ispred momčadskog kolege Coultharda koji ga je pustio zbog internog dogovora u kojem prednost ima vozač koji prvi prođe prvi zavoj u prvom krugu, a Finac je vodstvo u poretku zadržao do kraja sezone, donosi MaxF1.net.
Hakkinen je pobijedio na prve dvije utrke sezone u Australiji i Brazilu, završio drugi u Argentini, a nakon odustajanja u Imoli zbog mjenjača opet je slavio na iduće dvije utrke u Španjolskoj i Monaku.
U tom trenutku, nakon prvih šest utrka sezone, Hakkinen je vodio sa 17 bodova prednosti ispred Schumachera, ali Nijemac uzvraća s tri uzastopne pobjede u Kanadi, Francuskoj i Velikoj Britaniji i smanjuje Hakkinenovu prednost na samo dva boda.
Hakkinen je iza toga spojio još dvije uzastopne pobjede u Austriji i Njemačkoj prije Schumacherove sjajne pobjede u Mađarskoj s tri zaustavljanja u boksu s kojom se vratio na sedam bodova iza Hakkinena.
Kontroverzni trenutak dogodio se u Belgiji gdje se Schumacher zabio u Coultharda po teškoj kiši, nakon čega se sumnjalo da je Škot namjerno usporio kako bi pomogao momčadskom kolegi, a nakon dvostruke pobjede za Ferrari u Monzi Schumacher i Hakkinen su uoči posljednje dvije utrke sezone bili bodovno poravnati na 80 bodova.
Hakkinen je zatim pobijedio na pretposljednjoj utrci prvenstva na Nurburgringu gdje se vozila VN Luksemburga, a nakon Schumacherovih problema s pole positiona na startu utrke u Japanu Hakkinen je bez problema slavio i osvojio naslov s osam pobjeda i okruglih 100 bodova.
“Ovo je jako poseban dan za mene, trebalo mi je dosta da osvojim svjetsko prvenstvo u Formuli 1, ali sad se to i dogodilo i jako sam sretan”, rekao je Hakkinen nakon utrke.
“Momčad je ove sezone puno postigla i ovo je savršen rezultat za nas. Dva kriva starta značila su da moram ostati usredotočen unatoč prekidima i moram reći da je momčad odradila sjajan posao i zadržala bolid u optimalnom stanju.”
“Naravno da je činjenica da je Michael startao sa začelja smanjila pritisak, ali znao sam da će biti brz i da će se probiti kroz poredak. Momčad me informirala o tome što se događa što je bilo dobro jer sam se mogao koncentrirati na bolid, držati glavu gore i ostati hladan.”
“Sjajan dan za cijelu momčad, hvala vam!”
Hakkinen je pobijedio osam puta (Schumacher šest), osvojio devet pole positiona (Schumacher tri), 11 puta bio na postolju (kao i Schumacher) i odvozio šest najbržih krugova (kao i Schumacher).
Od 1015 krugova u F1 sezoni 1998. Hakkinen je vodio u čak 576 (56.75%), a Schumacher u 268 krugova. Zanimljivo, Hakkinen nijedan krug nije proveo izvan prvih šest – u 576 je vodio, u 173 je bio drugi, u 87 treći, u 12 četvrti, u jednom peti i u sedam šesti.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Bundesliga
Premier League
La Liga
Champions League
Europa League
Conference League
Eurobasket 2025
Euroleague
NBA
ABA League
Eurocup
ACB League
Australian Open
Roland Garros
Wimbledon
US Open
Masters 1000
Formula 1
MotoGP
WRC

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!