Pirellijev šef F1 programa Mario Isola tvrdi da će novi F1 bolidi za 2021. biti podjednako brzi kao i njihovi prethodnici unatoč značajnom smanjenju downforcea i novim robusnijim gumama koje su sporije od prošlogodišnjih.
FIA je uoči F1 sezone 2021. donijela nekoliko pravila kojima su ograničili dimenzije podnice, difuzora i krilaca oko usisnika za hlađenje kočnica kako bi smanjili razine downforcea za oko 10%.
Promjene su izglasane kako bi se usporio razvoj koji je Pirellijeve gume doveo do granice izdržljivosti, što je bilo posebno očito na VN Velike Britanije, uoči velike promjene pravila za 2022. koja će značajno smanjiti downforce kako bi se poboljšalo utrkivanje.
Također, Pirelli je za 2021. pripremio i nove gume koje su teže i čvršće konstrukcije kako bi se lakše nosili s velikim opterećenjima i kako bi vozači na njima mogli više pritiskati bez opasnosti od pucanja.
Ali zahvaljujući velikim resursima i znanju F1 stručnjaka većina momčadi uspjela je nadoknaditi značajan dio izgubljenoga downforcea, a unatoč gubicima i sporijim gumama Pirelli očekuje slična vremena po krugu kao i 2020.
“Razlika u odnosu na prošlu godinu je jako, jako mala”, rekao je Isola.
“Kad u obzir uzmete stazu koja nije bila u savršenom stanju, smanjenje downforcea i više goriva [u odnosu na prošlogodišnje kvalifikacije], ne mislim da ćemo vidjeti ikakvu razliku u vremenima po krugu.”
Novu sezone Formule 1 ekskluzivno pratite na kanalima Sportkluba.