Hrvatski automobilist pokorio Aziju

Ostala natjecanja 26. lis 201813:17 > 13:25
sport klub

Martin Kodrić, vozeći Lamboghini Huracan, postao je prvak prestižnog azijskog prvenstva Blancpain GT Series. Piše Darin Janković

Nevjerojatno kako je gotovo nezamijećeno, ispod medijskog radara, prošao jedan od najvećih uspjeha u povijesti hrvatskog automobilizma. Naime, 21-godišnji Samoborac Martin Kodrić postao je prvakom prestižnog prvenstva Blancpain GT Series Asia, dalekoistične inačice svjetske GT serije. Potsjetimo, Blancpain GT serija nasljedila je nekadašnje FIA GT prvenstvo, a vozi se i u europskoj te internacionalnoj verziji. Na utrkama se voze najmoćniji automobili grupe GT3 – Mercedes-AMG, Ferrari 488, Nissan GT-R, Audi R8, Porsche 991… – a zajedno s njima na stazi su i nešto slabiji automobili klase GT4. Kodrić je ovaj uspjeh postigao vozeći Lamborghini Huracan GT3 za FFF Racing Team, u paru s mladim danskim vozačem Denisom Lindom.

Posjetili smo Martina u njegovom samoborskom domu, a prvo nas je zanimalo otkud se našao upravo u Aziji…

Kodrić: Već sam drugu godinu jedan od osam tvorničkih vozača Lamborghinija, pa je to bila njihova odluka. Oni podržavaju momčad FFF Racing Team, inače u kineskom vlasništvu, te je nakon brojnih testiranja odluka pala da vozački par činimo Denis Lind i ja.

SK: Da li je takva čvrsta sugestija iz Bolonje bila i dodatni pritisak na vas?

Kodrić: Moram priznati da jest, jer nama je već od samog početka serije bilo jasno da će samo jedan rezultat biti uspjeh: titula prvaka. I na sreću, to smo i uspjeli, iako smo imali vrlo jaku konkurenciju ove sezone izvrsnih Mercedesa-AMG.

SK: Objasnite nam što znači vožnja u paru, odnosno koliko je važan sklad s kolegom-vozačem?

Kodrić: Utrka traje jedan sat, a između 35 i 25 minuta prije kraja obavezan je odlazak u pit-stop gdje se odmah radi i promjena vozača. Dakle, važno je da vozači imaju sličan vozački stil i da im odgovara sličan set-up vozila. Tko vozi prvu, a tko drugu „smjenu“ pitanje je taktike: netko je brži s novim gumama i punim tankom goriva, netko je bolji na pojedinoj stazi, sve je to odluka vodstva momčadi na licu mjesta.

sportklub

SK: Koliko ste utrka vozili i kako izgleda utrkivanje u Aziji?

Kodrić: U kalendaru je bilo šest vikenda, a svakoga su se vozile po dvije utrke. Sezona je započela u malezijskom Sepangu, nastavila u tajlandskom Buriramu, pa smo otišli u Japan na Suzuku, pa odmah poslije i na Fuji. Nakon ljetne stanke otišli smo u Kinu i odvozili utrku u Šangaju te sezonu zatvorili na stazi Ningbo. Inače, u ovom su dijelu svijeta potpuno ludi za utrkivanjem svih vrsta, pa nije čudo da se na utrci skupi i više od 50 tisuća gledatelja. Posebno ih privlače ovakvi lijepi i prestžni automobili, a na startu nas zna biti i po 60.

SK: I gdje vam je bilo najbolje?

Kodrić: Odlično smo vozili u Japanu: na Suzuki smo imali jedno treće mjesto, a na Fujiju smo ostvarili prvu pobjedu. Još smo pobijedili po jednom u Šangaju odnosno Ningbou, što je bilo posebno važno kako smo momčad u kineskom vlasništvu.

SK: Karijeru sve započeli kao kartingaš, pa vozač formula. Otkud sada turistički automobili?

Kodrić: Jednostavno sam se našao u tome i više ne mislim mijenjati. Vožnja turstičkih automobila je umogome kompliciranija nego Formula, jer različiti automobili imaju potpuno različite osobine u smislu rasporeda opterećenja, trakcije, aerodinamike, karakteristike motora, prijenosa… tako da je raditi set-up posebni izazov. Uživam u dijelu posla koji traži interakciju s inženjerima i mehaničarima, prilazim tome vrlo odgovorno. Kod kuće imam i vrhunski simulator na kojem stalno treniram te svoje telemetrijske podatke šaljem svom glavnom inženjeru. Otkad ga koristim znatno sam bolji vozač.

SK: Gdje ćete biti sljedeće sezone?

Kodrić: To još nije definirano. Ja sam još uvijek pod ugovorom u Lamborghiniju i naravno da će biti glavna njihova odluka. Ići ponovno u Aziju je opcija, iako će moja momčad nastupiti u Europi pa postoji mogućnost da konačno ostanem jedne sezone ovdje, bliže kući.

SK: Sve to u cilju…?

Kodrić: Cilj je jednog dana postati stalni vozač FIA World Endurance Championship, voziti prototipove klase GT1… Naravno, svjestan sam da je do tamo dalek put, ali ja sam spreman.