Može li Red Bull u S. Arabiji zaustaviti Ferrari?

DPPI Panoramic via Guliver Image

Staza Jeddah Corniche drugi će puta biti gost utrke Formule 1 nakon što je prošle godine bila pretposljednja utrka i pružila napeti dvoboj Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena, a ove sezone glavno je pitanje može li itko zaustaviti Ferrari koji je u Bahrainu slavio dvostruku pobjedu?

Bahrain je prošao u znaku Ferrarija koji je ostvario prvu dvostruku na otvaranju sezone od 2010. i koji je u Leclercovim rukama bio najbrži i u kvalifikacijama i u utrci, a pozornost je privukao i napredak njihove pogonske jedinice koja je pomogla i njihovim klijentima Alfa Romeu i Haasu, donosi MAXF1.net.

Džeda je puno brža staza od Bahraina s prosječnom brzinom kruga u prošlogodišnjim kvalifikacijama od 254 km/h, a za razliku od Sakhira na stazi je puno brzih zavoja.

JEDDAH CORNICHE CIRCUIT

Broj utrka: 1 (2021)
Broj krugova: 50
Duljina kruga: 6174 m
Duljina utrke: 308.750 km

Rekord kruga u utrci: 1:30.734 (Lewis Hamilton, Mercedes F1 W12, 2021.)
Apsolutni rekord kruga: 1:27.511 (Lewis Hamilton, Q3, Mercedes F1 W12, 2021.)

REKORDI (nakon utrke 2021.)

Pobjede: Lewis Hamilton (1), Mercedes (1)

Pole positioni: Lewis Hamilton (1), Mercedes (1)
Najbrži krugovi: Lewis Hamilton (1), Mercedes (1)
Pobjednička postolja: Hamilton, Verstappen, Bottas (1), Mercedes (2)
Prvi startni red: Hamilton i Bottas (1) Mercedes (2)

Utrka u vodstvu: Verstappen, Hamilton i Ocon (1), Mercedes, Red Bull, Alpine (1)
Bodovi: Lewis Hamilton (26), Mercedes (41)

Stazu Jeddah Corniche Circuit nova je staza u F1 kalendaru 2021. i dizajnirana je da bude najbrža ulična staza u povijesti ovoga sporta, a smještena je u regiji Corniche, 30 km dugom obalnom području drevnoga arapskoga grada Džede.

JEDDAH CORNICHE CIRCUIT

Dizajnirala ju je kompanija Tilke, koju je utemeljio poznati dizajner F1 staza Herman Tilke, a koja je koristila satelitske snimke kako bi razmotrili koje bi dijelove mogli koristiti za novu, izuzetno brzu stazu.

Staza je druga najduža u kalendaru (6174 m) iza Spa Francorchampsa (7004 m), a prema simulacijama je trebala biti druga najbrža staza (prosjek oko 252 km/h), sporija tek od najbrže staze u kalendaru Monze (najbrži krug u kvalifikacijama 2021. vožen je prosječnom brzinom od 259 km/h) i brža od izuzetno brzoga Silverstonea (najbrži kvalifikacijski krug 2021. vožen je prosječnom brzinom od 246.5 km/h).

Simulacije su se pokazale prilično točnija jer je Hamilton u kvalifikacijama vozio prosječnom brzinom od 253.984 km/h što je sporije samo od Monze (najbrži kvalifikacijski krug 2021. Hamilton je vozio prosječnom brzinom od 262.143 km/h).

Izuzetno brza staza sastoji se od 27 zavoja, najviše od svih staza u kalendaru, i čak tri DRS zone koje bi trebale olakšati pretjecanja, a jedan od najzahtjevnijih zavoja je zavoj broj 13, dugi lijevi zavoj nagnut pod kutem od 12 stupnjeva koji će jako opteretiti desne gume.

Iako je staza vrlo brza, na nekim je mjestima vrlo uska što znači da će u slučaju sudara vrlo vjerojatno izaći sigurnosni automobil, što će utjecati na strategiju u nedjeljnoj utrci, a sudari na treninzima i kvalifikacijama mogli bi dovesti do prekida.

Džeda ima jednu od najvrućih klima u ovogodišnjem kalendaru ove godine s prosječnim temperaturama u prosincu od 30.7 Celzijevih stupnjeva, ali start utrke je najkasniji cijele sezone (20:30 h prema lokalnom vremenu).

Noćni termin drugoga treninga, kvalifikacija i utrke znači da će uvjeti u tim ključnim sesijama biti znatno drukčiji nego na dva slobodna treninga koji se voze preko dana.

S obzirom da je staza dovršena u posljednjim trenucima, vozači su u prvom izdanju iskusili prilično izazovne i skliske uvjete, ali u čišćenju staze pomoći će im i ostale trkaće serije koje će se također održati tijekom vikenda.

Prvi sektor staze ima najmanju prosječnu brzinu s prilično sporim prvim i drugim zavojem, a nakon toga slijede srednje brzi zavoji 4,6,7,8 i 10 dok se zavoji 3, 5, 9, 11 i 12 prolaze punim gasom.

Drugi sektor započinje brzim nagnutim zavojem broj 13, a nakon toga će vozači jedva puštati nogu s gasa sve do kraja sektora odnosno zavoja 22 s kojim počinje treći sektor i završava prva DRS zona.

Nakon kočenja za 22. zavoj opet slijedi dugi period punoga gasa sve do posljednjega zavoja broj 27, a prije njega završava druga DRS zona i nakon toga slijedi izlazak na startno ciljni pravac na kojem je treća DRS zona.

DPPI Panoramic via Guliver Images

Modifikacije na stazi za 2022.

Prva F1 utrka u Saudijskoj Arabiji održala se prošle godine na super brzoj uličnoj stazi u Džedi s prosječnom brzinom kruga u kvalifikacijama od 254 km/h, a brojni incidenti, kako u utrkama Formule 1 tako i u utrkama Formule 2, doveli su u pitanje sigurnost i preglednost staze s brojnim slijepim zavojima.

Nakon završetka prošlogodišnjega trkaćeg vikenda vodstvo staze najavilo je promjene na stazi, a manje od mjesec dana do drugoga izdanja utrke, koja će ove godine biti druga po redu nakon Bahraina, objavili su o kojim promjenama je riječ.

“Potvrđeno je da ćemo napraviti manje promjene na stazi kako bi popravili vidljivost za vozače iz kokpita u nekoliko zavoja, uključujući zavoje 2, 3, 14 i 21 gdje su barijere pomaknute unatrag za 1.5 do 2 metra”, stoji u priopćenju organizatora.

“Barijera na desnoj strani zavoja 27 [posljednji zavoj] bit će pomaknuta natrag za oko 1.5 metara kako bi se staza na tom mjestu proširila. U svim slučajevima osim u zavoju 27, granica staze ostat će ista.”

“Također, dodatne modifikacije napravljene su u zavojima 4, 16, 22 i 24 nakon konzultacije s vozačima koji su tražili uglađeniju barijeru i vrhu zavoja kako bi ju mogli pobrusiti dok prolaze te zavoje.”

“Kako bi to ostvarili, instalirat ćemo čeličnu ploču koja će omotati barijere kako bi im dali uglađenu površinu koji vozači traže kako bi mogli voziti linijama kojima žele oko rekordno brze staze.”

O povijesti staze pročitajte ovdje.