McLarenov glavni izvršni direktor Zak Brown izrazio je zabrinutost sve bližom suradnjom između dvaju Red Bullovih momčadi koja će iduće godine postati još bliža nakon što su u AlphaTauriju priznali da su pogriješili što od početka nisu uzeli Red Bullov ovjes.
Tehnička suradnja momčadi nije ništa novo, što je demonstrirao Haas ulaskom u Formulu 1 2016. kupnjom svih dostupnih dijelova od Ferrarija poput pogonske jedinice, mjenjača, hidraulike i ovjesa, a i mnoge druge momčadi poput Aston Martina i Williamsa imaju proširenu suradnju sa svojim dobavljačem motora Mercedesom, donosi MaxF1.net.
Ali Red Bull se našao pod povećalom jer je vlasnik dvaju momčadi koje koriste isti zračni tunel pa postoji zabrinutost da suradnja može pomoći i Red Bullu i AlphaTauriju, posebno u uvjetima ograničenih aerodinamičkih testiranja i budžeta.
“Pitanje od milijun dolara na koje nitko od nas ne zna odgovor je koliko su rano u Red Bullu ugasili razvoj ovogodišnjega bolida”, rekao je Brown za Autosport.
“Znamo da smo nadmašili ostale u razvojnoj utrci i znamo da smo smanjili zaostatak za Red Bullom, ali ono što nitko od nas ne zna jest je li Red Bull stao, a mi smo ga samo sustigli, ili su oni još u razvoju? Također, imamo neke velike zabrinutosti oko saveza između AlphaTaurija i Red Bulla. Mislim da je to nešto čime se treba pozabaviti u budućnosti.”
Brown je pojasnio zašto smatra da je to bitna tema.
“To su dvije momčadi u zajedničkom vlasništvu, što ne biste imali u drugim sportovima. To im može pomoći na mnogo različitih načina. Postoji razlog zašto sele velik dio svojih ljudi iz Italije [sjedište AlphaTaurija je u talijanskoj Faenzi]. Kao što je rekao Helmut, oni će učiniti apsolutno sve što mogu da imaju koristi za obje svoje momčadi. Razumijem to jer tako kažu pravila. Ali mislim da moramo sagledati upravljanje sportom oko tehničkih saveza.”
Jody Egginton, tehnički direktor momčadi AlphaTaurija koja će se od 2024. zvati novim imenom, rekao je da su pogriješili što su stražnji ovjes Red Bullovoga RB19 uzeli tek u Singapuru, gdje su predstavili i veliki paket aerodinamičkih poboljšanja dizajniran oko nove geometrije.
“Prva odluka da idemo svojim putem s tim kritičnim dijelovima jednostavno je bila pogreška, a ljudi koji su donijeli odluku otada više nisu s nama”, rekao je Egginton za Autosport.
“Pretpostavljam da inženjeri uvijek imaju mnogo argumenata zašto biste trebali učiniti određene stvari, ali mislim da su svi sada shvatili da je s ovom novom promjenom pravila, koja se snažno oslanjanju na downforce iz podnice, ovjes sljedeća najvažnija stvar. Svake smo godine u sinergiji učinili nešto drugačije od 2019. Nekih godina učinili smo malo više i učinili nešto drugačije, nekih godina malo manje.”
“Sljedeće godine ćemo prenijeti stražnji kraj, a naprijed ćemo uzeti Red Bullov prednji ovjes na trenutnom bolidu [RB19]. Dakle, kasnit ćemo jednu godinu.”
AlphaTauri je od Kanade do Austina držao posljednje mjesto u poretku konstruktora, ali zahvaljujući dobroj utrci u Meksiku uspjeli su skočiti na osmo mjesto na kojem su na kraju i završili sezonu.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!