Lewis Hamilton odvozio je uvjerljivo najbrži krug utrke na VN Emilije Romagne koji mu je donio vodstvo u poretku vozača nakon dvije utrke nove F1 sezone, ali ono što privlači pozornost je ogromna prednost koju je imao ispred drugoga najbržeg kruga koji je odvozio Max Verstappen.
Hamilton i Verstappen posljednju su dionicu utrke, nakon prekida zbog sudara Russella i Bottasa, odvozili na medium gumama, a oboje su svoje najbrže krugove odvozili u 60. krugu, piše MAXF1.net.
S obzirom na prilično izjednačenu brzinu Mercedesa i Red Bulla i u kvalifikacijama i u utrci na prvi pogled je iznenađujuće da je Hamilton u svom najbržem krugu bio čak 0.822 sekundi brži od Verstappena.
Motivacija obojice vozača za osvajanjem najbržega kruga nije upitna zbog dodatnoga boda koji nosi i koji je u ovom slučaju odlučio tko će voditi u poretku vozača, ali nekoliko je razloga zašto je Hamilton bio toliko brži.
Prvi razlog je što je Hamilton u svom najbržem krugu imao zavjetrinu i DRS od Norrisa kojega je prestigao u tom krugu i koji je blokirao unutarnju putanju za drugi zavoj (prvu zonu kočenja) tako da Hamilton nije imao kompromitiranu putanju za Tamburello šikanu.
Zato je Hamilton zbog zavjetrine i DRS-a od Norrisa imao samo koristi te je postigao najveću brzinu na ciljnoj crti od svih vozača (292.6 km/h) koja je brža čak i od brzine koju je na istom mjestu postigao u kvalifikacijama u kojima je također imao DRS i još manje goriva (289.0 km/h).
Iako ne postoje podaci o brzini na kraju glavnoga pravca Hamiltonova korist od Norrisove zavjetrine bila je sve veća što mu se više približavao, a koliko je bio brz svjedoči i njegovo najbolje vrijeme u prvom sektoru koje je 0.425 s brže od Verstappenovog najboljega vremena u tom sektoru.
Najbolje sektore u utrci pogledajte ovdje.
Hamilton je u preostala dva sektora bio po desetinku brži od Verstappena, a Red Bull je znao da nemaju šanse srušiti Hamiltonovo vrijeme budući da Verstappen nije imao DRS u toj fazi utrke pa su nakon 60. kruga odustali od potjere za najbržim krugom.
Još jedna prednost Mercedesa u odnosu na Red Bull, barem ako je suditi na temelju prve dvije utrke, je manja potrošnja guma budući da je Hamilton sustigao Verstappena krajem prve dionice utrke na intermediate gumama, a čini se da je imao i nešto više brzine u završnici utrke na medium gumama iako je imao nešto novije gume.
Sličan scenarij gledali smo i u Bahrainu gdje se Verstappen nije uspio odvojiti od Hamiltona u prvoj dionici utrke na medium gumama, a Hamilton se jako dobro držao u posljednjoj dionici na hard gumama iako su njegove gume bile 11 krugova starije od Verstappenovih.