Bivši F1 vozač Nico Hulkenberg oglasio se nakon isprobavanja novih bolida u simulatoru i kaže da su i dalje ‘prokleto brzi’ u zavojima i da nije siguran hoće li se postići željeni učinak veće mogućnosti bližega praćenja bolida za vrijeme utrkivanja.
Novi tehnički pravilnik, koji je inicijalno trebao biti uveden 2021., osmišljen je kako bi se što veći dio downforcea dobivao iz podnice, a ne toliko iz krila kako bi se smanjile turbulencije koje negativno utječu na razine downforcea bolida koji blisko prati bolid ispred sebe, donosi MAXF1.net.
U tome bi trebalo pomoći jednostavnije prednje krilo od samo tri elementa i jednostavnije stražnje krilo, kao i zabrana korištenja izuzetno složenih usmjerivača zraka i generatora vrtloga iza prednjih kotača koje su inženjeri koristili za što bolju kontrolu zračne struje prema ostatku bolida.
Iako su nova pravila inicijalno ispunila očekivanja i usporila bolide za nekoliko sekundi, kako se bliži trenutak njihova izlaska na stazu u veljači tako su i sve glasnije sugestije inženjera da su jako blizu tome da nadoknade većinu gubitaka i ostvare slična vremena po krugu kao 2021.
Takve komentare daju i vozači koji su isprobali nove bolide u simulatoru pa je Bottas komentirao da novi bolidi i nisu toliko različiti od prethodne generacije, a slično je komentirao i Hulkenberg na svom LinkedIn profilu.
“Ciljali su da bolidi budu nešto sporiji, izazovniji za voziti, da vozači imaju više mogućnosti napraviti razliku umjesto da performanse bolida i aerodinamika dominiraju,” rekao je Hulkenberg.
“Iz moga inicijalnoga iskustva, novi bolidi su prilično prokleto brzi i nisu nužno sporiji od prošle generacije. Vozačko iskustvo nije se toliko promijenilo, barem u simulatoru.”
“Bit će jako zanimljivo vidjeti hoće li novi bolidi zaista moći bolje pratiti bolide ispred sebe. U simulatoru su brzine u zavojima ekstremno visoke tako da je rizik prljavoga zraka i dalje tu i teško mi je zamisliti da će biti jednostavno pratiti bolid ispred sebe pri tim brzinama.”
“Nadam se da ćemo biti pozitivno iznenađeni. Jednom kad počnu testiranja, vozači i momčadi saznat će kako će se bolidi zaista ponašati na stazi.”
Još jedna od novosti je i prelazak s 13-inčnih na 18-inčne gume i korištenje ‘poklopaca’ na kotačima koji bi dodatno trebali smanjiti razinu turbulencija koje bolidi ostavljaju iza sebe.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!