Šef Haasove F1 momčadi Gunther Steiner potvrdio je da je Ferrarijev motor ponovno na razini suparničkih nakon katastrofalne prošle sezone u kojoj su imali najslabiji motor u Formuli 1 i završili šesti u poretku konstruktora.
Ferrari je zbog posljedica tajne nagodbe s FIA-om cijele prošle sezone imao najslabiji motor, a kao kolateralne žrtve bili su njihovi klijenti Alfa Romeo i Haas koji su također pretrpjeli značajan pad konkurentnosti.
Ali već nakon prve dvije utrke nove sezone Ferrari je značajno bolji, baš kao i Alfa Romeo koji se sada ponovno bori za bodove dok je Haas zbog manjka ulaganja u razvoj bolida i neiskusnih vozača na samom začelju.
Bez obzira na lošu brzinu koju su pokazali na prve dvije utrke, Steiner priznaje da se više ne mogu žaliti na Ferrarijev motor koji je opet konkurentan.
“Mislim da smo unutra,” komentirao je Steiner situaciju s motorom.
“Ne znam točne brojke, ali razlika između motora je jako mala. Teško je reći tko je malo ispred ili tko je malo iza. Ali mislim da smo unutra.”
“Uhvatili smo priključak i možda smo čak i malo ispred nekih drugih pogonskih jedinica.”
Ferrarijev F1 šef Mattia Binotto zadovoljan je napretkom koji je Ferrari ostvario preko zime s ograničenim mogućnostima u godini u kojoj sve momčadi imaju iste šasije kao i prošle godine i u kojoj su smjeli promijeniti samo neke dijelove na bolidu.
“Pogonska jedinica se definitivno poboljšala i sretan sam vidjeti da su i Alfa Romeo i Haas napredovali,” rekao je Binotto.
Za iduću sezonu, u kojoj će motori biti zamrznuti do kraja 2025., Ferrari planira otići korak dalje te promijeniti dugogodišnji koncept koji turbopunjač i kompresor ima na stražnjoj strani motora, kao i Renault, dok Mercedes od početka hibridne ere 2014. kompresor ima s prednje strane motora.
Rješenje s odvojenim kompresorom od turbopunjača zahtjeva smještaj MGU-H unutar V-nagiba motora, između kompresora i turba, a nakon dvije sezone na takav koncept prešla je i Honda 2017.
Projekt novoga motora vodi Wolf Zimmermann, a još jedna velika promjena je i pozicija kompresora koji ne samo da bi bio odvojen od turbopunjača sa stražnje strane motora nego bi bio smješten u usisnoj kutiji iznad motora gdje bi bio još više termički izoliran.
“Ne znam točno za 2022.,” komentirao je Steiner.
“Postoje druge vrste goriva i puno je razvoja u pozadini.”
“Svi moraju nešto promijeniti i razviti nove stvari tako da ne znam tko će biti ispred.”
“Ali znam da oni [Ferrari] već dugo rade na pogonskoj jedinici za iduću godinu. Zato se nadam da će Ferrari biti ispred ostalih.”
Binotto je također optimističan oko 2022. i vjeruje da Ferrari opet može imati najjači motor kao 2018. i 2019.
“Nadam se da ćemo iduće godine, kad ćemo opet imati novu pogonsku jedinicu, smanjiti zaostatak ili postati mjerilo za ostale,” zaključio je Binotto.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!