FIA i F1 momčadi odobrili su zamrzavanje razvoja motora od 2022. što će Red Bullu omogućiti da nastaviti koristiti Hondine motore, a otvoreni su i prema ideji sprint utrka nakon što bude poznato više detalja.
Na sastanku F1 Komisije koju čine predstavnici momčadi, FIA-e i Formule 1, jednoglasno (30 od 30 glasova) je odobrena odluka o zamrzavanju motora koja će na snagu stupiti na početku iduće godine, prenosi Autosport.
Red Bull će zahvaljujući toj odluci moći koristiti Hondine motore i nakon 2021. budući da se japanski proizvođač povlači iz F1 na kraju ove sezone i da sami nemaju resursa ni znanja razvijati složene pogonske jedinice.
Izvršni direktor Formule 1 Stefano Domenicali nedavno je izjavio da je zamrzavanje razvoja motora od 2022. dobro za sve proizvođače kako bi se smanjili troškovi uoči dolaska novih pogonskih jedinica 2025., a ne samo za Red Bull kojem to pravilo omogućava nastavak korištenja Hondinih motora.
“Ne želim reći da je to važno samo za Red Bull, nego za Formulu 1 u cjelini,” rekao je Domenicali.
“Želimo zamrznuti razvoj kako bismo uštedjeli novac i pobrinuli se da proizvođači mogu ulagati u nove motore.”
Formula 1 posljednji je puta zamrznula razvoj motora uoči F1 sezone 2007. kada su V8 motori ograničeni na 19 000 okretaja, a 2009. su dodatno ograničeni na 18 000 okretaja dok su proizvođačima dopuštene samo preinake za bolju pouzdanost.
Raspravljalo se i o ideji sprint utrka subotom koje bi se vozile umjesto kvalifikacija, a startni poredak za sprint utrke odlučio bi poredak na drugom slobodnom treningu koji bi preuzeo ulogu kvalifikacija.
Vozači bi na sprint utrkama osvajali polovične bodove u odnosu na pravu utrku, bodove bi osvajalo prvih osam vozača (12-9-7-5-4-3-2-1), a rezultat sprint utrke odredio bi startni poredak za nedjeljnu utrku.
Ovaj format trebao je biti isproban ove godine u Kanadi, Italiji i Brazilu, a iako danas nije usvojen momčadi su bile otvorene prema ideji te su tražile još vremena i detalja oko cijeloga formata.